Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5708
Назва: Неформальні інститути як чинник монополізації ринку нафтопродуктів в Україні
Інші назви: Informal institutes as a factor of monopolisation of the petroleum market in Ukraine
Автори: Кантур, Катерина Степанівна
Kantur, Kateryna
Ключові слова: ринок нафтопродуктів
неформальні інститути
антиконкурентна поведінка
картельні змови
антимонопольне регулювання
oil products market
informal institutions
anticompetitive behavior
cartel conspiracies
antimonopoly regulation
Дата публікації: гру-2017
Бібліографічний опис: Кантур К. С. Неформальні інститути як чинник монополізації ринку нафтопродуктів в Україні / К. С. Кантур // Економічний простір. – 2017. – № 128. – С. 62-70.
Короткий огляд (реферат): UK: Публікація присвячена проблемі поширення монопольних тенденцій на ринку нафтопродуктів в Україні. Першочергова увага зосереджена на чинниках антиконкурентої поведінки суб’єктів цього ринку, зокрема на дослідженні тих неформальних інститутів, які сприяють поширенню картельних угод між імпортерами нафтопродуктів до України. Основним завданням дослідження є виявлення основних неформальних інститутів, які спричиняють поширенню монопольних тенденцій на вітчизняному ринку нафтопродуктів, та окреслення пріоритетних засобів їх подолання. Методологічною основою дослідження стали теоретичні напрацювання представників економічного інституціоналізму, а також праці теоретиків класичної та неокласичної економіки, зокрема учених австрійської та фрайбурзької шкіл. Головний акцент дослідження зроблено на дослідженні впливу неформальних інститутів на учасників ринку нафтопродуктів в Україні, які переважно випадають із поля зору дослідників. Саме у цьому полягає основний елемент наукової новизни дослідження та його оригінальність. Доведено, що неформальні інститути в сучасних соціально-економічних умовах чинять переважно деструктивний вплив на розвиток ринку нафтопродуктів в Україні, оскільки спонукають імпортерів та інших гравців цього ринку до узгодженої антиконкурентної поведінки. Водночас, встановлено, що в нинішніх українських реаліях не достатньою мірою використовується потенціал позитивного впливу неформальних інститутів на стимулювання конкуренції між учасниками ринку нафтопродуктів. Передусім це стосується диверсифікації інституційного середовища ринкового регулювання та посилення регуляторного впливу інститутів громадського суспільства. На цій підставі запропоновано більш активно залучати допоміжні та конкуруючі неформальні інститути до механізмів антимонопольного регулювання ринку нафтопродуктів в Україні. Позитивними соціальними наслідками втілення запропонованих заходів у життя стане обмеження монопольних тенденцій на вітчизняному ринку нафтопродуктів, зокрема недопущення картельних змов у його межах, а також усунення практики необґрунтованого завищення цін на паливо-мастильні матеріали чи продажу неякісного пального за цінами більш елітних видів.
EN: The publication is devoted to the problem of the distribution of monopolistic tendencies in the market of petroleum products in Ukraine. The primary attention has been focused on the factors of the anticompetitive behavior of the subjects of this market, in particular the study of those informal institutions that promote the proliferation of cartel agreements between importers of petroleum products to Ukraine. The main objective of the study is to identify the main informal institutions that cause the spread of monopolistic tendencies in the domestic market of petroleum products, as well as outline the priority means to overcome them. The works of scientists of economic institutionalism, as well as the works of scientists of the classical and neoclassical economies, in particular the scientists of the Austrian and Frieburg schools, have been used as the methodological basis of the study. The studies of the influence of informal institutions on oil product market participants in Ukraine, which largely fall out of the field of view of researcher, have been the main focus of the study. This is the main element of the scientific novelty of the study and its originality. It has been proved that informal institutions in modern socio-economic conditions have got a predominantly destructive effect on the development of the oil products market in Ukraine, as they encourage importers and other players in this market to co-ordinate anticompetitive behavior. At the same time, it has been established that in the current Ukrainian realities the potential of the positive influence of informal institutes to stimulate competition between oil product market participants is not used to a sufficient degree. First of all, it concerns the diversification of the institutional environment of market regulation and the strengthening of the regulatory influence of civil society institutions. On this basis, it has been proposed to more actively involve auxiliary and competing informal institutions in the mechanisms of antimonopoly regulation of the oil products market in Ukraine. Positive social consequences of implementation of the proposed measures would be the restriction of monopolistic tendencies in the domestic market of petroleum products, in particular the prevention of cartel conspiracies within it, as well as the elimination of the practice of unreasonable excessive prices for fuel and lubricants or the sale of lowquality fuel at prices of more elite species.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5708
Інші ідентифікатори: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/issue/view/32
Розташовується у зібраннях:№ 128

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Kantur.pdf297,26 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.