Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/4813
Назва: Вплив пандемії COVID-19 на міжнародний туризм
Інші назви: Влияние пандемии COVID-19 на международный туризм
The impact of the COVID-19 pandemic on international tourism
Автори: Бондаренко, А. Г.
Бондаренко, А. Г.
Bondarenko, Anastasia
Дугієнко, Наталя Олександрівна
Дугиенко, Наталья Александровна
Dugienko, Natalya
Ключові слова: міжнародний туризм
пандемія COVID-19
світовий ВВП
світова економічна криза
збитки й адаптація туристичного бізнесу
обмеження пересування
международный туризм
пандемия COVID-19
мировой ВВП
мировой экономический кризис
убытки и адаптация туристического бизнеса
ограничения передвижения
international tourism
COVID-19 pandemic
world GDP
world economic crisis
losses and adapta - tion of tourism business
movement restrictions
Дата публікації: жов-2020
Бібліографічний опис: Бондаренко А. Г. Вплив пандемії COVID-19 на міжнародний туризм / А. Г. Бондаренко, Н. О. Дугієнко // Cхідна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2020. – № 26. – С. 3-7.
Короткий огляд (реферат): UK: У статті досліджено стан міжнародного туризму під час пандемії COVID-19. Стаття розкриває взаємозв’язок падіння світового внутрішнього валового продукту (ВВП) та негативного стану туристичного бізнесу, що склався з початку 2020 року після виникнення пандемії. Проаналізовано вплив закриття кордонів держав та обмежень у пересуванні людей між країнами. Відображено проблеми економік світу, що виникли в період першого півріччя 2020 року. Зазначено втрати туристичного бізнесу та його складових частин, що були спричинені COVID-19. Надано прогнозні дані можливих збитків міжнародного туризму до кінця 2020 року й строки можливого виходу з кризи за різних темпів закінчення пандемії. Розглянуто, як адаптувалися підприємства до нових реалій бізнесового середовища задля виживання. Запропоновано можливі шляхи підтримки та подальшого розвитку туризму.
RU: В статье исследовано состояние международного туризма во время пандемии COVID-19. Статья раскрывает взаимосвязь падения мирового внутреннего валового продукта (ВВП) и негативной ситуации туристического бизнеса, которая сложилась с начала 2020 года после возникновения пандемии. Проанализировано влияние закрытия границ государств и ограничений в передвижении людей между странами. Отражены проблемы экономик мира, возникшие в период первого полугодия 2020 года. Указаны потери туристического бизнеса и его составляющих, обусловленные COVID-19. Предоставлены прогнозные данные возможных убытков международного туризма до конца 2020 года и сроки возможного выхода с кризиса при различных темпах окончания пандемии. Рассмотрено, как адаптировались предприятия к новым реалиям бизнес-среды с целью выживания. Предложены возможные пути поддержки и дальнейшего pазвития туризма.
EN: The article examines the state of international tourism during the COVID-19 pandemic. The article reveals the relationship between the fall in world gross domestic product (GDP) and the negative state of the tourism business, which has developed since the beginning of 2020 after the pandemic started. The impact of state border closures and restrictions on the movement of people between countries is analyzed. Tourism plays an important role in global GDP. The record decline in the development of the tourism industry has negatively affected the economies of most countries in the world. The closure of borders and restrictions on the movement of citizens led to a loss of income not only from tourism, but also from other sectors of the economy dependent on human flows. Tourism problems have affected passenger transport companies. Airlines suffered the most from this, losing up to 80% of passenger traffic. Also, the hotel and restaurant business has suffered significantly. Concerts and crowded events were postponed to a much later date. The problems of the world’s economies that arose during the first half of 2020 are reflected. The losses of the tourism business and its components caused by COVID-19 are noted. Forecast data on possible losses of international tourism by the end of 2020 and terms of possible exit from crisis at various rates of the end of a pandemic are provided. Considered as enterprises have adapted to the new realities of the business environment for survival. But companies need to find new decisions how to quickly adapt to changes or possible constraints in the event of such threats. To overcome the current crisis, it is necessary to support the tourism industry. National governments can implement various programs that are aimed at helping tourism and related industries, as well as helping citizens who have lost their jobs. During the changes associated with the pandemic, it is important to develop ways to adapt the business to the ongoing crisis. Possible ways of support and further development of tourism are offered. Such measures can be a reduction in tax liabilities, credit benefits, and support for company partners.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/4813
Інші ідентифікатори: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/index.php/vipusk-26-2020
DOI https://doi.org/10.32782/easterneurope.26-1
Розташовується у зібраннях:№ 3 (26)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Bondarenko.pdf238,21 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.