Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2876
Назва: | Основные понятия городского землеустройства |
Інші назви: | Основні поняття міського землеустрою Basic concepts of urban land management |
Автори: | Кобзарь, Надежда Ивановна Кобзар, Надія Іванівна Kobzar, Nadiia Кириенко, Ольга Николаевна Кірієнко, Ольга Миколаївна Kirienko, Olga Лаухина, Людмила Николаевна Лаухіна, Людмила Миколаївна Laukhina, Ludmyla Скачедуб, Светлана Анатольевна Скачедуб, Світлана Анатоліївна Skachedub, Svetlana |
Ключові слова: | частный сервитут основные виды пользования землей экономическая оценка земельного участка земля и природные ресурсы приватний сервітут основні види користування землею економічна оцінка земельної ділянки економічна оцінка земельної ділянки private servitude main types of land use economic assessment of land land and natural resources |
Дата публікації: | бер-2019 |
Бібліографічний опис: | Кобзарь Н. И. Основные понятия городского землеустройства / Н. И. Кобзарь, О. Н. Кириенко, Л. Н. Лаухина, С. А. Скачедуб // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 19. – С. 250-258. |
Короткий огляд (реферат): | RU: Положение об участии общественности и частных лиц в разработке правил зонирования имеются
практически во всех разделах градостроительного законодательства развитых стран. Это участие
возможно в косвенной и прямой формах и на разных стадиях (подготовка, согласование, реализация плана
зонирования). Городская администрация и специалисты-планировщики заинтересованы получить общественное одобрение на ранних стадиях подготовки решений. Формально права по установлению правил зонирования переданы представительным органам местного самоуправления. Фактически эти права остались у владельцев недвижимости. Администрация обеспечивает отлаженное действие правовых механизмов подготовки и реализации планов зонирования согласно законодательству Украины. UK: Положення про участь громадськості та приватних осіб в розробленні правил зонування наявні практично в усіх розділах містобудівного законодавства розвинених країн. Ця участь можлива в непрямій та прямій формах та на різних стадіях (підготовка, узгодження, реалізація плану зонування). Міська адміністрація та фахівці-планувальники зацікавлені отримати суспільне схвалення на ранніх стадіях підготовки рішень. Формально права щодо встановлення правил зонування передані представницьким органам місцевого самоврядування. Фактично ці права залишились у власників нерухомості. Адміністрація забезпечує налагоджену дію правових механізмів підготовки та реалізації планів зонування згідно із законодавством України. EN: The provision on public and private participation in the development of zoning rules is available in almost all sections of urban planning legislation of developed countries. This participation is possible in indirect and direct form and at different stages (preparation, coordination, implementation of the zoning plan). City officials and planners are interested in getting public approval in the early stages of preparing decisions. Formally, the rights to establish zoning rules are transferred to the representative bodies of local self-government. In fact, these rights remained with property owners. The administration ensures the smooth operation of the legal mechanisms for the preparation and implementation of zoning plans in accordance with the legislation of Ukraine. The lack of information increases the risk of investment, reduces the likelihood of their attraction. The government establishes the procedure for the approval and approval of urban planning documentation. Instructions are guided exclusively by the relevant authorities. They do not have procedures that are addressed to the public or property owners. Town planning regulations have the status of state and their implementation is mandatory for all examinations, including independent. The current town-planning legislation is completely indifferent in its spirit and content to such issues as the transfer of the right to participate in the establishment of rules concerning the use and change of real estate to citizens. The system of classical urban planning of the socialist type of law is characterized by: hypertrophied territorial – town planning; the absence of title documents regarding the use and change of real estate. A comparison of the current urban planning legislation has shown that the urban planning legislation of Ukraine is unique and fundamentally different from the legal norms used in countries with market economies. This uniqueness is of a special kind, it cannot be recognized as an internally necessary feature of the national system of this type of law. The reason for this is simple: fundamental changes in society are ahead of legal reforms. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2876 |
Інші ідентифікатори: | http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/19_2019/39.pdf |
Розташовується у зібраннях: | № 2 (19) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Kobzar.pdf | 200,6 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.