Please use this identifier to cite or link to this item:
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/4794
Title: | Інноваційні підходи до управління персоналом в банківському секторі економіки |
Other Titles: | Инновационные подходы к управлению персоналом в банковском секторе экономики Innovative approaches to personnel management in the banking economy |
Authors: | Пуртов, Володимир Федорович Пуртов, Владимир Федорович Purtov, Vladimir Таран, Д. О. Таран, Д. О. Taran, Darina |
Keywords: | управління персоналом банківський сектор методи мотивації інновації підходи механізми розвитку інформаційні технології управление персоналом банковский сектор методы мотивации инновации подходы механизмы развития информационные технологии personnel management banking sector motivation methods innovations approaches development mechanisms information technologies |
Issue Date: | Feb-2020 |
Citation: | Пуртов В. Ф. Інноваційні підходи до управління персоналом в банківському секторі економіки / В. Ф. Пуртов, Д. О. Таран // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2020. – № 25. – С. 131-138. |
Abstract: | UK: Стаття присвячена особливостям і актуальним аспектам вдосконалення елементів системи управління персоналом в банківському секторі економіки України. Уточнено зміст основних понять кадрового менеджменту з функціональних і організаційних позицій. Узагальнено вітчизняний досвід поетапної процедури оцінки та відбору персоналу на прикладі АТ КБ «ПриватБанк». Надана характеристика відбіркових тестів на основі SWOT-аналізу, виявлені основні фактори впливу внутрішнього і зовнішнього середовища на ефективність управління персоналом. Запропоновано низку підходів і заходів щодо підвищення якості управління персоналом. Обґрунтовано доцільність оцінки діяльності персоналу банку за допомогою ме
тодології (BPM) – Business Performance Management. Виділено інформаційно-комунікаційні технології, які реалізуються в таких проектах, як: «кар'єрний портал», «віртуальна школа», «соціальна карта співробітника», «гейміфікація». RU: Статья посвящена особенностям и актуальным аспектам совершенствования элементов системы управления персоналом в банковском секторе экономики Украины. Уточнено содержание основных понятий кадрового менеджмента с функциональных и организационных позиций. Обобщен отечественный опыт поэтапной процедуры оценки и отбора персонала на примере АТ КБ «ПриватБанк». Дана характеристика отборочных тестов, на основе SWOT-анализа выявлены основные факторы влияния внутренней и внешней среды на эффективность управления персоналом. Предложен ряд подходов по повышению качества управления персоналом. Обоснована целесообразность оценки деятельности персонала банка с помощью методологии (BPM) – Business Performance Management. Выделены информационно-коммуникационные технологии, которые реализуются в следующих проектах: «карьерный портал», «виртуальная школа», «социальная карта сотрудника», «геймификация». EN: The article is devoted to the features and current aspects of improving the elements of the personnel management system in the banking sector of the economy of Ukraine. The content of the basic concepts is clarified: personnel management from functional and organizational positions. Summarized the domestic experience of a phased procedure for the evaluation and selection of personnel on the example of AT KB "PrivatBank". The characteristics of the selection tests are given, on the basis of the SWOT-analysis the main factors of the influence of the intemal and external environment on the efficiency of personnel management are revealed. A number of techniques and measures to improve the quality of crisis management personnel were proposed. The expediency of evaluating the activities of the staff and the bank as a whole using the methodology (BPM) – Business Performance Management is grounded. Information and communication technologies are highlighted, which are implemented in the following projects. “Career portal” – an Internet resource integrated with social networks (a potential candidate for promising positions in an organization uses information portals, blogs, web tests and web games). "Virtual School" – the internal portal of the organization (any employee in the "online" mode will get acquainted with the lectures of specialists in the field under study, study on distance programs of Western business schools, participate in remote business games and webinars). “Employee Social Card” – a program of “non-monetary motivation” of employees (formation of virtual accounts of employees in the company's “social budget”, selection of benefits according to a predetermined differentiation of their value, etc.). “Gamification” (a new business concept based on the use of approaches characteristic of computer games in software tools for non-game processes and using the best ideas of loyalty programs, game mechanics and behavioral economics in real business processes). The main areas of gamification are HR, IT and marketing divisions of companies. In fact, Gamification is the search for non-standard solutions that help make any job more interesting. The findings and recommendations are the basis for increasing the scientific validity of management decisions of enterprises of the banking sector of Ukraine, will contribute to the improvement of the personnel policy of social partnership in a market economy. |
URI: | http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/4794 |
Other Identifiers: | http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/25_2020/21.pdf DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.25-19 |
Appears in Collections: | № 2 (25) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Purtov.pdf | 211,94 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.