Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2895
Назва: Гипермедийная система обучения «архитектура гражданских и общественных зданий»
Інші назви: Гіпермедійна система навчання «архітектура цивільних і громадських будівель»
Hypermedia training system «architecture of civil and public buildings»
Автори: Ершова, Нина Михайловна
Єршова, Ніна Михайлівна
Ershova, Nina
Литвин, Елена Егоровна
Литвин, Олена Єгорівна
Lytvyn, Olena
Ключові слова: система обучения
гипертекстовая база данных
гипермедийная система
архитектура
гражданские и общественные здания
информационные модели компоновок
система навчання
гіпертекстова база даних
гіпермедійна система
архітектура
цивільні і громадські будівлі
інформаційні моделі компонувань
training system
hypertext database
hypermedia system
architecture
civil and public buildings
information models of layouts
Дата публікації: лис-2018
Бібліографічний опис: Ершова Н. М. Гипермедийная система обучения «архитектура гражданских и общественных зданий» / Н. М. Ершова, Е. Е. Литвин // Строительство, материаловедение, машиностроение : сб. науч. тр. / Приднепр. гос. акад. стр-ва и архитектуры. – Днепр, 2018. – Вып. 106. – С. 46-51. – (Компьютерные системы и информационные технологии в образовании, науке и управлении).
Короткий огляд (реферат): RU: Цель. Установлено, что пользователь систем автоматизации проектных работ (САПР) эффективно может решать свои задачи только при активной помощи компьютера. Дополнительным средством активизации познавательной деятельности пользователя являются автоматизированные обучающие системы (АОС). Они представляют собой комплекс программно-технических и учебно-методических средств, обеспечивающих активную индивидуальную помощь пользователю. Сейчас во всем мире занимаются разработкой таких систем. Поэтому задача создания обучающих САПР актуальна. В последнее время появились гипермедийные системы (ГМ - система). Это система, которая использует наиболее передовые из практически доступных технологий и технических средств и предназначена для повышения эффективности и интенсификации процессов взаимодействия человека и всей среды, относящейся к знаниям. Цель работы – пояснить основные понятия гипертекста и функционирование ГМ на примере системы обучения «Архитектура гражданских и общественных зданий». Методика. Приведены понятия элементов архитектуры гипертекста: узел, связь, модель системы и гипертекстовая база данных. Дано краткое описание гипармедийной системы обучения «Архитектура гражданских и общественных зданий», которая содержит информационные модели компоновок зданий и используется в курсовом проектировании. Информационная модель двухэтажного коттеджа имеет 12 модулей, предназначенных для компоновки здания и его отдельных частей. Результаты. Сформирована гипертекстовая база данных, включающая текст, графику, расчеты, справочные данные, имеющиеся технические решения, видеоинформацию. Научная новизна. Создана гипермедийная система обучения «Архитектура гражданских и общественных зданий», которая содержит информационные модели для компоновки здания. Предложена новая философия подачи материала, которая заставляет студентов по-другому познавать мир и активно участвовать в учебном процессе. Практическая значимость. Система обучения используется при курсовом проектировании. Обучение ведется лектором. Благодаря визуализации студенты имеют возможность представить более реально не только отдельные, достаточно сложные конструктивные элементы и узлы, но и технологию возведения самого здания. Для наглядности в процессе обучения используются учебные фильмы, которые позволяют студентам оказаться на строительной площадке, не покидая учебной аудитории.
UK: Мета. Встановлено, що користувач систем автоматизації проектних робіт (САПР) може ефективно вирішувати свої завдання тільки з активною допомогою комп'ютера. Додатковим засобом активізації пізнавальної діяльності користувача є автоматизовані навчальні системи (АНС). Вони являють собою комплекс програмно-технічних та навчально-методичних засобів, що забезпечують активну індивідуальну допомогу користувачу. Зараз у всьому світі займаються розробкою таких систем. Тому завдання щодо створення навчальних САПР є актуальним. Останнім часом з'явилися гіпермедійні системи (ГМ - система). Це система, яка використовує найбільш передові з практично доступних технологій і технічних засобів, і призначена для підвищення ефективності та інтенсифікації процесів взаємодії людини і всього середовища, яке відноситься до знань. Мета роботи - пояснити основні поняття гіпертексту і функціонування ГМ на прикладі системи навчання «Архітектура цивільних і громадських будівель». Методика. Наведені поняття елементів архітектури гіпертексту: вузол, зв'язок, модель системи і гіпертекстова база даних. Поданий короткий опис гіпермедійної системи навчання «Архітектура цивільних і громадських будівель», яка містить інформаційні моделі компонування будівель і використовується в курсовому проектуванні. Інформаційна модель двоповерхового котеджу має 12 модулів, призначених для компонування будівлі і його окремих частин. Результати. Сформована гіпертекстова база даних, яка включає текст, графіку, розрахунки, довідкові дані, наявні технічні рішення, відеоінформацію. Наукова новітність. Створена гіпермедійна система навчання «Архітектура цивільних і громадських будівель», яка містить інформаційні моделі для компонування будівлі. Запропоновано нову філософію подачі матеріалу, яка дозволяє студентам інакше пізнавати світ і активно брати участь в навчальному процесі. Практична значущість. Система навчання використовується в курсовому проектуванні. Навчання ведеться лектором. Завдяки візуалізації студенти мають можливість уявити більш реально не тільки окремі, досить складні конструктивні елементи і вузли, а й технологію зведення самої будівлі. Для наочності, в процесі навчання використовуються навчальні фільми, які дозволяють студентам опинитися на будівельному майданчику, не залишаючи навчальної аудиторії.
EN: Purpose of the article. It has been established that a user of computer-aided design (CAD) can effectively solve his tasks only with the active help of a computer. An additional means of enhancing the user's cognitive activity are automatic training system (ATS). They are a complex of software-hardware and educational tools that provide active individual assistance to the user. All people over the world are engaged in the development of such systems nowadays. Therefore, the task of creating CAD training is relevant. The hypermedia systems (GM - system) recently appear. It is a system that uses the most advanced technologies and is designed to increase the efficiency and intensify the processes of interaction between a person and the entire knowledge-related environment. The purpose of the work is to explain the basic concepts of hypertext and the functioning of the GM on the example of the training system «Architecture of civil and public buildings». Methodology of the research. The concepts of elements of the hypertext architecture are given: node, connection, system model, and hypertext database. A brief description of the hypermedia educational system «Architecture of civil and public buildings» is given, which contains information models of building layouts and is used in course design. The information model of a two-storey cottage has 12 modules designed for the planning of the building and its individual parts. Results. A hypertext database has been formed, including texts, graphics, calculations, reference data, available technical solutions, video information. Scientific novelty. A hypermedia training system «Architecture of civil and public buildings» was created, which contains information models of building layout. A new philosophy of presentation of the material has been proposed, which makes students learn the world differently and actively participate in the learning process. Practical significance. The training system is used in course design. Training is conducted by a lecturer. Thanks to the visualization, students have the opportunity to present more realistically not only individual, rather complex structural elements and components, but also the technology of construction of the building itself. For clarity, the training process uses educational films that allow students to be on the construction site without leaving the classroom.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2895
Інші ідентифікатори: DOI: https://doi.org/10.30838/P.CMM.2415.270818.45.228
http://smm.pgasa.dp.ua/article/view/151119
Розташовується у зібраннях:Вып. 106

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Ershova.pdf595,62 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.