Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/3801
Назва: | Формування стратегії просування бренду засобами цифрового маркетингу |
Інші назви: | Формирование стратегии продвижения бренда средствами цифрового маркетинга Formation of a brand promotion strategy using digital marketing |
Автори: | Танасійчук, Альона Миколаївна Танасийчук, Алена Николаевна Tanasiichuk, Alona Сіренко, Світлана Олександрівна Сиренко, Светлана Александровна Sirenko, Svitlana Пневський, Владислав Вікторович Пневский, Владислав Викторович Pnevskyi, Vladislav |
Ключові слова: | цифрові технології бренд просування бренду репутація бренду цифровий маркетинг цифровые технологии цифровой маркетинг продвижение бренда репутация бренда digital technology brand promotion brand reputation digital marketing brand |
Дата публікації: | лют-2020 |
Бібліографічний опис: | Танасійчук А. М. Формування стратегії просування бренду засобами цифрового маркетингу / А. М. Танасійчук, С. О. Сіренко, В. В. Пневський // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2020. – № 24. – С. 161-167. |
Короткий огляд (реферат): | UK: Сучасний етап розвитку світової економіки характеризується тим, що компанії вимушені конку-
рувати між собою у середовищі, яке постійно зазнає змін. Одні маркетингові інструменти, які деся-
тиліттями були на передових позиціях в арсеналі провідних компаній, відходять на другий план, а
їм на зміну приходять нові, більш технологізовані та інноваційні методи. Проблематика просування
брендів як на міжнародному, так і на вітчизняному ринку залишається невирішеною та вимагає по-
стійного моніторингу тенденцій та перспектив розвитку маркетингу, у тому числі його цифрової
галузі. На сучасному етапі розвитку інформаційні технології є одним із головних чинників виникнення
нових видів бізнесу та нових методів просування бренду компанії на ринку за допомогою Всесвітньої
мережі. Використання можливостей цифрового маркетингу як нового виду ринкової взаємодії для
продажу товарів і послуг на світовому ринку дає змогу скорочувати витрати й прискорювати впро-
вадження інновацій, а також сприяє підвищенню якості послуг за більш повного задоволення потреб
покупців. Сьогодні використання можливостей мережі Інтернет для просування бренду є необхідною
умовою для успішного розвитку бренду компанії та бізнесу загалом. Усесвітня павутина дає змогу
сформувати позитивний образ компанії, її репутацію, підвищити впізнаваність бренду та товарів
або послуг, які він пропонує. RU: Современный этап развития мировой экономики характеризуется тем, что компании вынуждены кон- курировать между собой в среде, постоянно претерпевающей изменения. Одни маркетинговые инстру- менты, которые десятилетиями были на передовых позициях в арсенале ведущих компаний, отходят на второй план, а им на смену приходят новые, более технологизированные и инновационные методы. Проблематика продвижения брендов как на международном, так и на отечественном рынке остается нерешенной и требует постоянного мониторинга тенденций и перспектив развития маркетинга, в том числе его цифровой отрасли. На современном этапе развития информационные технологии являются одним из главных факторов возникновения новых видов бизнеса и новых методов продвижения бренда компании на рынке с помощью Всемирной сети. Использование возможностей цифрового маркетинга как нового вида рыночного взаимодействия для продажи товаров и услуг на мировом рынке позволяет сокра- щать расходы и ускорять внедрение инноваций, а также способствует повышению качества услуг при более полном удовлетворении потребностей покупателей. Сегодня использование возможностей сети Интернет для продвижения бренда является необходимым условием для успешного развития бренда компании и бизнеса в целом. Всемирная паутина позволяет сформировать положительный образ компа- нии, ее репутацию, повысить узнаваемость бренда и товаров или услуг, которые она предлагает. EN: The current stage of development of the world economy is characterized by the fact that companies are forced to compete with each other in an environment that is constantly undergoing changes. Some marketing tools that have been at the forefront of the Arsenal of leading companies for decades are fading into the background, and they are replaced by new, more technologically advanced and innovative methods. Therefore, the problem of brand promotion, both on the international and domestic market, remains unresolved and requires constant monitoring of trends and prospects for the development of marketing, including its digital industry. The Internet data channel, which on the one hand adds new tasks to brand managers, on the other opens up unique opportunities for marketing and branding. In this regard, today more and more companies are using new technologies of Internet marketing and branding (digital marketing and digital branding) as one of the main ways to create, develop and promote the image and brand of goods and services. Today, brand promotion in the network for many brands (especially youth) is becoming a necessary condition for the company. Digital technologies such as blogging, viral advertising, social networks, etc. can increase the profitability and awareness of the company, as well as create and maintain the "desired" image of both the brands themselves and the company as a whole. With an abundance of products on store shelves and reduced time to make a purchase decision, it is the ability of branding – creating a set of functional, emotional and self – expressive promises to the target consumer that are unique and meaningful to them and meet their needs in the best way-that becomes the main and best way. At the same time, innovative methods of brand promotion that create and maintain the necessary long-term image and positioning in real and global life increase the competitiveness and profitability of the company. Effective company websites are conceptual, innovative and evoke emotions and feelings in the client. Effective videos are emotional, their main goal is to attract consumers and arouse their interest in things that they will be willing to buy and recommend to friends. The concept Store is a combination of style, creativity and emotion. Effective advertising-maintaining the style and image of a real brand in the virtual world. An effective brand is a multi – screen one that exists in the real world but is augmented through a mobile app or other digital technology. Therefore, answering the question of how soon it is necessary to introduce digital technologies in the promotion and whether they should be introduced, for example, for luxury goods and whether they can spoil the image of exclusivity, we come to the conclusion that all companies should implement them as soon as possible. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/3801 |
Інші ідентифікатори: | http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/24_2020/25.pdf DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.24-23 |
Розташовується у зібраннях: | № 1 (24) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Tanasiichuk.pdf | 196,56 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.