Please use this identifier to cite or link to this item:
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6424
Title: | Облік та аналітичне забезпечення управління запасами |
Other Titles: | Accounting and analytical provision of inventory management |
Authors: | Бабенко, Людмила Володимирівна Babenko, Lyudmila, Васильєва, Валентина Георгіївна Vasilyeva, Valentina, Коновалова, Олена Володимирівна Kоnovalova, Еlena |
Keywords: | процедури інвентаризації транспортні та закупівельні витрати міжнародні стандарти фінансової звітності національні стандарти бухгалтерського обліку бухгалтерський облік запаси визнання оцінка accounting inventory procedur international financial reporting standards transportation and procurement costs recognition evaluation inventories national accounting standards |
Issue Date: | Feb-2021 |
Publisher: | ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» |
Citation: | Бабенко Л. В. Обліково- аналітичне забезпечення управління запасами / Л. В. Бабенко, В. Г. Васильєва, О. В. Коновалова // Економічний простір. – 2021. – № 166. – С. 90-96 |
Abstract: | UK: В ході досліджень було встановлено, що категорія «товарно-матеріальні запаси» є не тільки об'єктом бухгалтерського обліку, але і об'єктом управління, тому виявлення запасів в активах при надходженні на підприємство є початковим етапом процес бухгалтерського обліку. Процес управління матеріально-технічною базою починається на етапі пошуку постачальників, умов доставки, формування логістичної складової, визначення транспортних та закупівельних витрат. Немає сумнівів, що додаткові витрати, пов'язані з цими процесами, вплинуть на формування вартості придбаних запасів. Тому автори підкреслюють, що методи оцінки запасів при їх надходженні та вибутті відіграють важливу роль в бухгалтерському обліку, оскільки вони впливають на формування собівартості готової продукції, виробленої з запасів, а отже, і на загальні фінансові показники діяльності підприємства. Слід також врахувати, що відповідно до норм П (С) БО 9, включенню до первісної вартості підлягають лише суми транспортних та закупівельних витрат, пов’язаних із придбанням (отриманням) запасів. На практиці збільшення вартості запасів часто включає витрати, понесені у зв'язку з внутрішнім транспортуванням запасів на територію підприємства або між його структурними підрозділами; витрати, що виникають внаслідок повернення запасів постачальнику; витрати на завантаження, транспортування, перевалку та страхування товарно-матеріальних цінностей, готової продукції (товарів), експедирування вантажів та інші послуги, пов’язані з реалізацією продукції (товарів). Такі витрати не впливають на формування первісної вартості запасів. Тому автори наголосили на необхідності чіткого розмежування цих витрат на конкретних підприємствах із відображенням положень Порядку (Положення) щодо облікової політики. Більшість вчених обговорюють доцільність пошуку методу розподілу витрат під час транспортування, оскільки під час цього процесу можуть відбуватися втрати запасів як у межах встановлених норм природних втрат, надмірні втрати та дефіцит, а також зіпсовані запаси, виявлені під час визнання активів. Автори висловили власний погляд на можливість вирішення цієї проблеми. Представлено підхід до вирішення, а також розглянуто особливості відображення розподілених транспортних та закупівельних витрат у системі бухгалтерського обліку. Розглянуто ситуацію, коли компанія транспортує як придбані запаси, так і продані клієнтам, власним транспортом. У таких випадках автори пропонують метод розподілу транспортних витрат з подальшим розподілом на транспортні та закупівельні витрати, які збільшують вартість придбаних запасів та витрати на дистрибуцію. EN: In the course of research it has been stated that the category of «inventories» is not only the object of accounting, but also the object of management, so the identification of inventories in the assets upon receipt at the enterprise is the initial stage of the accounting process. The process of material and technical base management begins at the stage of searching for suppliers, delivery conditions, formation of the logistics component, determination of transport and procurement costs. There is no doubt that the additional costs associated with these processes will affect the formation of the value of purchased inventories. There-fore, the authors emphasize that the methods of estimating inventories at their receipt and disposal play an important role in accounting, as they affect the formation of the cost of finished goods produced from inventories, and hence the overall financial performance of the enterprise. It should also be taken into account that in accordance with the norms of UAS 9, only the amounts of transportation and procurement costs related to the acquisition (receipt) of inventories are subject to inclusion in the initial cost. In practice, the increase in the value of inventories often includes costs incurred in connection with the internal transporta-tion of inventories on the territory of the enterprise or between its structural units; costs arising from the return of inventories to the supplier; costs for loading, transportation, transshipment and insurance of inventories, finished products (goods), freight forwarding and other services related to the sale of products (goods). Such costs do not affect the formation of the initial cost of inventories. Therefore, the authors highlighted the need for a clear delineation of these costs at specific enterprises with the reflection of provisions in the Order (Regulation) on accounting policies. Most scientists discuss the feasibility of search for a method of cost allocation during transportation, because during this process there can be losses of inventories both within the established norms of natural loss, excessive losses and shortages, as well as spoiled inventories found during asset recognition. The authors gave their own view on the possibility of solving this problem. The solving approach has been presented as well as the peculiarities of the reflection of the distributed transport and procurement costs in the system of accounting have been considered. The situation when the company transport both purchased inventories and those, sold to customers, with its own transport has been considered. In such cases, the authors suggest a method of allocating transportation costs with subsequent allocation to transport and procurement costs, which increase the cost of purchased inventories and distribution co |
URI: | http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6424 |
Other Identifiers: | http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/819 DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/166-16 |
Appears in Collections: | № 166 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Babenko .pdf | 326,46 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.