Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2869
Назва: Практика структурного реформування в країнах ЄС на сучасному етапі
Інші назви: Практика структурного реформирования в странах ЕС на современном этапе
The practice of structural reform in the EU countries at the present stage
Автори: Шашина, Марина Володимирівна
Шашина, Марина Владимировна
Shashyna, Marina
Ключові слова: програма
структурна реформа
країни – члени ЄС
Єврокомісія
напрям
программа
структурная реформа
страны – члены ЕС
Еврокомиссия
направление
program
structural reform
EU member states
European Commission
direction
Дата публікації: бер-2019
Бібліографічний опис: Шашина М. В. Практика структурного реформування в країнах ЄС на сучасному етапі / М. В. Шашина // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 19. – С. 230-234.
Короткий огляд (реферат): UK: Проаналізовано напрями впровадження структурних реформ для регіонального рівня в ЄС на основі Програми підтримки структурних реформ, яка була розроблена та затверджена Єврокомісією в 2017 р. До них належать: регулювання та публічне адміністрування; адміністрування доходів та управління державними фінансами; зростання та бізнес-середовище; ринок праці, освіта, охорона здоров'я та соціальні послуги; фінансовий сектор. За кожним із напрямів проаналізована країна – член ЄС, середовище, яке виявляло передумови впровадження структурної реформи, інструменти, які були вибрані та задіяні саме для даної країни, а також наявні чи очікувані результати від проведених реформ. Виявлено недоліки та подальші напрями розвитку Програми структурного реформування. Відзначено перспективність розглянутих напрямів для національної економіки.
RU: Проанализированы направления внедрения структурных реформ для регионального уровня в ЕС на основе Программы поддержки структурных реформ, которая была разработана и утверждена Еврокомиссией в 2017 г. К ним относят: регулирование и публичное администрирование; администрирование доходов и управление государственными финансами; рост и бизнес-среду; рынок труда, образование, здравоохранение и социальные услуги; финансовый сектор. По каждому из направлений проанализирована страна – член ЕС, среда, которая определяла предпосылки внедрения структурной реформы, инструменты, которые были выбраны и задействованы именно для данной страны, а также имеющиеся или ожидаемые результаты от проводимых реформ. Выявлены недостатки и дальнейшие направления развития Программы структурного реформирования. Отмечена перспективность рассматриваемых направлений для национальной экономики.
EN: The directions of implementation of structural reforms for the regional level in the EU have been analyzed on the basis of the Structural Reform Support Program, which was developed and approved by the European Commission in 2017. During the entire period of its existence, the EU has introduced various mechanisms for improving the structure of the regional economy of the Member States and the Community as a whole. One of the challenges today was that not all participants are equally successful in solving the administrative, economic and social problems initiated by these reforms. That is why Program is included: regulation and public administration; income management and public finance management; growth and business environment; labor market, education, health care and social services; financial sector. Within the framework of the Program, Member States can apply to the European Commission, which, in cooperation with international organizations and other Member States, can act as reform partners. These states should contribute voluntarily to the financial package of the Program with the help of additional funds. The European Commission and the stakeholders, in accordance with their responsibilities, provide effective coordination, coherence of funding for selected activities. For each of the Program areas, the EU member state has been analysed, an environment that reflects the preconditions for the introduction of structural reform, the instruments that were selected and used specifically for this country, as well as the results available or expected from the reforms. The country's choice did not have a special methodological selection, but was carried out on the basis of the existing needs of the member in the direction of the specified structural reform and the steps already taken to implement the changes. The deficiencies and further directions of the structural reform program development are revealed. The prospects of the considered areas for the national economy are noted. The practice of implemented reforms indicates their acceptability by countries and the complexity of implementation. The direction of the instruments at the expense of which structural reforms should be implemented, as well as the allocation of the direction of preparation of countries seeking to become members of the EU.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2869
Інші ідентифікатори: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/19_2019/36.pdf
Розташовується у зібраннях:№ 2 (19)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Shashyna.pdf193,72 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.