Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7421
Назва: Методологія і організація оцінювання ризиків маркетингового аудиту в міжнародному торговельному середовищі
Інші назви: Methodology and organization of marketing audit risk assessment in the international trading environment
Автори: Уманська, Вікторія Григорівна
Umanska, Viktoriia
Радзіховська, Юлія Миколаївна
Radzikhovska, Yuliia
Ключові слова: маркетинговий аудит
ймовірність ризику
невизначене середовище
міжнародний ринок
експертна оцінка
marketing audit
risk probability
uncertain environment
international market
expert assessment
Дата публікації: сер-2021
Бібліографічний опис: Уманська В. Г. Методологія і організація оцінювання ризиків маркетингового аудиту в міжнародному торговельному середовищі / В. Г. Уманська, Ю. М. Радзіховська // Економічний простір. – 2021. – № 171. – С. 106-110.
Короткий огляд (реферат): UK: Маркетингова діяльність компанії потребує постійного аудиту, адже отримані результати діяльності компанії не можуть бути прямим чином віднесені саме до маркетингової діяльності. Саме через опосередкований характер результатів маркетингової діяльності в процесі її здійснення виникає безліч джерел ризиків, які в подальшому приводять до втраченої вигоди та збитків компанії. Отже, організація та методологія оцінювання ризиків маркетингового аудиту потребують більш детального дослідження, вивчення та аналізу. При цьому саме у міжнародному середовищі процес аудиту ускладняється, а кількість ризиків збільшується через діяльність компанії в новому невизначеному середовищі. Аналіз ризиків маркетингового аудиту в міжнародному маркетинговому середовищі дав змогу виявити основні його напрями, залежно від яких класифіковані можливі ризики та визначені методики їх оцінювання.
EN: The company’s marketing activities require constant audit, as the company’s results cannot be directly attributed to marketing activities. It is because of the indirect nature of the results of marketing activities in the process of its implementation there are many sources of risk, which in turn lead to loss of profits and losses of the enterprise. Therefore, the organization and methodology of risk assessment of marketing audit requires more detailed research, study and analysis. At the same time, it is in the international environment that the audit process becomes more complicated, and the number of risks increases due to the company’s activities in the new uncertain environment. The analysis of risks of marketing audit in the international marketing environment allowed to reveal such its main directions, as: audit of environment, both macro, and micro; marketing goals and strategies; the main components of the marketing complex according to the scheme 4 P (product, price, place, promotion); as well as the organization of the marketing structure of the company. Depending on these areas, possible risks are classified and methods for their assessment are determined. The study proposes to identify them according to the characteristics of the elements of the main directions of marketing audit and the distribution of controlled, partially controlled and uncontrolled. Accordingly, risk assessment methods are proposed that combine both statistical and marketing approaches. Controlled elements of marketing audit can be assessed by calculation and analytical methods, factors of a partially controlled environment by statistical and probabilistic methods, and factors of a fully controlled environment – only by expert methods. When implementing a marketing strategy, it is advisable to assess the risks at all stages of its development, which will immediately minimize both the number and probability of individual risks. At the same time, it is in the international environment that the sales process, that is the implementation of the tactical implementation of the marketing strategy, will play a leading role. In this case, the company is recommended to conduct a separate audit of sales tools for the effectiveness of its use in a particular environment.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7421
Інші ідентифікатори: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/issue/view/49
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/171-18
Розташовується у зібраннях:№ 171

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Umanska.pdf293,84 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.