Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/3710
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorТростенюк, Тетяна Михайлівна-
dc.contributor.authorTrosteniuk, Tetiana-
dc.date.accessioned2020-09-01T09:59:15Z-
dc.date.available2020-09-01T09:59:15Z-
dc.date.issued2019-08-
dc.identifierhttp://economicspace.pgasa.dp.ua/article/view/197173-
dc.identifierDOI 10.30838/ P.ES.2224.290819.186.581-
dc.identifierJEL: I22, I23, M41-
dc.identifier.citationТростенюк Т. М. Номенклатура витрат в механізмі визначення собівартості навчально-педагогічних послуг ДЗВО / Т. М. Тростенюк // Економічний простір. – 2019. – № 148. – С. 173-197.en_US
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/3710-
dc.description.abstractUK: В процесі дослідження було проаналізовано наукову літературу вітчизняних та зарубіжних вчених, які займалися проблематикою обліку витрат в цілому та бюджетній сфері зокрема. Метою статті є опрацювання складу витрат державних закладів вищої освіти на надання навчально-педагогічних послуг, як теоретичного підґрунтя обліку таких витрат. Для забезпечення ефективності наукового пошуку використовувались спеціальні та загальнонаукові методи пізнання. Зокрема, індукція та дедукція, аналіз та синтез, групування. Встановлено, що вартісною основою механізму надання навчально-педагогічних послуг є категорія собівартості, яка передбачає визначення відповідного складу витрат, що її формують. Проаналізувавши склад витрат було встановлено, що наведений склад витрат є досить загальним, тому було досліджено профільні нормативні документи щодо обліку витрат навчально-педагогічних послуг державних закладів вищої освіти конкретно. Визначено, що виявлені проблемні аспекти існуючої номенклатури витрат на освітні та педагогічні послуги потребує розробки нової специфікації витрат на надання навчально-педагогічних послуг державних закладів вищої освіти, з одночасною побудовою моделі для включення заявлених витрат в рамках аналітичного обліку до витрат згідно з кодами економічної класифікації видатків бюджету. У статті розглядаються нормативні підходи до ідентифікації номенклатури витрат в контексті визначення вартості навчально-педагогічних послуг державних закладів вищої освіти мають певні недоліки. Розбудова нового складу витрат з урахуванням різних класифікаційних ознак з урахування реалій фінансово- бюджетної та господарської діяльності державних закладів вищої освіти забезпечить формування аналітичного напряму обліку витрат і опрацювання аналітичної супідрядності рахунків бухгалтерського обліку. Це, у свою чергу, дасть можливість перевірити дані обліку витрат основного продукту діяльності державних вищих навчальних закладів. За цих умов розвиток управлінського обліку в державних вищих навчальних закладах стане реальною можливістю, і фактично управлінський облік стане ефективним інструментом управління діяльністю державних вищих навчальних закладів.en_US
dc.description.abstractEN: In the course of the research, the scientific literature of domestic and foreign scientists has been analyzed, which dealt with the problems of cost accounting in general and the budget sphere in particular. The purpose of the article is to work out the composition of expenditures of the State Higher Education Institutions for providing educational and pedagogical services, as a theoretical basis for accounting of such expenses. Special and general scientific methods of cognition were used to ensure the effectiveness of the scientific search. In particular, induction and deduction, analysis and synthesis, grouping. It is established that the cost basis of the mechanism of providing educational and pedagogical services is the cost category, which provides for determining the appropriate composition of the expenses that form it. Analyzing the cost structure, it was found that the given cost structure is quite general, therefore, the profile normative documents for accounting of the costs of educational and pedagogical services of higher education institutions were examined. The article deals with the normative approaches to the identification of the nomenclature of expenditures in the context of determining the cost of educational and pedagogical services of public higher education institutions have some disadvantages. The development of a new structure of expenditures, taking into account different classification features, taking into account the realities of financial and budgetary and economic activity of public higher education institutions, will provide the formation of analytical direction of accounting of expenses and elaboration of analytical subordination of accounting accounts. This, in turn, will make it possible for the cost accounting data of the main product of the activity of public higher education institutions to be verified. Under these conditions, the development of management accounting in public higher education institutions will be a real opportunity, and in fact management accounting will become an effective tool for managing the activities of public higher education institutions.-
dc.language.isouken_US
dc.subjectуправлінський облікen_US
dc.subjectвитратиen_US
dc.subjectсобівартість послугen_US
dc.subjectнавчально-педагогічні послугиen_US
dc.subjectдержавні заклади вищої освітиen_US
dc.subjectmanagement accountingen_US
dc.subjectcost of servicesen_US
dc.subjecteducational and pedagogical servicesen_US
dc.subjectexpendituresen_US
dc.subjectstate institutions of higher educationen_US
dc.titleНоменклатура витрат в механізмі визначення собівартості навчально-педагогічних послуг ДЗВОen_US
dc.title.alternativeNomenclature of expenditure in the mechanism for determining the cost of educational and pedagogical services of Higher Education Institutionsen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:№ 148

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Trosteniuk.pdf422,74 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.