Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5193
Назва: Управління інтернет-маркетинговими комунікаційними стратегіями високотехнологічних підприємств і стартап-проектів
Інші назви: Management of internet-marketing communicational strategies on high-tech companies and project startups
Автори: Касян, Сергій Якович
Kasian, Serhii
Юферова, Д. О.
Yuferova, Daria
Ключові слова: digital marketing
Internet
digitalization
marketing environment
marketing communicational strategies
high-tech company
цифровий маркетинг
Інтернет
високотехнологічні підприємства
середовище
маркетингові комунікаційні стратегії
діджиталізація
Дата публікації: лис-2020
Бібліографічний опис: Касян С. А. Управління інтернет-маркетинговими комунікаційними стратегіями високотехнологічних підприємств і стартап-проектів / С. А. Касян, Д. О. Юферова // Економічний простір. – 2020. – № 161. – С. 36-42.
Короткий огляд (реферат): UK: У статті розроблено ефективну Інтернет-маркетингову комунікаційну стратегію високотехнологічних підприємств в часі діджитал-взаємодії у площині маркетингового середовища. Розширено теоретико-методичні положення управління Інтернет-маркетинговими комунікаційними стратегіями високотехнологічних підприємств і стартап-проектів. Встановлено, що виокремлення цільової аудиторії та її певних секторів дозволяє підвищити ступінь таргетування маркетингових комунікаційних стратегій. Обчислено коефіцієнт пертинентності, як оцінку правильності вибору маркетингових комунікацій. Окреслено маркетингову комунікаційну стратегію підприємства, а саме стратегію «проштовхування». Сформовано матрицю стратегічного балансу (SWOT) підприємства. Мережа «МОРЕ ПИВА» робить акцент на молодіжних зустрічах, відпочинку в компанії та загалом веселому відпочинку. Тому їх Instagram-акаунт насичений яскравими фотографіями та відео-роликами відпочинку з друзями, на природі або вдома.
EN: This article contains development of effective Internet-marketing communicational strategy on a high-tech company in the time of digital interaction in the plane of the marketing environment. Theoretical and methodological provisions for managing Internet-marketing communication strategies of high-tech companies and startup projects have been expanded. It is established that the separation of the target audience and its specific sectors allows company to increase the degree of targeting of marketing communication strategies. This mediates the formation of marketing and communication effectiveness of such strategies in the digital environment. It is determined that advertising strategy is a more creative complex, consisting of a unique offer and transmitted to consumers through the advertising. This article contains the application of the method of forming the budget of marketing communications based on the goals and objectives of the incentive complex. In this case, goals, tasks are determined, necessary costs are calculated. The role of strategic and tactical marketing communications in partnerships is very important because that it contains a system of elements, innovative interaction tools. The Pertinence Coefficient is calculated as an assessment of the choice of marketing communications correctness. An analysis of the “MORE PYVA” company partnership with suppliers and customers was conducted. It is noted that the observed company uses one of the competitive strategies identified as the Strategy of the Leader according to P. Kotler. The company also applies a defense strategy, called “Market Share Protection”. The marketing communication strategy of the company is defined as Strategy of “Pushing”. The matrix of strategic balance (SWOT) of the enterprise was formed. It was found that the analysis and definition of the target audience is important in creating a digital strategy. There is a need to explore the values and social status of consumers and the channels through which it is possible to interact. The “MORE PYVA” chain emphasizes youth meetings, company vacations and fun rest in general. Therefore, company’s Instagram account filled by bright photos and videos of vacation with friends, in nature or at home.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5193
Інші ідентифікатори: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/675
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/161-6
Розташовується у зібраннях:№ 161

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Kasian .pdf400,5 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.