Please use this identifier to cite or link to this item:
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/4836
Title: | Особливості застосування маркетингових комунікацій аграрними підприємствами |
Other Titles: | Особенности применения маркетинговых коммуникаций аграрными предприятиями Features of application of marketing communications by agrarian enterprises |
Authors: | Вараксіна, Олена Вікторівна Вараксина, Елена Викторовна Varaksina, Olena Воронько-Невіднича, Тетяна Вікторівна Воронько-Невидничая, Татьяна Викторовна Voronko-Nevidnycha, Tetiana Барабаш, К. Г. Барабаш, К. Г. Barabash, Kateryna |
Keywords: | комунікація маркетингова комунікація аграрне підприємство просування комунікаційна кампанія коммуникация маркетинговая коммуникация аграрное предприятие продвижение коммуникационная кампания communication marketing communication agrarian enterprise promotion communication campaign |
Issue Date: | Feb-2020 |
Citation: | Вараксіна О. В. Особливості застосування маркетингових комунікацій аграрними підприємствами / О. В. Вараксіна, Т. В. Воронько-Невіднича, К. Г. Барабаш // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2020. – № 25. – С. 166-171. |
Abstract: | UK: У статті охарактеризовано актуальні питання застосування маркетингових комунікацій аграрними підприємствами. Обґрунтовано, що вітчизняний аграрний сектор володіє значним потенціалом, який має сприяти розвитку національної економіки та ефективній інтеграції його у світовий економічний простір. Визначено, що ефективне застосування політики комунікацій агроформуваннями набуває більшої актуальності через зростання рівня конкуренції, впровадження інновацій та поширення процесів глобалізації у сучасному світі в цілому. Доведено, що комунікації стають чи не основним чинником зростання бізнесу в усьому світі й аграрному секторі, зокрема. Зазначена необхідність розвитку управління
маркетинговими комунікаціями. Визначено основні етапи здійснення комунікаційної кампанії аграрного підприємства. RU: В статье охарактеризованы актуальные вопросы применения маркетинговых коммуникаций аграрными предприятиями. Обосновано, что отечественный аграрный сектор обладает значительным потенциалом, который должен способствовать развитию национальной экономики и эффективной интеграции его в мировое экономическое пространство. Определено, что эффективное применение политики коммуникаций агроформированиями приобретает большую актуальность из-за роста уровня конкуренции, внедрения инноваций и распространения процессов глобализации в современном мире в целом. Доказано, что коммуникации становятся едва ли не основным фактором роста бизнеса во всем мире и аграрном секторе, в частности. Отмечена необходимость развития управления маркетинговыми коммуникациями. Определены основные этапы осуществления коммуникационной кампании аграрного предприятия. EN: The article describes topical issues of application of marketing communications by agrarian enterprises. It is substantiated that the domestic agrarian sector has considerable potential, which should facilitate the development of the national economy and its effective integration into the world economic space. It has been determined that the effective implementation of the agro-communications policy is becoming more relevant due to the increased level of competition, the introduction of innovations and the spread of globalization processes in the world today. It has been proven that communications are becoming a major driver of business growth worldwide and the agricultural sector in particular. The necessity of development of marketing communications management is noted. The essence of the concept of «marketing communications» is analyzed. The main stages of the implementation of the communication campaign of the agricultural enterprise, which are intended to provide the best result of communication «producer-buyer». The study proves the need for active communication between agricultural producers and consumers of products. For marketers, marketing communications with all market players, systems, and market intelligence sources are important, because they help you make marketing decisions – what to do, how, where to sell your product, service, and more. It is noted that marketing communications management involves not only informing, convincing or reminding potential buyers about a product or service. It also means the process of «creating» their customers, which is why it is better to retain and optimize those consumers we already have, rather than constantly attracting new ones. The need to constantly improve the effectiveness of marketing management to ensure the efficiency of business activity of the enterprise; maximizing the use of the method of increasing the productivity of the marketing department, stimulate the development of personnel, improve the communication processes of the enterprise to improve marketing activities; using a quality information system to improve the effectiveness of marketing activities management and more. |
URI: | http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/4836 |
Other Identifiers: | http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/25_2020/26.pdf DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.25-24 |
Appears in Collections: | № 2 (25) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Varaksina.pdf | 286,47 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.