Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/628
Title: Засади формування організаційної моделі міжнародної агенції маркетингових послуг
Other Titles: Basics of forming organizational model international marketing services agencies
Authors: Корнєєв, Максим Валерійович
Korniv, Maxim
Білозубенко, Володимир Станіславоич
Bilozubenko, Volodymyr
Keywords: маркетингова діяльність
міжнародний маркетинг
організаційна модель
структура управління
організаційна культура
організаційний розвиток
marketing activity
international marketing
organizational model
management structure
organizational culture
organizational development
Issue Date: Jul-2017
Citation: Білозубенко В. С. Засади формування організаційної моделі міжнародної агенції маркетингових послуг / В. С. Білозубенко, М. В. Корнєєв // Економічний простір. - 2017. - № 123. - С. 5-12.
Abstract: UK: Cпрямована на розуміння сутності і особливостей формування організаційної моделі підприємств. Метою роботи є уточнення засад формування організаційної моделі міжнародної агенції маркетингових послуг (МАМП). Для досягнення мети охоплено питання організаційного розвитку, удосконалення організаційної культури і знання, враховано нові практики у сфері структурування підприємств. Методологічна база роботи включає положення теорії фірми, функціоналізму, інституціоналізму, структуралізму, концепцій організаційних змін та управління знаннями. Формування організаційної моделі є важливим питанням у створенні й управлінні МАМП. Визначено мету формування організаційної моделі у МАМП, якою є покращення організаційних характеристик. Процес формування організаційної моделі інтерпретовано як цілеспрямовану управлінську діяльність. У межах методології формування організаційної моделі у МАМП запропоновано виокремлювати такі елементи: категорії; принципи; типи управлінського впливу; завдання; базові підходи до формування організаційної моделі; складові; управлінської діяльності; ключові процеси; аспекти. Відзначено, що вирішальне значення для формування оптимальної організаційної моделі має організаційна культура і організаційні знання. Результати роботи можуть бути використані у подальших наукових дослідженнях і практичних розробках у сфері організаційного розвитку.
EN: The article is aimed at understanding the essence and features of the formation of an organizational model of enterprises. The aim of the work is to clarify the principles of forming an organizational model of the international marketing services agency (IMSA). To achieve the goal, the issues of organizational development, improvement of organizational culture and knowledge are covered; new practices in the field of structuring of enterprises are taken into account. The methodological basis of work includes the provisions of the theory of firm, functionalism, institutionalism, structuralism, concepts of organizational change and knowledge management. Formation of an organizational model is an important issue in the creation and management of IMSA. The purpose of forming an organizational model in IMSA is defined, which is the improvement of organizational characteristics. The process of forming an organizational model is interpreted as a purposeful management activity. Within the framework of the methodology of forming an organizational model, IMSA proposes to distinguish the following elements: categories; principles; types of managerial influence; task; basic approaches to the formation of an organizational model; constituents; management activities; key processes; aspects. It is noted that organizational culture and organizational knowledge are crucial for the formation of an optimal organizational model. The results of the work can be used in further research and practical developments in the field of organizational development.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/628
Appears in Collections:№ 123

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Korniv.pdf132,12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.