Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2867
Назва: Влияние уровня использования IT на развитие туризма и гостеприимства
Інші назви: Вплив рівня використання IT на розвиток туризму і гостинності
Influence of the level of use of IT on the development of tourism and hospitality
Автори: Джинджоян, Владимир Вергарович
Джинджоян, Володимир Вергарович
Dzhyndzhoian, Volodymyr
Волок, Валерий Владимирович
Волок, Валерій Володимирович
Volok, Valerii
Ключові слова: туризм
гостеприимство
туристы
онлайн-система бронирования
информационные технологии
электронная коммерция
критерии
сайты
гостинність
туристи
онлайн-система бронювання
інформаційні технології
електронна комерція
критерії
сайти
tourism
hospitality
tourists
on-line booking system
information technology
e-commerce
criteria
sites
Дата публікації: січ-2019
Бібліографічний опис: Джинджоян В. В. Влияние уровня использования IT на развитие туризма и гостеприимства / В. В. Джинджоян, В. В. Волок // Cхідна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 18. – С. 324-329.
Короткий огляд (реферат): RU: В статье определено, что информационные технологии (ІТ) играют сегодня ведущую роль в сфере технического развития туризма благодаря таким своим специфическим свойствам, как доступность, оперативность и наполняемость. Собраны, проанализированы статистические данные исследуемых туристических сайтов. На основании полученных статистических данных построены математические модели. Предоставлены рекомендации по внутренней и внешней оптимизации туристических сайтов для увеличения их посещаемости. Установлена зависимость числа посещений туристических сайтов от качества последних. Идентифицированы критерии оценивания сайта как главные факторы успешного онлайн-продвижения туристической деятельности. Отмечено, что дальнейшее внедрение и использование ІТ в сфере туризма и гостеприимства обеспечат реализацию социально-экономического потенциала государства в краткосрочной и долгосрочной перспективе.
UK: У статті визначено, що інформаційні технології (ІТ) відіграють сьогодні провідну роль у сфері техніч- ного розвитку туризму завдяки таким своїм специфічним властивостям, як доступність, оперативність та наповнюваність. Зібрано, проаналізовано статистичні дані досліджуваних туристичних сайтів. На підставі отриманих статистичних даних побудовано відповідні математичні моделі. Надано рекомендації щодо внутрішньої та зовнішньої оптимізації туристичних сайтів для збільшення їх відвідуваності. Встановлено залежність числа відвідувань туристичних сайтів від якості останніх. Ідентифіковано критерії оцінювання сайту як головні чинники успішного онлайн-просування туристичної діяльності. Відзначено, що подальше впровадження та використання ІТ у сфері туризму та гостинності забезпечать реалізацію соціально-економічного потенціалу держави в короткостроковій та довгостроковій перспективі.
EN: The relevance of information technology in the field of tourism and hospitality is indisputable. Attendance of the travel site depends on the usability of the site itself. The more convenient and easier to use it, pick up a tour or air ticket, the greater the chance that a potential visitor will order the service from your site. Tourism business is a major information industry. Collection, storage, processing and transmission of relevant information are the most important and necessary condition for the operation of any tourist enterprise. The success of a business in some sectors of the economy directly depends on the speed of information transfer and exchange, on its relevance, timeliness of receipt, adequacy and completeness. In this regard, the successful development of the tourist business involves a wide use of the latest information technologies in the field of creating a tourist product, as well as its promotion to the services market. Modern computer technologies are being actively introduced into the sphere of tourist business and their use becomes an essential condition for increasing the competitiveness of any tourist enterprise. The effectiveness of on-line booking systems in the field of tourism and hospitality depends largely on the overall attendance and quality of the site. That is why it is so important to establish the influence of the criteria for evaluating a tourist site on its quality. There are many criteria for assessing the quality of the site. It is important to select the most relevant criteria. This article raises the question of how important it is to identify the criteria for evaluating a travel site and to make an assessment of the site’s quality index. In turn, the presence of the site quality index and other statistiсal ndicators of attendance will provide an opportunity to build mathematical models. This is the most important step for the subsequent internal and external website optimization and a natural increase in profits. In recent years, more and more scientific research focused on the phenomenon of information technology in the field of tourism and hospitality. However, the unresolved question is how the number of visits to the travel site depends on the quality of the latter using mathematical models. The solution of this problem would speed up the internal and external optimization, ensuring the best traffic to the travel site.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2867
Інші ідентифікатори: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/18_2019/53.pdf
Розташовується у зібраннях:№ 1 (18)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Dzhyndzhoian.pdf295,29 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.