Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/4813
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБондаренко, А. Г.-
dc.contributor.authorБондаренко, А. Г.-
dc.contributor.authorBondarenko, Anastasia-
dc.contributor.authorДугієнко, Наталя Олександрівна-
dc.contributor.authorДугиенко, Наталья Александровна-
dc.contributor.authorDugienko, Natalya-
dc.date.accessioned2020-12-16T08:14:55Z-
dc.date.available2020-12-16T08:14:55Z-
dc.date.issued2020-10-
dc.identifierhttp://www.easterneurope-ebm.in.ua/index.php/vipusk-26-2020-
dc.identifierDOI https://doi.org/10.32782/easterneurope.26-1-
dc.identifier.citationБондаренко А. Г. Вплив пандемії COVID-19 на міжнародний туризм / А. Г. Бондаренко, Н. О. Дугієнко // Cхідна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2020. – № 26. – С. 3-7.en_US
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/4813-
dc.description.abstractUK: У статті досліджено стан міжнародного туризму під час пандемії COVID-19. Стаття розкриває взаємозв’язок падіння світового внутрішнього валового продукту (ВВП) та негативного стану туристичного бізнесу, що склався з початку 2020 року після виникнення пандемії. Проаналізовано вплив закриття кордонів держав та обмежень у пересуванні людей між країнами. Відображено проблеми економік світу, що виникли в період першого півріччя 2020 року. Зазначено втрати туристичного бізнесу та його складових частин, що були спричинені COVID-19. Надано прогнозні дані можливих збитків міжнародного туризму до кінця 2020 року й строки можливого виходу з кризи за різних темпів закінчення пандемії. Розглянуто, як адаптувалися підприємства до нових реалій бізнесового середовища задля виживання. Запропоновано можливі шляхи підтримки та подальшого розвитку туризму.en_US
dc.description.abstractRU: В статье исследовано состояние международного туризма во время пандемии COVID-19. Статья раскрывает взаимосвязь падения мирового внутреннего валового продукта (ВВП) и негативной ситуации туристического бизнеса, которая сложилась с начала 2020 года после возникновения пандемии. Проанализировано влияние закрытия границ государств и ограничений в передвижении людей между странами. Отражены проблемы экономик мира, возникшие в период первого полугодия 2020 года. Указаны потери туристического бизнеса и его составляющих, обусловленные COVID-19. Предоставлены прогнозные данные возможных убытков международного туризма до конца 2020 года и сроки возможного выхода с кризиса при различных темпах окончания пандемии. Рассмотрено, как адаптировались предприятия к новым реалиям бизнес-среды с целью выживания. Предложены возможные пути поддержки и дальнейшего pазвития туризма.-
dc.description.abstractEN: The article examines the state of international tourism during the COVID-19 pandemic. The article reveals the relationship between the fall in world gross domestic product (GDP) and the negative state of the tourism business, which has developed since the beginning of 2020 after the pandemic started. The impact of state border closures and restrictions on the movement of people between countries is analyzed. Tourism plays an important role in global GDP. The record decline in the development of the tourism industry has negatively affected the economies of most countries in the world. The closure of borders and restrictions on the movement of citizens led to a loss of income not only from tourism, but also from other sectors of the economy dependent on human flows. Tourism problems have affected passenger transport companies. Airlines suffered the most from this, losing up to 80% of passenger traffic. Also, the hotel and restaurant business has suffered significantly. Concerts and crowded events were postponed to a much later date. The problems of the world’s economies that arose during the first half of 2020 are reflected. The losses of the tourism business and its components caused by COVID-19 are noted. Forecast data on possible losses of international tourism by the end of 2020 and terms of possible exit from crisis at various rates of the end of a pandemic are provided. Considered as enterprises have adapted to the new realities of the business environment for survival. But companies need to find new decisions how to quickly adapt to changes or possible constraints in the event of such threats. To overcome the current crisis, it is necessary to support the tourism industry. National governments can implement various programs that are aimed at helping tourism and related industries, as well as helping citizens who have lost their jobs. During the changes associated with the pandemic, it is important to develop ways to adapt the business to the ongoing crisis. Possible ways of support and further development of tourism are offered. Such measures can be a reduction in tax liabilities, credit benefits, and support for company partners.-
dc.language.isouken_US
dc.subjectміжнародний туризмen_US
dc.subjectпандемія COVID-19en_US
dc.subjectсвітовий ВВПen_US
dc.subjectсвітова економічна кризаen_US
dc.subjectзбитки й адаптація туристичного бізнесуen_US
dc.subjectобмеження пересуванняen_US
dc.subjectмеждународный туризмen_US
dc.subjectпандемия COVID-19en_US
dc.subjectмировой ВВПen_US
dc.subjectмировой экономический кризисen_US
dc.subjectубытки и адаптация туристического бизнесаen_US
dc.subjectограничения передвиженияen_US
dc.subjectinternational tourismen_US
dc.subjectCOVID-19 pandemicen_US
dc.subjectworld GDPen_US
dc.subjectworld economic crisisen_US
dc.subjectlosses and adapta - tion of tourism businessen_US
dc.subjectmovement restrictionsen_US
dc.titleВплив пандемії COVID-19 на міжнародний туризмen_US
dc.title.alternativeВлияние пандемии COVID-19 на международный туризмen_US
dc.title.alternativeThe impact of the COVID-19 pandemic on international tourismen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:№ 3 (26)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Bondarenko.pdf238,21 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.