Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5501
Назва: | Результативні показники виконання бюджетних програм як контрольно-аналітичний об’єкт ДЗВО |
Інші назви: | Results of performance of budgetary programs as a control-analytic objective of state institution of higher education |
Автори: | Свірко, Світлана Володимирівна Svirko, Svitlana Тростенюк, Тетяна Михайлівна Trosteniuk, Tetiana Яремчук, І. М. Yaremchuk, І. |
Ключові слова: | державні заклади вищої освіти контрольний кластер управлінський облік результативні показники бюджетних цільових програм аналітичний кластер performance indicators of budget targeted programs management accounting analytical cluster state institutions of higher education control cluster |
Дата публікації: | лис-2019 |
Видавництво: | Свірко С. В. Результативні показники виконання бюджетних програм як контрольно-аналітичний об’єкт ДЗВО / С. В. Свірко, Т. М. Тростенюк, І. М. Яремчук // Економічний простір. – 2019. – № 151. – С. 212-223. |
Короткий огляд (реферат): | UK: В статті розглянуті питання результативних показників бюджетних цільових програм як об’єкту контрольно-аналітичного дослідження діяльності державних закладів вищої освіти. На підставі опрацювання нормативних документів сформовано їх загальну змістовну модель, яка включає принципи побудови результативних показників цільових бюджетних програм, критерії результативних показників цільових бюджетних програм та власне характеристику результативних показників. В процесі опрацювання положень Типового переліку бюджетних програм та результативних показників їх виконання для місцевих бюджетів у галузі “Освіта” щодо результативних показників за бюджетною програмою «Підготовка кадрів вищими навчальними закладами III - IV рівнів акредитації (університетами, академіями, інститутами)» визначено їх проблемні позиції. В процесі дослідження було встановлено що представлена сукупність результатних показників має досить загальний вигляд, через досить усереднені макроекономічні показники, що не набувають необхідної деталізації на мікро-рівні – рівні конкретного державного закладу вищої освіти, а також не повну кореляцію з закріпленою моделлю результативних показників. Дослідження існуючих в світі підходів до формування їх сукупності дозволило запропонувати систему результативних показників, що включає: показники продукту, показники витрат, показники ефективності, показники якості (традиційні набули подальшого розвитку), показники економічності, показники стійкості (розбудовані авторами), де: показники економічності характеризують дотримання суворого режиму економії у використання коштів загального та спеціального фондів; показники стійкості характеризують фінансову стійкість державних закладів вищої освіти. Встановлено, що комплексна розбудова зазначених підскладових управлінського обліку Державних закладів вищої освіти надасть стійкості і дієвості останньої, що, в свою, чергу сприятиме підвищенню ефективності діяльності державних закладів вищої освіти, а отже кінцево сприятиме оздоровленню системи державних фінансів України. EN: The performance of budget target programs as an object of a control and analytical study of the activities of public higher education institutions has been considered. Based on the elaboration of the normative documents, their general content model was formed, which includes the principles of constructing the performance indicators of the targeted budget programs, the criteria of the effective indicators of the targeted budget programs and the proper characterization of the performance indicators. In the process of working out the provisions of the Model list of budget programs and performance indicators for local budgets in the field of Education regarding the performance indicators under the budget program "Training of Higher Education Institutions of III - IV Accreditation Levels (Universities, Academies, Institutes)". In the course of the research it was found that the presented set of performance indicators has a rather general appearance, due to rather averaged macroeconomic indicators that do not acquire the necessary detail at the micro-level - the levels of a specific state higher education institution, as well as not full correlation with the fixed model of performance indicators. The study of existing approaches to the formation of their totality in the world has allowed to offer a system of productive indicators, including: product indicators, cost indicators, performance indicators, quality indicators (traditional acquired further development), profitability indicators, sustainability indicators (developed by the authors), where: economic indicators characterize the observance of austerity in the use of general and special funds; sustainability indicators characterize the financial sustainability of public higher education institutions. It is established that the complex development of these sub-components of the management accounting of the State Higher Education Institutions will provide stability and effectiveness of the latter, which, in turn, will contribute to improving the efficiency of the state higher education institutions, and thus ultimately contribute to the improvement of the public finance system of Ukraine. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5501 |
Інші ідентифікатори: | http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/420 DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/151-18 JEL:I23, I28 |
Розташовується у зібраннях: | № 151 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Svirko.pdf | 1,24 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.