Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7153
Назва: | Визначення ефектів кооперативної взаємодії у сфері вищої навчання |
Інші назви: | Determination of effects of cooperative interaction in the field of higher education |
Автори: | Бебко, Світлана Вікторівна Bebko, Svitlana |
Ключові слова: | конкурентоспроможність кооперація ефекти синергія вища освіта глобальні виклики higher education competitiveness global challenges cooperation effects synergy |
Дата публікації: | тра-2021 |
Видавництво: | ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» |
Бібліографічний опис: | Бебко С. В. Визначення ефектів кооперативної взаємодії у сфері вищої навчання / С. В. Бебко // Економічний простір. – 2021. – №169. – С. 35-39 |
Короткий огляд (реферат): | UK: Однією з форм реагування на виклики глобалізованого світу є спільна взаємодія вищих навчальних закладів. Співпраця інститутів -партнерів потенційно формує ефективні механізми реалізації стратегій, досягнення цілей та завдань, включаючи доступ до освіти, що для багатьох в умовах пандемії стало недосяжним. Боротьба з довгостроковими наслідками та змінами в освіті, спричиненими роком пандемії, буде ґрунтуватися на оцінці інструментів та можливостей відкритих освітніх ресурсів та вирішенні проблем, які краще вирішувати у партнерстві. Доцільність співпраці або її невдача у сфері вищої освіти може бути підтверджена наявністю ефектів, що виникають в результаті такої взаємодії. Вищезазначене актуалізує питання переосмислення теоретико -методологічної бази для розробки нових форм та підходів до забезпечення ефективності співпраці, оцінки її наслідків та моніторингу. Мета цієї роботи - виявити та обґрунтувати характер наслідків кооперативної взаємодії ключових осіб на ринку освітніх послуг у контексті глобалізаційних викликів та тенденцій сучасної вищої освіти. Кооперативні утворення - це, по суті, інтегровані структури, що об’єднують декілька вищих навчальних закладів, у тому числі зарубіжних, оскільки такі структури характеризуються наявністю синергетичного ефекту, який досягається за рахунок ефектів масштабу, інтеграції, конгломерату. Синергія також ілюструє зворотне, негативний ефект у довгостроковому періоді - нарощування односторонніх пільг для більш потужних вищих навчальних закладів, втрата масштабу. Це може статися, коли кооперативне створення вищих навчальних закладів об’єднує різноманітні суб’єкти освітньої діяльності з різним потенціалом, специфікою, що в кінцевому підсумку знижує загальну ефективність від кооперативної співпраці. Тому формування кооперативів слід проводити з орієнтацією на позитивні наслідки такої співпраці, і водночас враховуючи, що розширення освітніх мереж може призвести до переоцінки позитивного ефекту. Врахування цих фактів дасть можливість створити дієздатні освітні асоціації та відмовитися від неперспективних та нераціональних угод у сфері вищої освіти на основі співпраці. EN: One of the forms of response to the challenges of the globalized world is the cooperative interaction of higher education institutions. Cooperation of partner institutions is potentially forms effective mechanisms for implementing strategies, achiev-ing goals and objectives, including access to education, which for many in a pandemic has become unattainable. Combating the long-term effects and changes in education caused by the year of the pandemic will be based on assessing the tools and op-portunities of open educational resources and addressing the challenges that are better solved in partnership. The expediency of cooperation or its failure in the field of higher education can be confirmed by the presence of effects produced as a result of such interaction. The above named actualizes the issue of rethinking the theoretical and methodological basis for the develop-ment of new forms and approaches to ensuring the effectiveness of cooperation, assessment of its consequences and monitoring. The purpose of this work is to identify and justify the nature of the effects from cooperative interaction of key individuals in the market of educational services in the context of globalization challenges and trends in modern higher education. Cooperative entities are essentially integrated structures that unite several higher education institutions, including foreign ones, for such structures are characterized by the presence of a synergistic effect that is achieved through the effects of scale, integration, con-glomerate. The synergy is also illustrates the inverse, negative effect in the long run period – the build-up of unilateral benefits for more powerful higher education institutions, the loss of scale. This can happen when the cooperative creation of higher edu-cation institutions unites diverse subjects of educational activity with different potential, specificity, wthat ultimately reduce the overall effectiveness from cooperative cooperation. Therefore, the formation of cooperatives should be carried out with a focus on the positive effects of such cooperation, and at the same time taking into account that the expansion of educational networks may lead to a reassessment of the positive effect. Taking these facts into account will make it possible to create viable educational associations and abandon unpromising and irrational agreements in the field of higher education on the basis of cooperation. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7153 |
Інші ідентифікатори: | http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/880 DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/169-6 |
Розташовується у зібраннях: | № 169 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Bebko.pdf | 407,9 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.