Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/3787
Назва: Методичні підходи до оцінювання маркетингової діяльності сільськогосподарського підприємства (на прикладі Ясногородської племінної страусиної ферми)
Інші назви: Методические подходы к оценке маркетинговой деятельности сельскохозяйственного предприятия (на примере Ясногородской племенной страусиной фермы)
Methodical approaches to assessing marketing activity of agricultural enterprises
Автори: Акіменко, Анастасія Андріївна
Акименко, Анастасия Андреевна
Akіmenko, Anastasiaia
Деркач, Оксана Геннадіївна
Деркач, Оксана Геннадиевна
Derkach, Oxana
Ключові слова: ефективність маркетингу
оцінка ефективності маркетингової діяльності
рентабельність маркетингових інвестицій
оцінка ефективності
эффективность маркетинга
оценка эффективности маркетинговой деятельности
рентабельность маркетинговых инвестиций
оценка эффективности
marketing effectiveness
evaluation of the effectiveness of marketing activities
profitability of marketing investments
performance evaluation
Дата публікації: лют-2020
Короткий огляд (реферат): UK: За допомогою аналізу ефективності поточних витрат на маркетингове планування, ефективність мар- кетингових процесів та ефективність використання маркетингових ресурсів надано більш повну оцінку ефективності використання маркетингових процесів у сільськогосподарському підприємстві. Визначено, що аналіз результатів плану маркетингової діяльності дає змогу оцінити ефективність виконаної роботи у ці- лому; визначити ті заходи, які дали відчутні результати; визначити програми, які були витрачені, але не дали результатів; побачити загальну картину та окреслити подальший стратегічний напрям розвитку. Доведе- но, що оцінка ефективності маркетингової діяльності повинна бути якомога конкретнішою та точнішою, оскільки це послужить інформаційною основою для прийняття рішень керівниками сільського господарства.
RU: С помощью анализа эффективности текущих затрат на маркетинговое планирование, эффектив- ность маркетинговых процессов и эффективность использования маркетинговых ресурсов представле- на более полная оценка эффективности использования маркетинговых процессов в сельскохозяйствен- ном предприятии. Определено, что анализ результатов плана маркетинговой деятельности позволяет оценить эффективность проделанной работы в целом; определить те меры, которые дали ощутимые результаты; определить программы, которые были потрачены, но не дали результатов; увидеть общую картину и определить дальнейший стратегическое направление развития. Доказано, что оценка эффек- тивности маркетинговой деятельности должна быть как можно более конкретной и точной, поскольку это послужит информационной основой для принятия решений руководителями сельского хозяйства.
EN: The most commonly used are quantitative indicators for evaluating the effectiveness of marketing activities. By analyzing the effectiveness of current costs for marketing planning, the effectiveness of marketing processes and the effectiveness of marketing resources, a more complete assessment of the effectiveness of marketing processes in an agricultural enterprise. The calculation of the profitability of marketing investments in the marketing activities of LLC "Yasnogorodskaya breeding ostrich farm" for 2018.It is determined that the analysis of the results of the marketing activity plan allows the manager to evaluate the effectiveness of the work performed in general; identify those measures that have produced tangible results; identify programs that have been spent but have failed to produce results; to see the overall picture of the agricultural enterprise and to outline a further strategic direction. It is proved that the assessment of the effectiveness of marketing activities should be as specific and precise as possible, as it will serve as an informational basis for decision-making by agricultural managers. Since the purpose of any agricultural enterprise is profit, marketing budget (expenses), we consider – investment, this indicates that the ROMI is the most important marketing indicator of marketing activity in an agricultural enterprise. Analysis of the results of the marketing plan enables the manager to evaluate the effectiveness of the work performed in general; identify those measures that have produced tangible results; identify programs that have been spent but have failed to produce results; to see the overall picture of the agricultural enterprise and to outline a further strategic direction. The evaluation of the effectiveness of marketing activities should be as specific and precise as possible, as it will serve as an informational basis for decision-making by agricultural managers. The results of the study revealed that the effectiveness of marketing activities – an important indicator of the activity of the company, which shows the degree of implementation of the plan and the achievement of the goals of marketing activities. In order to objectively evaluate the effectiveness of a marketing activity, it is necessary to evaluate its directions, such as the implementation of management functions to the use of marketing tools, including the use of marketing resources.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/3787
Інші ідентифікатори: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/24_2020/15.pdf
DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.24-13
Розташовується у зібраннях:№ 1 (24)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Akіmenko .pdf289,98 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.