Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6666
Title: Трансформація реклами під вплив нових тенденцій споживання як соціальної дії
Other Titles: Transformation of advertising under the influence of new trends of consumption as a social action
Authors: Решетилова, Тетяна Борисівна
Reshetilova, Tetiana
Куваєва, Тетяна Володимирівна
Kuvaieva, Tetiana
Keywords: реклама
поведінка споживача
дослідження
поведінкові зміни
цінність
advertising
research
behavioral changes
consumer behavior
value
Issue Date: Mar-2021
Publisher: ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»
Citation: Решетилова Т. Б. Трансформація реклами під вплив нових тенденцій споживання як соціальної дії / Т. Б. Решетилова, Т. В. Куваєва // Економічний простір. – 2021. – № 167. – С. 76-81‬‬
Abstract: UK: Стаття присвячена дослідженню рекламної трансформації під впливом нових тенденцій споживання як соціальної дії. Підкреслюється, що нинішня соціально-економічна ситуація створює нові теми для аналізу вже відомих об'єктів. Місце і роль реклами в сучасному суспільстві, безумовно, ґрунтуються на її ринкових принципах у минулому, але сьогодні необхідно враховувати сукупність факторів впливу, які раніше були взаємовиключними, але тепер неподільні. Найбільший вплив справляє соціокультурний аспект поведінки споживачів, який базується на цінностях та мотиваторах, що походять із способу життя в якісно новому зовнішньому середовищі. Це означає, що вони не обмежуються ринковими операціями. Більше того, в сучасних умовах соціальне розшарування відійшло на другий план і не є одним з основних факторів впливу. Ця трансформація розуміння практики споживання дозволяє розумно набирати та використовувати рекламні засоби для підвищення їх ефективності. Визначено, що під час формування рекламної кампанії необхідно враховувати вплив на поведінку споживача сучасних інформаційних технологій, а саме відбір необхідної інформації із великої кількості, яка є в наявності. Великий обсяг інформації створює неоднозначну ситуацію для споживача. Це вимагає інтеграції рекламних засобів. Встановлено, що паралельне використання декількох рекламних носіїв дозволяє здійснювати вплив подібно до технології цілеспрямованого управління. Наявність технічних засобів, що швидко реалізують бажання, може бути рекомендовано як для довгострокового спілкування з брендом, так і на короткий термін.
EN: The article is devoted to the study of advertising transformation under the influence of new trends of consumption as a social action. It is highlighted that the current socio-economic situation is creating new subjects for the analysis of already well-known objects. The place and role of advertising in modern society is certainly based on its market principles in the past, but today it is necessary to take into account a set of influencing factors that were previously mutually exclusive but are now indivisible. The greatest influence is exerted by the socio-cultural aspect of consumer behavior, which is based on values and motivators that come from the lifestyle in a qualitatively new external environment. It means that they are not limited to market transac-tions. Moreover, in today's conditions, social stratification has receded into the background and is not among the main factors of influence. This transformation of understanding the practice of consumption allows to reasonably recruit and use advertising tools to increase their effectiveness. It is determined that during forming an advertising campaign it is necessary to consider the impact on consumer behavior of modern information technology, namely the selection of the necessary information from the large amount that is available. A large amount of information creates an ambiguous situation for the consumer. This requires the integration of advertising tools. It is established that the parallel use of several advertising media allows to carry out the influ-ence similarly to the technology of purposeful management. The availability of technical means that quickly realize the desire can be recommended for both long-term brand communication and for the short ter.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6666
Other Identifiers: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/836
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/167-14
Appears in Collections:№ 167

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Reshetilova .pdf334,69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.