Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6327
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГавриш, Оксана Миколаївна-
dc.contributor.authorHavrysh, Оksana-
dc.contributor.authorФедюнін, Сергій Анатолійович-
dc.contributor.authorFediunin, Serhii-
dc.contributor.authorМартиненко, Марина Олександрівна-
dc.contributor.authorMartynenko, Maryna-
dc.date.accessioned2021-05-05T07:07:48Z-
dc.date.available2021-05-05T07:07:48Z-
dc.date.issued2020-07-
dc.identifierhttp://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/issue/view/28-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/156-21-
dc.identifier.citationГавриш О. М. Бізнес-планування та його роль в стратегічному розвитку підприємств зв’язку / О. М. Гавриш, С. А. Федюнін, М. О. Мартиненко // Економічний простір. – 2020. – № 156. – С. 120-123.en_US
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6327-
dc.description.abstractUK: У статті розглянуто різні підходи до визначення еволюції розвитку поняття «бізнес-план» та його сутності. Встановлено, що у стратегічному розвитку вітчизняних підприємств зв’язку бізнес-планування відіграє важливу роль. Досліджено обсяг реалізованих послуг у сфері телекомунікацій та поштового зв’язку в динаміці, наведено кількість абонентів зв’язку в Україні та визначено відсоток абонентів, які є домашнього, а які – іншого призначення. Встановлено, що основним показником, який характеризує ступінь задоволення потреб населення і народного господарства в різноманітних видах зв’язку є попит на послуги зв’язку. Побудовано структуру внутрішньовиробничого планування основних показників в галузі зв’язку, яка включає в себе: планування обсягу послуг і продукції зв’язку, планування чисельності робітників в галузі зв’язку, планування поточних витрат, планування доходів та прибутків.en_US
dc.description.abstractEN: The article considers different approaches to determining the evolution of the concept of “business plan” and its essence. It has been established that business planning plays an important role in the strategic development of domestic communications companies. In addition, communications companies cannot achieve stable success if they do not clearly and effectively plan their activities, constantly collect and accumulate information about the state of target markets, the position of competitors in them, as well as their own prospects and opportunities. Therefore, before each new stage of improving production, providing new types of services, updating the range and expanding their activities, communications companies need to calculate the feasibility of developing and implementing new business ideas. It is established that every year the number of services sold by communications companies grows, and the revenues from their sale increase accordingly. The number of mobile subscribers is declining, which can be explained by a decrease in the purchasing power of the population, higher prices for mobile operators and a decrease in the number of subscribers who have SIM cards of two or more operators. There is also a decrease in the number of cable TV subscribers. However, the number of Internet subscribers is growing every year, due to the expansion of Internet access in rural areas of Ukraine and the annual technical and technological progress in all areas of activity. The study found that as of 2019, the vast majority of subscribers are home and only about 8% – other purposes. It is established that the main indicator that characterizes the degree of satisfaction of the needs of the population and the national economy in various types of communication is the demand for communication services. The structure of internal production planning of the main indicators in the field of communication is built, which includes: planning of the volume of services and products of communication, planning of the number of workers in the field of communication, planning of current expenses, planning of incomes and profits.-
dc.language.isouken_US
dc.subjectбізнес-плануванняen_US
dc.subjectстратегічний розвитокen_US
dc.subjectпідприємства зв’язкуen_US
dc.subjectпопитen_US
dc.subjectабоненти зв’язкуen_US
dc.subjectдохід від реалізаціїen_US
dc.subjectвнутрішньовиробниче плануванняen_US
dc.subjectприбутокen_US
dc.subjectbusiness planningen_US
dc.subjectstrategic developmenten_US
dc.subjectcommunication enterprisesen_US
dc.subjectdemanden_US
dc.subjectcommunication subscribersen_US
dc.subjectsales revenueen_US
dc.subjectinternal production planningen_US
dc.subjectprofiten_US
dc.titleБізнес-планування та його роль в стратегічному розвитку підприємств зв’язкуen_US
dc.title.alternativeBusiness planning and its role in the strategic development of communication companiesen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:№ 156

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Havrysh.pdf357,72 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.