Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5304
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБратко, Олександра Семенівна-
dc.contributor.authorBratko, Oleksandra-
dc.contributor.authorБлажей, Ірина Олегівна-
dc.contributor.authorBlazhey, Iryna-
dc.contributor.authorПеляк, Г. П.-
dc.contributor.authorPelyak, Halyna-
dc.date.accessioned2021-02-04T08:40:52Z-
dc.date.available2021-02-04T08:40:52Z-
dc.date.issued2020-02-
dc.identifierhttp://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/issue/view/26-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/154-14-
dc.identifier.citationБратко О. С. Сучасні тренди українського брендингу / О. С. Братко, І. О. Блажей, Г. П. Пеляк // Економічний простір. – 2020. – № 154. – С. 79-83.en_US
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5304-
dc.description.abstractUK: У статті здійснено аналіз розвитку брендингу в Україні. З’ясовано основні тенденції, що полягають у прискоренні темпів поширення, розширенні сфери використання не лише в В2С-секторі, а й у В2В. Визначено, що хоча темпи поширення private label в Україні є сьогодні нижчими, ніж у країнах Європи, однак спостерігається їх динамічний розвиток. Зазначено, що помітно зростає кількість зареєстрованих національних товарних марок. Набуває все більшого поширення екобрендинг, який полягає у зміні візуальних образів, технологій виробництва та проведенні відповідних акцій. З’ясовано, що аналогічно до європейських компаній молоді українські бренди використовують західні моделі формування бренду. Зазначено, що одним з основних методів просування бренду є франчайзинг, який динамічно розвивається в Україні.en_US
dc.description.abstractEN: The article analyzes the development of branding in Ukraine. The main trends have been clarified: spread of branding, increasing not only in the B2C sector, but also in the B2B sector. Evidence of such activation is the increase in the number of brands under which Ukrainian manufacturers and retailers offer their products. If, at the initial stages, brand was used mainly to promote consumer goods, today it significantly expands the field of activity. Recently, domestic brands were practically absent on the light industry market, however, the situation changed after 2014. The experience of global companies shows that in the modern environment there is a competition of brands, not products, for a place in the minds of consumers. It has been determined that although the pace of distribution of private labels in Ukraine is lower today than in European countries, their dynamic development is observed. Using Western technologies and attracting qualified specialists, Ukrainian retailers demonstrate steadily growing sales under a private label. It is noted that the number of registered national trademarks is growing markedly. Eco-branding, which includes visual images, production technologies and relevant promotions, is becoming increasingly widespread. The environmental nature of the product is becoming relevant for manufacturers of goods in Ukraine. Ecology is reflected in logos, colors and advertising messages. Young Ukrainian brands use Western brand formation models similarly to European companies. The specified model is based on the concept of product differentiation, respectively, functional or emotional features are provided for the product. According to the Western model, a corporate brand is assigned a secondary role in image formation, and independent brands owned by the company come to the fore. In relation to consumer goods, especially food, European companies, for the most part, as well as Ukrainian, use the Western approach. The article states that one of the main methods of brand promotion is franchising, and now it is developing dynamically in Ukraine. Mostly, franchising in Ukraine is developed in the field of retail, services and public catering.-
dc.language.isouken_US
dc.subjectбрендингen_US
dc.subjectекобрендингen_US
dc.subjectповедінка споживачівen_US
dc.subjectторгова маркаen_US
dc.subjectтрендen_US
dc.subjectфранчайзингen_US
dc.subjectprivate labelen_US
dc.subjectbrandingen_US
dc.subjecteco-brandingen_US
dc.subjectconsumer behavioren_US
dc.subjecttrademarken_US
dc.subjecttrenden_US
dc.subjectfranchisingen_US
dc.titleСучасні тренди українського брендингуen_US
dc.title.alternativeModern trends of Ukrainian brandingen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:№ 154

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Bratko.pdf374,28 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.