Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5438
Назва: Науково-методологічні засади детермінації конкурентного потенціалу підприємства
Інші назви: The scientific and methodological principles of enterprise competition potential determination
Автори: Орел, Анна Миколаївна
Orel, Anna
Ключові слова: конкуренція
потенціал
кола Ейлера
конкурентні переваги
конкурентний потенціал
підприємство
concretion
competitive advantages
enterprise
Eulerian circles
potential
competitive potential
Дата публікації: лис-2019
Бібліографічний опис: Орел А. М. Науково-методологічні засади детермінації конкурентного потенціалу підприємства / А. М. Орел // Економічний простір. – 2019. – № 151. – С. 170-184.
Короткий огляд (реферат): UK: Успіх підприємства на ринку неможливий без належного рівня конкурентоспроможності продукції, основу якої формує конкурентний потенціал. Для забезпечення сталих позицій на ринку суб’єкту господарювання необхідно постійно управляти процесами формування та використання конкурентного потенціалу, що й обумовлює актуальність дослідження. Мета роботи полягає в уточненні змісту конкурентного потенціалу та визначенню його сфер. Першочергово було проаналізовано зміст та сутність конкуренції як феномену в економічній науці та практиці господарювання. Ключовими рисами конкуренції визначено: вона виступає форми боротьби між суб’єктами за обмежені ресурси; вона забезпечує постійний розвиток, являючись ключовим мотивом до вдосконалення; рівень конкуренції виступає вирішальною характеристикою ринку; взаємодія між суб’єктами у поєднанні конкуренції та кооперації дозволяє виокремити нове поняття «конкуренція», яке дозволяє частково нівелювати вплив негативних ринкових екстерналій. Змісту потенціалу дозволив визначити його сутність як взаємодію ресурсів, можливостей, ключових компетенцій, резервів, які використовуються або можуть бути використана для досягнення обраних цілей. Аналізуючи зміст окремих дефініцій поняття «конкурентний потенціал» було виокремлено його ключові визначення: він виступає множиною використаних та невикористаних можливостей підприємства, інструментом порівняння суб’єктів господарювання, об’єднує комплекс ресурсів, дозволяє ефективно конкурувати шляхом задоволення потреб споживачів та отримувати конкурентні переваги для досягнення цілей, що також дозволяє забезпечувати адаптацію до змін зовнішнього середовища. Для виокремлення сфер конкурентного потенціалу, які відображають взаємодію підприємства із зовнішнім середовищем, було використано методологію побудови кілець Ейлера, в результаті чого запропоновано: сфери потенційного конкурентного потенціалу для існуючих та майбутніх ринків, використаного конкурентного потенціалу та сферу невикористаних резервів. Ефективність конкурентного потенціалу запропонували оцінювати як співвідношення площі використаної сфери до загальної.
EN: The enterprise success in the market is impossible without a proper level of product competitiveness, the basis of which is formed by competitive potential. In order to ensure a stable position in the market, it is necessary to constantly manage the processes of formation and using competitive potential, which makes the research relevant. The purpose of the work is to clarify the content of the competitive potential and identify its areas. First of all, the content and essence of competition as a phenomenon in economic science and economic practice were analyzed. The key features of competition are: it acts as a form of struggle between entities for scarce resources; it provides continuous development, being the key motive for improvement; the level of competition is a decisive characteristic of the market; the interaction between the entities in the combination of competition and cooperation allows to distinguish a new concept of «co-opetition», which allows to partially offset the impact of negative market externalities. The content of the potential allowed to define its essence as the interaction of resources, opportunities, key competences, reserves that are used or can be used to achieve the chosen goals. While analyzing the content of individual definitions of the concept of «competitive potential», its key definitions were singled out: it acts as a set of used and unused opportunities of the enterprise, a tool of economic entities comparison, combines a complex of resources, allows to compete effectively by meeting the needs of consumers and obtain competitive advantages to achieve goals, which also allows for adaptation to changes in the environment. The methodology of Euler ring construction was used to distinguish the areas of competitive potential that reflect the interaction of the enterprise with the external environment, resulting in: areas of potential competitive potential for existing and future markets, used competitive potential and unused reserves. The efficiency of competitive potential was proposed to be evaluated as the ratio of the area used to the total area.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5438
Інші ідентифікатори: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/417
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/151-15
JEL:L10, M10
Розташовується у зібраннях:№ 151

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Orel.pdf1 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.