Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5076
Назва: Аспекти еколого-економічного оцінювання заходів щодо зменшення рівня загазованості житлового району
Інші назви: Аспекты эколого-экономической оценки мероприятий относительно уменьшения уровня загазованности жилого района
Aspects of ecological - economіc evaluation on reducing the level of gas residential area
Автори: Тимошенко, Олена Анатоліївна
Тимошенко, Елена Анатольевна
Tymoshenko, Olena
Жердєва, Маргарита Ігорівна
Жердева, Маргарита Игоревна
Zherdieva, Marharyta
Череповська, Аліна Геннадіївна
Череповская, Алина Геннадиевна
Cherepovska, Alina
Ключові слова: еколого-економічне оцінювання
рівень загазованості
примагістральна територія
реконструкція житлового району
газозахисна смуга озеленення
эколого-экономическая оценка
уровень загазованности
газозащитная полоса озеленения
примагистральная территория
реконструкция жилого района
ecological-economic assessment
level of contamination
hatsuhana landscaped
premastering the territory
reconstruction of the residential area
Дата публікації: 2017
Бібліографічний опис: Тимошенко О. А. Аспекти еколого-економічного оцінювання заходів щодо зменшення рівня загазованості житлового району / О. А. Тимошенко, М. І. Жердєва, А. Г. Череповська // Новини інженерної науки Придніпров’я. – 2017. – № 1. – С. 59-65
Короткий огляд (реферат): UK: Постановка проблеми. Частка відпрацьованих газів автомобілів у забрудненні атмосферного повітря м. Дніпро змінюється залежно від часу та пропорційна інтенсивності руху транспортних засобів. Максимальна концентрація відмічається в години пік. При русі з однією і тією ж інтенсивністю найбільше забруднення повітря спостерігається в районах, щільно забудованих високими будинками, і вздовж доріг із вузькою проїжджою частиною. Граничні концентрації шкідливих або токсичних компонентів у повітрі встановлюються як гігієнічні норми, тобто з точки зору безпосередньої охорони здоров'я людини. Особливо небезпечні для здоров'я людини окис вуглецю і оксиди азоту. Незалежно від існуючої відмінності думок щодо ступеня шкідливості відпрацьованих газів, у всьому світі з метою охорони здоров'я людини проводяться серйозні заходи, спрямовані на обмеження забруднення повітря автомобільними викидами. Мета статті − визначити екологічний та економічний ефекти від застосування заходів, що знижують ступінь загазованості примагістральної території лінійними джерелами забруднення. Виклад основного матеріалу. Реконструкція примагістральної території передбачає закладання вздовж магістральних вулиць газозахисних смуг зелених насаджень. Запропоновано варіанти таких смуг. Визначено екологічний та економічний ефекти від застосування спеціальних смуг озеленення в житловому районі, а також економічні збитки від загазованості примагістральних територій вихлопними газами автомобілів без урахування смуг озеленення та з урахуванням. Результати дослідження. Екологічний ефект склав 40...50 % залежно від досліджуваної вулиці, а економічний ефект − 3,424 млрд грн/рік (у цілому по всіх вулицях). Економічні збитки склали: в умовах існуючої житлової забудови − 17,616 млрд грн/рік, в умовах облаштування газозахисних смуг − 13,583 млрд грн/рік.
RU: Постановка проблемы. Доля отработанных газов автомобилей в загрязнении атмосферного воздуха г. Днепр меняется в зависимости от времени и пропорциональна интенсивности движения транспортных средств. Максимальная концентрация отмечается в часы пик. При движении автотранспорта с одинаковой интенсивностью максимальный уровень загрязнения воздуха наблюдается в районах, плотно застроенных высокими домами, и вдоль дорог с узкой проезжей частью. Предельные концентрации вредных или токсичных компонентов в воздухе устанавливаются в качестве гигиенических норм, то есть с точки зрения непосредственной охраны здоровья человека. Особенно опасными для здоровья человека являются окись углерода и окислы азота. Независимо от существующих различий во мнениях относительно степени вредности отработанных газов во всем мире с целью охраны здоровья человека проводятся серьезные мероприятия, направленные на ограничение загрязнения воздуха автомобилями. Цель статьи − определить экологический и экономический эффекты от применения мер, снижающих степень загазованности примагистральной территории линейными источниками загрязнения. Изложение основного материала. Реконструкция примагистральной территории предусматривает устройство вдоль магистральных улиц газозащитных полос зеленых насаждений. Предложены варианты именно таких полос. Определены экологический и экономический эффекты от применения специальных полос озеленения в жилом районе, а также экономический ущерб от загазованности примагистральных территорий выхлопными газами автомобилей без учета полос озеленения и с их учетом. Результаты исследования. Экологический эффект составил 40...50 % в зависимости от исследуемой улицы, а экономический эффект − 3,424 млрд грн/год (в целом по всем улицам). Экономический ущерб составил: в условиях существующей жилой застройки − 17,616 млрд грн/год, в условиях обустройства газозащитных «зеленых» полос − 13,583 млрд грн/год.
EN: Statement of the problem. The proportion of exhaust gases of vehicles in air pollution Dnipro varies with time and is proportional to the intensity of movement of vehicles. The maximum concentration observed at peak hours. When driving with the same intensity, the greatest pollution is observed in areas densely built tall buildings, and along roads with narrow carriageway. The maximum concentration of harmful or toxic components in the air are set as the hygienic norms, that is, from the point of view of protection of human health. Particularly dangerous to human health are carbon monoxide and oxides of nitrogen. Regardless of the existing differences of opinion regarding the degree of hazard of the exhaust gases around the world with the aim of protecting human health carried out extensive activities aimed at limiting air pollution from cars. The purpose of this article is to determine environmental and economic effects of measures that reduce the degree of contamination premastering areas of linear sources of pollution. Presentation of the basic material. Reconstruction premastering territory provides a Foundation along the main streets hatsuhana strips of green space. The proposed variants of such bands. Determined environmental and economic effects from the use of special strips of greenery in a residential area, as well as economic losses arising from the contamination of territories premastering exhaust gases of vehicles without regard to lanes landscaping and accounting. The results of the study. The environmental effect was 40...50% depending on the study street, and the economic effect − 3,424 billion/year (in all streets). Economic losses amounted to: in the context of existing residential development − 17,616 billion/year, in terms of arrangement hatsuhana stripes − 13,583 billion/year.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5076
Інші ідентифікатори: http://journals.uran.ua/index.php/wissn028/article/view/97032
Розташовується у зібраннях:№ 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Tymoshenko.pdf668,25 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.