Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6721
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛісова, Руслана Мирославівна-
dc.contributor.authorLisova, Ruslana-
dc.date.accessioned2021-06-15T07:11:41Z-
dc.date.available2021-06-15T07:11:41Z-
dc.date.issued2020-09-
dc.identifierhttp://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/issue/view/31-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/159-17-
dc.identifier.citationЛісова Р. Я. Генеза поглядів на еволюцію концепції бізнес-моделі та її структуру / Р. Я. Лісова // Економічний простір. – 2020. – № 159. – С. 83-87.en_US
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6721-
dc.description.abstractUK: У статті наведено огляд досліджень щодо становлення і розвитку концепції бізнес-моделі. Проведений аналіз літературних джерел із цього питання виявив значний вплив концепції як на формування конкурентних переваг компанії, так і в науці управління. У роботі висвітлено неоднорідність трактування поняття «бізнес-модель» серед різних авторів. У процесі дослідження теоретичного розвитку концепції бізнес-моделі було виокремлено основні етапи її еволюції та досліджено основні напрями її розвитку. Проаналізовано визначення терміна «бізнес-модель», що базуються на структурних аспектах та враховують її динамічну природу. Розглянуто основні підходи щодо формування структури БМ. З метою комплексного представлення елементів БМ наведена структура інтегрованої бізнес-моделі. Автор підкреслює, що бізнес-модель являє собою концептуальну основу в процесах створення і надання ціннісної пропозиції та забезпечення прибутковості компанії.en_US
dc.description.abstractEN: This article provides an overview of research on the formation and development of the business model concept, that has been widely used as a method of management, a tool for planning strategic decisions, and as a mean of communication. Formation and development of the business model concept took place in four main areas. The analysis of the literature on this issue has revealed a significant effect of concept both on the formation company`s competitive advantages and in science of management. In the context of global digitalization of business, the business model serves as a tool to stimulate change in the company, business model is an important component of enterprise digitalization processes, so it is important to deepen the understanding of the relationships and consistency between the components of the business model structure. The paper highlights the heterogeneity of the interpretation of the term "business model" of different authors. The study of the theoretical development of the business model concept were distinguished the main stages of its evolution and investigated the main directions of its development. Are analyzed definitions of the term “business model”, which are based on structural aspects and take account its dynamic nature, includes critical sizes or levels of customers, technologies, business infrastructure and profitability. The main approaches to the formation of the BM structure are considered. In order to represent complex elements BM, given the structure of the integrated business model. The business model is increasingly becoming interdisciplinary construct, studies related to marketing, strategic management, operating system management, etc. Important aspects in the study of the business model concept is to develop new areas of business model analysis associated with the development of appropriate metrics, to assess the current state of BM, determine the number of digital maturity, perform comparative analysis and carry out digital transformation. The author emphasizes that the business model is a conceptual framework in creating and providing value proposition and ensure profitability.-
dc.language.isouken_US
dc.subjectбізнес-модельen_US
dc.subjectконцепція бізнес-моделіen_US
dc.subjectеволюція дослідженьen_US
dc.subjectстратегіяen_US
dc.subjectструктура бізнес-моделіen_US
dc.subjectінтегрована бізнес-модельen_US
dc.subjectbusiness modelen_US
dc.subjectbusiness model concepten_US
dc.subjectvalue creationen_US
dc.subjectvalue creationen_US
dc.subjectbusiness model structureen_US
dc.subjectintegrated business modelen_US
dc.titleГенеза поглядів на еволюцію концепції бізнес-моделі та її структуруen_US
dc.title.alternativeGenesis views of evolution business model concept and structureen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:№ 159

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Lisova.pdf417,25 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.