Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/4857
Title: Управління продуктовими інноваціями у контексті їх впровадження суб’єктом господарювання
Other Titles: Управление продуктовыми инновациями в контексте их внедрения субъектом хозяйствования
Management of product innovations in the context of their implementation by the business entity
Authors: Бреус, Світлана Василівна
Бреус, Светлана Васильевна
Breus, Svitlana
Байрамов, Махір
Байрамов, Махир
Bairamov, Makhir
Keywords: інновації
управління інноваціями
продуктові інновації
управління впровадженням продуктових інновацій
стратегії
инновации
управление инновациями
продуктовые инновации
управление внедрением продуктовых инноваций
стратегии
innovations
innovation management
product innovations
product innovation implementation management
strategies
Issue Date: Oct-2020
Citation: Бреус С. В. Управління продуктовими інноваціями у контексті їх впровадження суб’єктом господарювання / С. В. Бреус, М. Байрамов // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2020. – № 26. – С. 55-61.
Abstract: UK: У статті здійснено дослідження впливу чинників зовнішнього та внутрішнього середовища на діяльність суб’єктів господарювання в сучасних умовах. У комплексі розглянуто сутність та класифікації категорій «інновації», «управління інноваціями». Окрему увагу приділено дослідженню сутності продуктових інновацій. Здійснено дослідження особливостей стратегій з урахуванням їх можливостей щодо управління впровадженням продуктових інновацій суб’єктами господарювання. З огляду на здійснений синтез класифікацій інновацій у контексті управління впровадженням продуктових інновацій запропоновано здійснювати обґрунтування та розроблення суб’єктами господарювання з можливістю поєднання та одночасного використання їх. Наведено типові процедури формування стратегії управління впровадженням продуктових інновацій та критерії, що слугують індикаторами задля її обґрунтування та розроблення.
RU: В статье осуществлено исследование влияния факторов внешней и внутренней среды на деятельность субъектов хозяйствования в современных условиях. В комплексе рассмотрены сущность и классификации категорий «инновации», «управление инновациями». Отдельное внимание уделено исследованию сущности продуктовых инноваций. Осуществлено исследование особенностей стратегий с учетом их возможностей касательно управления внедрением продуктовых инноваций субъектами хозяйствования. С учетом осуществленного синтеза классификаций инноваций в контексте управления внедрением продуктовых инноваций предложено осуществлять обоснование и разработку субъектами хозяйствования стратегий с возможностью сочетания и одновременного использования их. Приведены типичные процедуры формирования стратегии управления внедрением продуктовых инноваций и критерии, служащие индикаторами с целью ее обоснования и разработки.
EN: The article examines the factors of the external and internal environment on the activities of economic entities in modern conditions. The complex considers the essence and classifications of the categories “innovation”, “innovation management”. Special attention is paid to the study of the essence of product innovations. A study of the features of strategies, taking into account their capabilities for innovation management in the context of managing their implementation. Emphasis is placed on the fact that their choice depends on the degree of market saturation and the ability of businesses to update their range. It was found that important in deciding on the feasibility of productive innovations in the context of their management is the allocation of strategic alternatives (four options for strategy) to create product innovations and proposed relevant for implementation to consider the product-market strategy (The Ansoff Matrix). The article, taking into account the synthesis of classifications of innovations in the context of managing the implementation of product innovations, focuses on the feasibility of justification and development of economic entities adequate to modern economic conditions strategies, combining them and using them to improve financial and economic performance of economic entities. Given that the feasibility and feasibility of innovation by the business entity is always related to its current state, technical, technological and financial base, etc., the feasibility and feasibility of developing and implementing a strategy for managing the implementation of product innovations can be considered a special study. has its own standard procedures, it is justified that the choice of strategy for managing the implementation of product innovations should be based on a number of criteria, such as consistency with financial resources; strategy effectiveness; certainty in terms of achieving the set goal; the optimal combination of the expected achievement of the desired profitability and possible risk and uncertainty of the future; consistency of the planned investments with the general economic conditions of the external environment.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/4857
Other Identifiers: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/index.php/vipusk-26-2020
DOI https://doi.org/10.32782/easterneurope.26-9
Appears in Collections:№ 3 (26)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Breus.pdf272,87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.