Please use this identifier to cite or link to this item:
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/4841
Title: | Інноваційні підходи в оцінюванні персоналу банківських установ |
Other Titles: | Инновационные подходы в оценке персонала банковских учреждений Innovative approaches in the personnel assessment of banking institutions |
Authors: | Герасименко, Оксана Олександрівна Герасименко, Оксана Александровна Herasymenko, Oksana Бровченко, В. Є. Бровченко, В. Е. Brovchenko, Victoria |
Keywords: | оцінювання персоналу банківська установа компетентнісний підхід Assessment center Key Performance Indicators оценка персонала банковское учреждение компетентностный подход personnel assessment banking institution competency-based approach Assessment center Key Performance Indicators |
Issue Date: | Feb-2020 |
Citation: | Герасименко О. О. Інноваційні підходи в оцінюванні персоналу банківських установ / О. О. Герасименко, В. Є. Бровченко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2020. – № 25. – С. 180-187. |
Abstract: | UK: Квінтесенція статті – компетентнісний підхід та система управління за цілями і результатами як управлінські інновації в оцінюванні персоналу. Запропоновано склад системи оцінювання персоналу банківських установ з виокремленням змістових блоків, узагальненням методів оцінювання та структуризацією процедури оцінювання. Розглядаються особливості оцінювання компетентностей, процесів та результатів праці персоналу банківських установ. Висвітлено науково-прикладний сценарій управлінської технології Assessment center (центр оцінки), застосування якої дає змогу вирішити питання щодо відповідності працівників посаді та перспектив подальшого розвитку. Розкрито алгоритм розроблення та
запровадження у практику оцінювання персоналу банківських установ ключових показників ефективності (KPI – Key Performance Indicators). Підкреслюється доцільність розподілу показників KPI за напрямами стратегічного та фінансового менеджменту. Наголошується на важливості забезпечення у практичній
площині тісного зв’язку KPI з системою винагороди працівників. RU: Квинтэссенция статьи – компетентностный подход и система управления по целям и результатам как управленческие инновации в оценке персонала. Предложен состав системы оценки персонала банковских учреждений с выделением содержательных блоков, обобщением методов оценки и структуризацией процедуры оценивания. Рассматриваются особенности оценки компетенций, процессов и результатов труда персонала банковских учреждений. Изложен научно-прикладной сценарий управленческой технологии Assessment center (центр оценки), применение которой позволяет решить вопрос о соответствии работников должности и перспективах дальнейшего развития. Раскрыт алгоритм разработки и внедрения в практику оценки персонала банковских учреждений ключевых показателей эффективности (KPI – Key Performance Indicators). Подчеркивается целесообразность распределения показателей KPI по направлениям стратегического и финансового менеджмента. Отмечается важность обеспечения в практической плоскости тесной связи KPI с системой вознаграждения работников. EN: The relevance of the research topic is due to the need to improve the efficiency of the banking services segment as a catalyst for monetary relations. The importance of the banking sector in the economic recovery and sustainable development of the Ukrainian economy is justified. The role of personnel as a resource dominant in enhancing the competitive advantages of banking institutions is proved. Practical aspects of the personnel assessment in the process of making justified personnel decisions are outlined. The tendencies that emphasize the importance of improving the practice of personnel management in the sphere of banking operations are presented. The role of Hard Skills and Soft Skills for banking personnel in an increasingly competitive market is emphasized. The composition of the system of the personnel assessment of banking institutions with the separation of content blocks, generalization of methods of assessment and structuring of the assessment procedure is proposed. The peculiarities of assessing the competencies, processes and performance of banking personnel are considered. Emphasis is placed on the importance of competencies in financial analytics, investment design and effective communications. It is pointed out that the assessment of the work process involves measuring labor costs, assessing the complexity and the content of work. Among the results of the work of banks' personnel, the emphasis is placed on the volume, structure and quality of banking services for legal entities and individuals. A proposal is introduced for the implementation of managerial innovation in the practice of assessing banks' personnel: a competency-based approach and a management system for goals and results. The scientific and applied scenario of the management technology of Assessment center is presented, the application of which allows to solve the question on the suitability of employees to the position they occupy and the prospects for further development. The algorithm of development and implementation of the Key Performance Indicators (KPI) system in the practice of personnel assessment of banking institutions is provided. The expediency of allocating KPIs to strategic and financial management areas is emphasized. The importance of practical ensuring of close connection of KPIs to the employee compensation system is emphasized. |
URI: | http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/4841 |
Other Identifiers: | http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/25_2020/28.pdf DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.25-26 |
Appears in Collections: | № 2 (25) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Herasymenko.pdf | 272,31 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.