Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5080
Title: Комунікаційний інструментарій у формуванні бренду міста
Other Titles: Коммуникационный инструментарий в формировании бренда города
Сommunication tools in city brand formation
Authors: Мороз, Олена Василівна
Мороз, Елена Васильевна
Moroz, Olena
Герасимчук, Вікторія Володимирівна
Герасимчук, Виктория Владимировна
Gherasymchuk, Viktorija
Бондаренко, А. О.
Бондаренко, А. О.
Bondarenko, Anastasiia
Keywords: комунікації
геобрендинг
бренд
брендинг міста
просування міста
реклама
піар
маркетингові комунікаційні інструменти
маркетинг подій
маркетингова стратегія
коммуникации
брендинг города
продвижение города
пиар
маркетинговые коммуникационные инструменты
маркетинг событий
маркетинговая стратегия
communications
geobranding
brand
city brand
city promotion
advertising
PR
marketing tools
event marketing
marketing strategy
Issue Date: Oct-2020
Citation: Мороз О. В. Комунікаційний інструментарій у формуванні бренду міста / О. В. Мороз, В. В. Герасимчук, А. О. Бондаренко // Cхідна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2020. – № 26. – С. 108-113.
Abstract: UK: Стаття присвячена дослідженню комунікаційного інструментарію, що застосовується у процесі формування бренду міста. У статті розкрито сутність брендингу міста, описано фактори формування іміджу міста. На прикладі міста Вінниця аналізується процес створення бренду. Досліджується комплекс маркетингового комунікаційного інструментарію, що використовується в процесі геобрендингу та управління іміджом міста. Описується застосування класичних комунікаційних маркетингових інструментів у процесі брендингу великих міст та розглядається можливість їх використання для малих міст. Досліджуються спеціальні комунікаційні інструменти геобрендингу, їх місце в процесі формування іміджу міста загалом та можливості реалізації у процесі брендингу міст зокрема. Визначається комплекс комунікаційного інструментарію, що застосовується у процесі формування бренду, залежно від розміру міста.
RU: Статья посвящена исследованию коммуникационного инструментария, применяемого в процессе формирования бренда города. В статье раскрыта сущность брендинга города, описаны факторы формирования имиджа города. На примере Винницы анализируется процесс создания бренда. Исследуется комплекс маркетингового коммуникационного инструментария, используемого в процессе геобрендингу и управления имиджем города. Описывается применение классических коммуникационных маркетинговых инструментов в процессе брендинга крупных городов и рассматривается возможность их использования для малых городов. Исследуются специальные коммуникационные инструменты геобрендингу, их место в процессе формирования имиджа города в целом и возможности реализации для брендинга городов в частности. Определяется комплекс коммуникационного инструментария, применяемого в процессе формирования бренда, в зависимости от размера города.
EN: The article is devoted to the study of communication tools used in the process of forming a city brand. The relevance of this topic determines many factors, including the low prestige of domestic goods, the growth of urbanization and the outflow of labor and intellectual resources. The influence of these factors can be traced in many industries, but it is the strongest in the economy of small towns, leading to their impoverishment and gradual extinction. However, the restrictions imposed by the global quarantine imposed as a result of the COVID-19 pandemic, while only able to strengthen current processes, also create opportunities for more effective promotion of domestic and local goods and services. Therefore, in the current conditions, communication is of particular importance in order to inform potential consumers about local opportunities and resources, which is an important part of creating a city brand. In turn, the creation and promotion of a brand is a relevant and effective way for small towns to demonstrate their own identity and attract resources for the development of the city, which in turn contributes to an increase in the level of urban competitiveness. Thus, the study of the place of communication tools in brand formation is highly relevant. That is why the article pays attention to disclosing the essence of city branding, and also describes the factors of forming the city’s image. On the example of successful branding of the city of Vinnitsa, the process of creating a brand is analyzed, after which the complex of marketing communication tools used in the process of geo-branding and management of the city’s image is investigated. The article describes the use of classical communication marketing tools in the branding process of large cities, after which the possibility of their use for small cities is considered. Special communication tools used ingeo-branding are also investigated, their place in the process of forming the image of the city as a whole and the possibilities of implementation in the process of branding towns are described. A set of communication tools used in the process of brand formation is determined, depending on the size of the city.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5080
Other Identifiers: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/index.php/vipusk-26-2020
DOI https://doi.org/10.32782/easterneurope.26-18
Appears in Collections:№ 3 (26)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Moroz.pdf201,42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.