Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6447
Назва: | Керування варіабельністю ефективної експлуатації автомобілів на основі методу аналізу функціонального резонансу |
Інші назви: | Variability management of efficient vehicle operation based on functional resonance analysis method |
Автори: | Сакно, Ольга Петрівна Sakno, Olha Колеснікова, Тетяна Миколаївна Kolesnikova, Tetiana |
Ключові слова: | автомобіль метод аналізу функціонального резонансу технічні впливи технічне обслуговування технічний стан технологія vehicle functional resonance analysis method technical influences technology maintenance technical condition |
Дата публікації: | лют-2021 |
Видавництво: | ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» |
Бібліографічний опис: | Сакно О. П. Керування варіабельністю ефективної експлуатації автомобілів на основі методу аналізу функціонального резонансу / О. П. Сакно, Т. М. Колеснікова // Український журнал будівництва та архітектури. – 2021. – № 1. – С. 80-88 |
Короткий огляд (реферат): | UK: Постановка проблеми. Методологія, наведена в цьому дослідженні, спрямована на моделювання варіабельності технічного стану під час експлуатації автомобіля в складній соціально-технічній системі «автомобіль − людина − навколишнє середовище». Це дозволяє змоделювати зміну експлуатаційних
властивостей автомобіля залежно від його експлуатації, що впливає на зміну технічного стану, методом аналізу
функціонального резонансу (МАФР). Варіабельністю технічної експлуатації автомобіля потрібно керувати, а не
знижувати чи ліквідувати, оскільки це є перевагою, а також умов для безпеки та функціонування складних
соціально-технічних систем. Щоб керувати ними, спочатку слід контролювати варіабельність технічної експлуатації автомобіля. Це вимагає виявлення та розроблення наборів відповідних показників. Їх
інтерпретація дозволяє робити висновки щодо рівня технічного стану, експлуатаційних властивостей
автомобіля і безпеки руху та підтримує прогнозування виникнення майбутніх подій (відмова, несправність).
Висновок. Визначено основні принципи МАФР щодо моделювання варіабельності технічного стану під час
експлуатації автомобіля в складній соціально-технічній системі «автомобіль − людина − навколишнє
середовище». Встановлено взаємозв'язок між визначенням безпеки руху, моделлю МАФР та показниками
експлуатаційних властивостей автомобіля. Розроблено модель МАФР щодо технічного обслуговування ходової
частини автомобілів. Вона складається з набору функцій, які описують дії, що проводяться з обслуговування
автомобілів для забезпечення їх справного стану. Розроблено структурну схему реалізації функціонально- орієнтованих технологій для технічного обслуговування та ремонту автомобілів, що враховує особливості конструкцій та рівень технологій для технічних впливів. Це дозволяє об’єктивно визначити необхідний обсяг робіт із ТО залежно від результатів діагностики та наявності технологічного обладнання. EN: Raising of problem. The methodology presented in this study is aimed at modeling the variability of the technical condition when operating a car in a complex social and technical system "car − person − environment". This allows you to simulate the change in the operational properties of the car depending on its operation, affecting the change in the technical condition by the Functional Resonance Analysis Method (FRAM). Purpose. The variability of the technical operation of the car needs to be managed, and not reduced or eliminated, since this is an advantage, as well as conditions for the safety and functioning of complex socio-technical systems. To control it, you must first monitor the variability of the vehicle's technical operation. A set of relevant indicators needs to be identified and developed. Their interpretation makes it possible to draw conclusions about the level of technical condition, operational properties of the vehicle and traffic safety and supports the prediction of the occurrence of future events (failure occurrence). Conclusion. Thus, the basic principles of the FRAM for modeling the variability of the technical condition when operating a car in a complex social and technical system "car − person − environment" have been determined. The relationship has been established between the definition of traffic safety, the FRAM model and the performance indicators of the vehicle. The developed model of the FRAM for maintenance of the undercarriage of cars, consisting of a set of functions that describe the actions taken to maintain cars to ensure their good condition. A block diagram of the implementation of functionally oriented technologies for the maintenance and repair of cars has been developed, taking into account the design features and the level of technology for technical influences. This allows you to objectively determine the required scope of maintenance work, depending on the results of diagnostics and the availability of technological equipment. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6447 |
Інші ідентифікатори: | DOI: 10.30838/J.BPSACEA.2312.230221.80.721 http://uajcea.pgasa.dp.ua/article/view/232920 |
Розташовується у зібраннях: | № 1 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
SAKNO.pdf | 1,27 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.