Please use this identifier to cite or link to this item:
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6922
Title: | Деякі особливості розташування, конструювання і розрахунку шарнірних болтових з'єднань у прогонах сталевих двотаврових балок під час реконструкції будівель |
Other Titles: | Some peculiarities of the installation, design and calculation of hinge bolt connections in the flows of steel double beams in the reconstruction of buildings |
Authors: | Хлібородов, Віталій Павлович Hliborodov, Vitaliy Журба, Іван Петрович Zhurba, Ivan Коцюба, Тетяна Володимирівна Kotsiuba, Tetiana |
Keywords: | накладки болти нерозрізна балка шарнірно-консольна балка шарнір the bolts hinged cantilever beam junction lining hinge continuous beam |
Issue Date: | Apr-2021 |
Publisher: | ДВНЗ "Придніпровська державна академія будівництва та архітектури" |
Citation: | Хлібородов В. П. Деякі особливості розташування, конструювання і розрахунку шарнірних болтових з'єднань у прогонах сталевих двотаврових балок під час реконструкції будівель / В. П. Хлібородов, І. П. Журба, Т .В. Коцюба // Український журнал будівництва та архітектури. – 2021. – № 2. – С. 115-121 |
Abstract: | UK: Постановка проблеми. Об'єкт дослідження – сталеві балки технологічних майданчиків і покриттів будівель за статичного навантаження. Розглядаються статично невизначені балки 1-го класу (за класифікацією, наведеною в ДБН В.2.6-198:2014), для яких унаслідок передбаченої у проекті реконструкції будівлі, збільшення інтенсивності навантаження потрібне підвищення несної здатності. Наводиться аналіз існуючих способів підвищення несної здатності балок без підсилення методом збільшення поперечних перерізів, а саме, вертикальним переміщенням опор балки, влаштуванням штучних шарнірів у прогонах балки. Ці способи дозволяють виконати таке регулювання зусиль у балці, щоб згинальні моменти в прогоні й опорному перерізі були однаковими за абсолютним значенням, яке менше, ніж максимальний згинальний момент у балці до регулювання зусиль. Проблемним постає конструювання виконання болтового шарнірного з'єднання підвісної балки з консольною балкою без демонтажу збереженої для подальшої експлуатації балки, або без улаштування тимчасових опор у зоні стику. Мета статті – виявити і врахувати особливості розташування, розрахунку, конструювання і виконання шарнірних болтових з’єднань у прогонах збережених для подальшої експлуатації балок без їх демонтажу. Висновок. Розроблено конструкцію шарнірного болтового з’єднання підвісної балки з консольною. Стінки підвісної і консольної балок передбачено з’єднувати так, щоб з одного боку стику болти були розташовані в одному вертикальному ряді, що забезпечує вільний поворот перерізів підвісної і консольної балок за достатньої, визначеної розрахунками, різниці між діаметрами отворів і болтів. Один вертикальний ряд болтів доцільно розташовувати в стінці підвісної балки, на міцність болтового з’єднання накладок. Наведено приклад конструювання і розрахунку шарнірно-консольної балки, утвореної з нерозрізної двопрогінної балки під час реконструкції будівлі. EN: Formulation of the problem. The object of study is steel beams of technological sites and coatings of buildings under static load. Statically indeterminate beams of the 1st class (according to the classification given in DBN B.2.6-198:2014) are considered, for which as a result of the reconstruction of the building provided in the project, increase in intensity of loading increase of bearing capacity of beams is required. The analysis of the existing ways of increase of bearing capacity of beams without strengthening by a method of increase in cross sections, namely, vertical movement of supports of a beam, the device of artificial hinges in beams of a beam is resulted. These methods allow the adjustment of the forces in the beam so that the bending moments in the run and the support section are the same in absolute value, which is less than the maximum bending moment in the beam before the adjustment of the forces. The problem is the design of the bolted hinged connection of the suspension beam with the cantilever beam without dismantling the beam stored for further operation, or without the installation of temporary supports in the joint area. The purpose of the article. Identify and take into account the features of the location, calculation, design and execution of hinged bolted joints in the beams saved for further operation of the beams without their dismantling. Conclusion. The design of the hinged bolted connection of the suspended beam with the cantilever has been developed. The walls of the suspension and cantilever beams are connected so that on one side of the joint the bolts are located in one vertical row, which provides free rotation of the cross sections of the suspension and cantilever beam with sufficient, determined by calculation, the difference between the diameters of holes and bolts. One vertical row of bolts should be placed in the wall of the suspension beam, for the strength of the bolted connection of the pads. An example of construction and calculation of a hinged cantilever beam formed from an integral two-span beam during the reconstruction of the building is given. |
URI: | http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6922 |
Other Identifiers: | DOI: 10.30838/J.BPSACEA.2312.270421.115.758 http://uajcea.pgasa.dp.ua/article/view/235830 |
Appears in Collections: | № 2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
KHLIBORODOV.docx | 146,42 kB | Microsoft Word XML | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.