Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/3561
Назва: Оценка зрительных условий труда в учебных аудиториях
Інші назви: Оцінка зорових умов праці в навчальних аудиторіях
An estimation visual terms of labour in educational auditoriums
Автори: Герасименко, Владимир Александрович
Герасименко, Володимир Олександрович
Herasymenko, Volodymyr
Гармаш, Светлана Николаевна
Гармаш, Світлана Миколаївна
Harmash, Svitlana
Рунова, Галина Геннадіївна
Рунова, Галина Геннадіївна
Runova, Halyna
Кушнир, Ирина Петровна
Кушнір, Ірина Петрівна
Kushnir, Iryna
Ключові слова: освещенность рабочего места
коэффициент естественной освещенности
учебная аудитория
исследования
освітленість робочого місця
коефіцієнт природної освітленості
навчальна аудиторія
дослідження
a luminosity of working place
coefficient of natural luminosity
research
educational auditorium
Дата публікації: вер-2015
Бібліографічний опис: Оценка зрительных условий труда в учебных аудиториях / В. А. Герасименко, С. Н. Гармаш, Г. Г. Рунова, И. П. Кушнир // Строительство, материаловедение, машиностроение : сб. науч. тр. / Приднепр. гос. акад. стр-ва и архитектуры. – Днепр, 2015. – Вып. 83. – С. 83-87. – (Безопасность жизнедеятельности).
Короткий огляд (реферат): RU: Зрительные условия труда определяются качественными и количественными показателями освещения. Обязательным элементом производственного освещения является естественное освещение. Состояние основных параметров естественного освещения на протяжении светового дня мало изучено. Целью данного исследования явилось изучение параметров естественного освещения в учебных аудиториях в теплый период года. Проведено изучение изменения основных параметров естественного освещения в учебных аудиториях на протяжении светового дня. Измерение освещенности проводили с помощью люксметра Ю-116. Для определения коэффициентов естественной освещенности выбирали дни со сплошной равномерной облачностью в соответствии с требованиями нормативных документов. Основные параметры естественного освещения в учебных аудиториях не являются постоянным в течение светового дня. Значение освещенности и коэффициента естественной освещенности плавно возрастают к середине дня и далее снижаются, образуя колоколообразные кривые. Наблюдаемый коэффициент естественной освещенности соответствует характеру выполняемых в учебной аудитории зрительных работ в течение светового дня. Однако фактическая освещенность рабочих поверхностей естественным светом на протяжении всего светового дня значительно меньше нормативных значений. В пасмурный день в учебных аудиториях объективно наблюдается недостаток естественного света. Такое противоречие свидетельствует о неадекватности отображения реальных зрительных условий труда с помощью коэффициента естественной освещенности. Проведено исследование изменений основных параметров естественного освещения в учебных аудиториях на протяжении светового дня в теплый период года. Показано, что основные параметры естественного освещения существенным образом изменяются на протяжении светового дня. Установлено, что коэффициент естественной освещенности не отображает фактическое состояние зрительных условий труда. В то же время освещенность рабочих поверхностей объективно характеризует реальное состояние зрительных условий труда и может быть рекомендована в качестве нормативного параметра и для оценки естественного освещения.
UK: Зорові умови праці визначаються якісними та кількісними показниками освітленості. Обов’язковим елементом виробничого освітлення є природне освітлення Стан основних параметрів природного освітлення на протязі світлового дня мало вивчено. Метою даного дослідження є вивченні параметрів природного освітлення в навчальних аудиторіях протягом світлового дня. Методика. Проведено вивчення змін основних параметрів природного освітлення в навчальних аудиторіях протягом світлового дня. Вимірювання освітленості виконували за допомогою люксметрів Ю-116. Для визначення коефіцієнтів природної освітленості вибирали дні зі суцільною хмарністю у відповідності із вимогами нормативних документів. Основні параметри природної освітленості в навчальних аудиторіях не є постійними протягом світлового дня. Значення освітленості та коефіцієнта природної освітленості плавно збільшуються до середини дня та далі зменшуються, утворюючи колоколоподібні криві. Спостерігаємий коефіцієнт природної освітленості відповідає характеру виконуваних зорових робіт в навчальних аудиторіях протягом світлового дня. Однак фактична освітленість робочих поверхонь природним світлом протягом світлового дня значно менша нормативних значень. В хмарний день в навчальних аудиторіях об’єктивно спостерігається нестача природного світла. Таке протиріччя свідчить про неадекватність відображення реальних зорових умов праці за допомогою коефіцієнта природної освітленості. Проведено дослідження змін основних параметрів природного освітлення у навчальних аудиторіях протягом світлового дня в теплий період року. Показано, що основні параметри природного освітлення суттєвим чином змінюються протягом світлового дня. Встановлено, що коефіцієнт природної освітленості не відображає фактичний стан зорових робіт праці. У той же час освітленість робочих поверхонь об’єктивно характеризує реальний стан зорових умов праці та може бути рекомендована як нормативний параметр та для оцінювання природного освітлення.
EN: The visual terms of labour are determined by the quality and quantitative indexes of illumination. The mandatory member of productive illumination is natural illumination. The state of basic parameters of natural illumination during a light day is small studied. The aim of this research was a study of parameters of a natural illumination in the educational auditoriums in a warm period of year. The study of change of the basic parameters of natural illumination is conducted in the educational auditoriums during a light day. The measuring of luminosity was conducted by means of the luxmeter Ю-116. For the determination of coefficients of natural luminosity chose days with the continuous cloudiness according to the requirements of normative documents. Findings. The basic parameters of natural illumination in the educational auditoriums are not permanent during a light day. The luminosity and a natural luminosity coefficient of fluently increase to the middle of day and go down further, forming campaniform curves. The coefficient of natural luminosity corresponds to character of visual works in an educational auditorium during a light day. However an actual luminosity of working surfaces by a natural light during all light day is considerably less of normative sizes. In a gloomy day in the educational auditoriums objectively there is a lack of natural light. Such contradiction testifies to inadequacy of reflection of the real visual terms of labour by means of natural coefficient. A study of changes of basic parameters of natural illumination was carried in the educational auditoriums during a light day in a warm period of a year. It is shown that the basic parameters of natural illumination substantial character change during a light day. It is set that the coefficient of natural luminosity does not represent the actual state of visual terms of labour. At the same time luminosity of working surfaces objectively characterizes the real state of visual terms of labour and can be recommended as a normative parameter for the estimation of natural illumination.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/3561
Інші ідентифікатори: http://smm.pgasa.dp.ua/article/view/55847
Розташовується у зібраннях:Вып. 83

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Gerasimenko.pdf3,22 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.