Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6628
Назва: Формування сучасного освітного простору України в контексті економіки знань
Інші назви: Formation of modern educational space of Ukraine in the context of the knowledge economy
Автори: Болдирєва, Людмила Миколаївна
Boldyrieva, Liudmyla
Канєвська, І. М.
Kanevska, Irina
Ключові слова: навчальний заклад
освіта
освітня послуга
розвиток
освітній простір
ринок
освітнє середовище
educational institution
development
educational service
educational space
market
educational environment
education
Дата публікації: бер-2021
Видавництво: ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»
Бібліографічний опис: Болдирєва Л. M. Формування сучасного освітного простору України в контексті економіки знань / Л. М. Болдирєва, І. М. Канєвська // Економічний простір. – 2021. – № 167. – С. 17-21‬
Короткий огляд (реферат): UK: Проведено аналіз змісту понять «освітній простір» та «освітнє середовище». Доведено, що поняття «освітній простір» розглядається як: територія; інтеграційна система; підсистема соціального простору; педагогічна реальність; система педагогічних факторів та умов розвитку особистості; сукупність навчальних закладів, освітніх процесів та освітніх середовищ, що функціонують у певній галузі; сфера, де відбувається взаємодія освітнього середовища. Доведено, що поняття «освітнє середовище» розглядається як специфіка відносин, що склалися в закладі, інноваційні технології та оцінка складових успішної самореалізації особистості; сукупність умов, можливостей та ресурсів для особистого навчання; взаємозв’язок умов, що забезпечують освіту людини; інституційна форма, яка характеризується взаємопов’язаними умовами, що впливають на освіту людини; середовище, де відбувається формування особистості (професійний розвиток заявника). Визначено, що поняття «космос» за своїм значенням ширше, ніж поняття «середовище». Розроблено модель освітнього простору в Україні, яка включає навчальні заклади як виробників освітніх послуг, які беруть участь у функціонуванні трьох ринків: ринок освітніх послуг, для яких вони розробляють свої освітні програми; ринок праці, для якого готується висококваліфікований персонал (випускники); ринок науково-технічної продукції та послуг, де вони пропонують результати своєї науково-технічної діяльності. Запропонована модель освітнього простору визначає суб’єкти та об’єкти ринку освітніх послуг, ринок праці та ринок науково-технічної продукції та послуг. Досліджено сучасну міжнародну практику концепції освітніх послуг. Визначено складові формування сучасного освітнього простору в контексті економіки знань. У дослідженні використовувались наступні методи: теоретичне узагальнення, аналіз та синтез, порівняльний аналіз, спостереження. Практичне значення результатів дослідження полягає у визначенні взаємозв'язку елементів сучасного освітнього простору України в контексті економіки знань, аналізі методологічних підходів до формування сучасного вітчизняного освітнього простору.
EN: The content analysis of the concepts «educational space» and «educational environment» is performed. It is proved that the concept of «educational space» is considered as: territory; integration system; subsystem of social space; pedagogical reality; system of pedagogical factors and conditions of personal development; a set of educational institutions, educational processes, and educational environments that operate in a particular area; the field where the interaction of educational environments oc-curs. It is proved that the concept of «educational environment» is considered as the specifics of the relationship that has develo-ped in the institution, innovative technologies and assessment of the components of successful self-realization of the individual; a set of conditions, opportunities, and resources for personal education; the interconnection of conditions that provide human education; institutional form, which is characterized by interconnected conditions that affect human education; the environment where the formation of personality (professional development of the applicant) happens. It is determined that the concept of «space» in its meaning is broader than the concept of «environment». A model of educational space in Ukraine has been deve-loped, which includes educational institutions as manufacturers of educational services, which are involved in the functioning of three markets: the market of educational services for which they develop their educational programs; the labor market for which highly qualified personnel (graduates) are trained; market of scientific and technical products and services where they offer the results of their scientific and technical activities. The proposed model of educational space identifies the subjects and objects of the market of educational services, the labor market, and the market of scientific and technical products and services. The modern international practice of the concept of educational services is investigated. The components of the formation of modern educational space in the context of the knowledge economy are determined. The following methods were used in the study: theoretical generalization, analysis, and synthesis, comparative analysis, observation. The practical significance of the results of the study is to determine the relationship of elements of the modern educational space of Ukraine in the context of the knowledge economy, analysis of methodological approaches to the formation of modern domestic educational spac
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6628
Інші ідентифікатори: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/825
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/167-3
Розташовується у зібраннях:№ 167

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Boldyrieva.pdf314,11 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.