Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6886
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЗарбалізаде, Елмаддін-
dc.contributor.authorZarbalizade, Elmaddin-
dc.date.accessioned2021-07-09T09:50:34Z-
dc.date.available2021-07-09T09:50:34Z-
dc.date.issued2021-04-
dc.identifierhttp://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/857/831-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/168-10-
dc.identifier.citationЗарбалізаде Е. Порівняння споживчої цінності поїздок приватним автомобілем і транспортом загального користування у приміському сполученні / Е. Зарбалізаде // Економічний простір. – 2021. – №168. – С. 60-66‬‬en_US
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6886-
dc.description.abstractUK: У статті розглянуто зміст транспортного обслуговування, а також чинники, що визначають його якість та якість транспортної послуги як елементу транспортного обслуговування. Досліджено питання споживчого рішення щодо вибору способу переміщення в просторі, а саме про вибір виду приватного або приміського громадського тран-спорту, що ґрунтується на очікуванні людиною споживчої цінності поїздки. Споживча цінність приміських перевезень розглядається як результат взаємодії пасажира з перевізником. На підставі попередніх досліджень, а також власного досвіду автора сформовано та розкрито зміст та елементи споживчої цінності приміських поїздок транспортом загального користування та приватним автомобілем, що ґрунтуються на перевагах та жертвах пасажира.en_US
dc.description.abstractEN: The consumer's decision on the choice of a way to move in space, but directly in this article on the choice of the type private or suburban public transport, is based on the person's expectation of the consumer value of the trip, which will have a certain size and content. Consumer value for suburban transportation – as a result of the interaction of the passenger with the carrier. The elements of the consumer value for suburban passenger transportation by public transport are shown in general. With the help of previous research in this area, as well as the author's own experience, the elements and content of the consumer value, commuter travel by public transport and private car, are further formed and revealed. The elements of consumer value consist of the preferences and sacrifices of the passenger. The article aims to use more modern and universal approaches to shaping the consumer value content and components of commuter travel. This set-up should be based on a sequence of modern scientific and practical approaches to the core of SC services. Methods of synthesis and analysis, induction and deduction, and generalization are used in the study (to determine the content of public transport and suburban transport by private vehicle and the elements of consumer value). A positive result of the interaction between passenger and carrier is the guarantee of more active use of public transport services by the consumer. In addition to increasing the consumer value of such services, it will encourage consumers to abandon the use of private transport for the public benefit. A well-thought-out policy on the tariff plan, improving the comfort and quality of services provided by public transport helps to attract the maximum number of passengers who use public trans-port and also attaches great importance to the economic effect of the consumer value of suburban travel by public transport. The results of the study can be applied in favor of reducing the use of a large number of private transports, which will enable the formulation and implementation of policies to protect the environment and the environmental situation.-
dc.language.isouken_US
dc.publisherДВНЗ ''Придніпровська державна академія будівництва та архітектури''en_US
dc.subjectспоживча цінністьen_US
dc.subjectприміські пасажирські перевезенняen_US
dc.subjectрішення споживачаen_US
dc.subjectзадоволення клієнтаen_US
dc.subjectтранспортне обслуговуванняen_US
dc.subjectскладники споживчої цінностіen_US
dc.subjectcustomer satisfaction of consumer valueen_US
dc.subjectconsumer valueen_US
dc.subjectsuburban transporten_US
dc.subjecttransportation serviceen_US
dc.subjectconsumer decisionen_US
dc.titleПорівняння споживчої цінності поїздок приватним автомобілем і транспортом загального користування у приміському сполученніen_US
dc.title.alternativeConsumer value comparison of private vehicles and public transport in suburban transportationen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:№ 168

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Zarbalizade.pdf417,14 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.