Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6561
Назва: | Репутаційний менеджмент національної туристичної дестинації |
Інші назви: | Репутационный менеджмент национальной туристической дестинации Reputation management of the national tourist destination |
Автори: | Чернега, Олена Михайлівна Чернега, Елена Михайловна Chernega, Olena |
Ключові слова: | репутаційний менеджмент туристичної дестинації туристична дестинація позиціонування дестинації на туристичній світовій арені формування репутації національної дестинації репутационный менеджмент туристической дестинации туристическая дестинация позиционирование дестинации на туристической мировой арене формирование репутации национальной дестинации reputation management of a tourist destination tourist destination positioning of the destination on the world tourist arena formation of the reputation of the national destination |
Дата публікації: | бер-2021 |
Бібліографічний опис: | Чернега О. М. Репутаційний менеджмент національної туристичної дестинації / О. М. Чернега // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2021. – № 29. – С. 8-14. |
Короткий огляд (реферат): | UK: У статті розглянуто визначення репутаційного менеджменту туристичної дестинації, розвиток туристичної національної дестинації на світовій арені та порушено питання процесу формування репутаційного менеджменту для національної дестинації. Репутація туристичної дестинації прямо пропорційно
впливає на формування туристичного потоку та, відповідно, економічних надходжень. За ефективного репутаційного менеджменту туристичної дестинації формується стратегічна візія; залучаються інвестиційні надходження у нові бізнес-проєкти, туристичну інфраструктуру, нові заходи; створюються робочі місця. Це досягається через створення організації-ядра, що може об'єднувати в собі представників влади, стейкхолдерів та професіоналів для подальшої промоції ресурсів та унікальних туристичних пропозицій. RU: В статье рассмотрено определение репутационного менеджмента туристической дестинации, развитие туристической национальной дестинации на мировой арене и поднят вопрос процесса формирования репутационного менеджмента для национальной дестинации. Репутация туристической дестинации прямо пропорционально влияет на формирование туристического потока и, соответственно, экономических доходов, о чем свидетельствует уровень Украины по индексу конкурентоспособности на мировом рынке. При эффективном репутационном менеджменте туристической дестинации формируется стратегический вектор; привлекаются инвестиционные поступления в новые бизнес-проекты, туристическую инфраструктуру, новые мероприятия; создаются рабочие места. Это достигается путем создания организации-ядра, что может объединять в себе представителей власти, стейкхолдеров и профессионалов для продвижения уникальных туристических предложений. EN: The article considers the definition of reputational management of a tourist destination, the development of a national tourist destination on the world stage and raises the issue of the process of forming reputational management for a national destination. A tourist destination unites market players who form a network with their identification in the market. The reputation of a tourist destination directly proportionally influences the formation of the tourist flow and, accordingly, economic revenues. Currently, the reputation of the regional national tourist destination has weaknesses. In addition to the imperfect political and economic situation, there is a lack of effective tourism strategic planning, insufficient brand promotion and, as a result, unrecognizability, regional fragmentation and lack of integrity. This is evidenced by the level of Ukraine's index of competitiveness in the world market – 78th place out of 140 in 2019. From this we conclude that the reputational management of a regional tourist destination is quite low and uncompetitive, despite the rich potential and resources of the country. destinations on the tourist map of the world than European tourist destinations. That is why the reputation management of a tourist destination needs to be improved at all levels. With effective reputation management of a tourist destination, a strategic vision is formed; investment revenues are attracted in new business projects, in tourist infrastructure, in new events; jobs are created. This is achieved through the creation of a core organization that can bring together government officials, stakeholders and professionals. Its priorities are: influencing the formation of reputation through elements of branding and image, research, analytics, services and tourism products, service quality management, the creation of tourist information centers and points with an understanding of the principles of hospitality and customer service taking into account the wishes, creation unique tourism products, digitalization and innovation, media relations and Pr-communication. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6561 |
Інші ідентифікатори: | http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/29_2021/4.pdf DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.29-2 |
Розташовується у зібраннях: | № 2 (29) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Chernega.pdf | 259,34 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.