Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5210
Назва: Концептуальні підходи до моделювання стратегії інтернет-маркетингу
Інші назви: Концептуальные подходы к моделированию стратегии интернет-маркетинга
Conceptual approaches to internet marketing strategy modeling
Автори: Гнот, Тарас Володимирович
Гнот, Тарас Владимирович
Hnot, Taras
Ключові слова: моделювання
інтернет-маркетинг
стратегія
онлайн
клієнт
моделирование
интернет-маркетинг
стратегия
клиент
modeling
internet marketing
strategy
online
client
Дата публікації: жов-2020
Бібліографічний опис: Гнот Т. В. Концептуальні підходи до моделювання стратегії інтернет-маркетингу / Т. В. Гнот // Cхідна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2020. – № 26. – С. 152-158.
Короткий огляд (реферат): UK: З розвитком Інтернету все більше продаж переходить в онлайн-площину. Це приводить до того, що засоби й методи маркетингу, які ще донедавна були дуже ефективними, втрачають свій вплив на потенційних клієнтів. Дослідження сучасного інтернет-маркетингу є актуальним, оскільки онлайн-ринок товарів ще досить молодий і останніми роками тільки починає інтенсивно розвиватись. Розроблення стратегії інтернет-маркетингу є необхідною умовою для формування цілісного підходу до управління маркетинговою діяльністю підприємства. У статті визначено сутність стратегії інтернет-маркетингу. Встановлено основні етапи розроблення стратегії інтернет-маркетингу та сформовано комплекс відповідних інтернет-інструментів. Визначено методи та моделі, застосування яких є доцільним для розроблення стратегії інтернет-маркетингу.
RU: С развитием Интернета все больше продаж переходит в онлайн-плоскость. Это приводит к тому, что средства и методы маркетинга, которые еще недавно были очень эффективными, теряют свое влияние на потенциальных клиентов. Исследование современного интернет-маркетинга является актуальным, поскольку онлайн-рынок товаров еще достаточно молод и в последние годы только начинает интенсивно развиваться. Разработка стратегии интернет-маркетинга является необходимым условием для формирования целостного подхода к управлению маркетинговой деятельностью предприятия. В статье определена сущность стратегии интернет-маркетинга. Установлены основные этапы разработки стратегии интернет-маркетинга и сформирован комплекс соответствующих интернет- инструментов. Определены методы и модели, применение которых является целесообразным для разработки стратегии интернет-маркетинга.
EN: With the development of the Internet, more and more sales are moving to the online plane. This leads to the fact that marketing tools and methods, which until recently were very effective, lose their impact on potential customers. The study of modern Internet marketing is relevant because the online market for goods is still quite young and in recent years is just beginning to develop rapidly. The development of an Internet marketing strategy is a necessary condition for the formation of a holistic approach to the management of marketing activities of the enterprise. A marketing strategy is a comprehensive, long-term business plan that integrates all of a company’s marketing goals and objectives into a single system. Such strategies include creating a brand image in the market, increasing sales, attracting new customers, developing a range of products, maintaining long-term relationships with customers and others. Internet marketing is a component of marketing that uses the Internet and digital technologies based on the Internet, such as desktops, mobile phones and other digital media and platforms to promote goods and services. Therefore, in our opinion, the Internet marketing strategy is part of the company’s overall marketing strategy and includes those issues related to marketing decisions in the field of Internet technologies. In our opinion, the main stages of forming an Internet marketing strategy are the following: mission, values; product/service; analysis of competitors; system of efficiency indicators; portrait of the target audience; content; product promotion. A set of Internet tools has been formed, which are used at each stage of developing an Internet marketing strategy. The main such tools are similarweb.com, SEMRush.com, Serpstat, Ahrefs, Publer, Email Competitors, Google Analytics, Facebook Audience Insight, Google Display Planner, YouTube, Google Mobile-Friendly Test Tool, Advego Plagiatus, eTXT and soon. It is established which methods and models should be used to develop an Internet marketing strategy. In particular, based on visual content, using the approach of K-means, you can prepare targeted advertisements that will take into account the characteristics of each client. The OCEAN model is based on the analysis of psychological research in the field of marketing and allows, having the psych type in the form of OCEAN metrics, to form a set of preferences for the user. The algorithm of factorization of a highly sparse matrix makes it possible to analyze images of goods viewed or purchased by the consumer, and to predict which product will visually appeal to the customer.Key words: modeling, internet marketing, strategy, online, client.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5210
Інші ідентифікатори: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/index.php/vipusk-26-2020
DOI https://doi.org/10.32782/easterneurope.26-25
Розташовується у зібраннях:№ 3 (26)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Hnot.pdf340,39 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.