Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5687
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБуга, Наталія Юріївна-
dc.contributor.authorBuga, Nataliia-
dc.contributor.authorЯнчук, Тетяна Василівна-
dc.contributor.authorYanchuk, Tanya-
dc.contributor.authorТарановська, Юлія Миколаївна-
dc.contributor.authorTaranovska, Ylia-
dc.date.accessioned2021-03-02T08:23:15Z-
dc.date.available2021-03-02T08:23:15Z-
dc.date.issued2020-11-
dc.identifierhttp://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/706-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/162-8-
dc.identifier.citationБуга Н. Ю. Маркетингові комунікації підприємств ІТ-сфери / Н. Ю. Буга, Т. В. Янчук, Ю. М. Тарановська // Економічний простір. – 2020. – № 162. – С. 48-52.en_US
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5687-
dc.description.abstractUK: У статті досліджено використання маркетингових комунікацій для просування ІТ-послуг. Визначено відмінності між традиційним комплексом та інтернет-комунікаціями. Деталізовано види та розкрито сутність інтернет-комунікацій. На основі експертної оцінки оцінено ефективність застосування інтернет-комунікацій на прикладі хостингової компанії. Доведено, що під час вибору виду маркетингових інтернет-комунікацій потрібно враховувати сегменти цільової аудиторії. Для просування послуг хостингової компанії, де цільова аудиторія «постійно перебуває» у віртуальному середовищі, недоцільно застосовувати традиційні засоби. Обґрунтовано використання соціальних мереж, тому компанія намагається адаптувати традиційні інструменти під віртуальне середовище, знаходити нові засоби, щоби більш ефективно впливати на поведінку як наявних, так і потенційних клієнтів.en_US
dc.description.abstractEN: The article describes the reasons for choosing marketing communications used in promoting IT services. The object of the research was marketing communications of the hosting company, which has been operating in Ukraine for the last 19 years. In writing the article the theoretical-empirical research method is used, consisting of elements such as analysis and synthesis of marketing processes in the enterprise, logical argument of the consequences and effects of the introduction of certain promotion tools, Comparing and generalizing the main differences between online and offline marketing communications. Distinctions between the traditional complex and Internet communications have been defined. The traditional complex of marketing communications contains advertising, public relations, sales promotion, direct marketing and personal sales. The complex of Internet communications involves the use of different kinds of Internet advertising, Internet PR, search engines, direct marketing, SMM, virtual communities. The detailed main means of Internet communications have also been identified to promote the services of enterprises active in the IT field. On the basis of the expert evaluation, the effectiveness of the use of Internet communications of the hosting company is evaluated. The most effective in this case are Email mailing, SEO and PPC. It has been proved that when choosing the type of marketing Internet communications, it is necessary to take into account the peculiarities of the target audience. To promote the services of the hosting company, where the target audience is “permanently” in a virtual environment, it is not practical to use traditional means. Recommendations are given on the selection of Internet communication tools for the hosting company depending on the characteristics of the target audience. The use of social media is justified. The practical significance of the study is that companies that try to adapt traditional tools to a virtual environment need to find new tools to better influence the behavior of both existing and potential customers.-
dc.language.isouken_US
dc.publisherДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»en_US
dc.subjectхостингen_US
dc.subjectсоціальні мережіen_US
dc.subjectмаркетингові комунікаціїen_US
dc.subjectрекламаen_US
dc.subjectІТ-сфераen_US
dc.subjecttarget audienceen_US
dc.subjectmarketing communicationsen_US
dc.subjectpromotingen_US
dc.subjectIT servicesen_US
dc.subjecthosting companyen_US
dc.titleМаркетингові комунікації підприємств ІТ-сфериen_US
dc.title.alternativeMarketing communications used in promoting IT servicesen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:№ 162

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Buga.pdf478,7 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.