Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7421
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorУманська, Вікторія Григорівна-
dc.contributor.authorUmanska, Viktoriia-
dc.contributor.authorРадзіховська, Юлія Миколаївна-
dc.contributor.authorRadzikhovska, Yuliia-
dc.date.accessioned2021-10-27T08:15:26Z-
dc.date.available2021-10-27T08:15:26Z-
dc.date.issued2021-08-
dc.identifierhttp://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/issue/view/49-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/171-18-
dc.identifier.citationУманська В. Г. Методологія і організація оцінювання ризиків маркетингового аудиту в міжнародному торговельному середовищі / В. Г. Уманська, Ю. М. Радзіховська // Економічний простір. – 2021. – № 171. – С. 106-110.en_US
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7421-
dc.description.abstractUK: Маркетингова діяльність компанії потребує постійного аудиту, адже отримані результати діяльності компанії не можуть бути прямим чином віднесені саме до маркетингової діяльності. Саме через опосередкований характер результатів маркетингової діяльності в процесі її здійснення виникає безліч джерел ризиків, які в подальшому приводять до втраченої вигоди та збитків компанії. Отже, організація та методологія оцінювання ризиків маркетингового аудиту потребують більш детального дослідження, вивчення та аналізу. При цьому саме у міжнародному середовищі процес аудиту ускладняється, а кількість ризиків збільшується через діяльність компанії в новому невизначеному середовищі. Аналіз ризиків маркетингового аудиту в міжнародному маркетинговому середовищі дав змогу виявити основні його напрями, залежно від яких класифіковані можливі ризики та визначені методики їх оцінювання.en_US
dc.description.abstractEN: The company’s marketing activities require constant audit, as the company’s results cannot be directly attributed to marketing activities. It is because of the indirect nature of the results of marketing activities in the process of its implementation there are many sources of risk, which in turn lead to loss of profits and losses of the enterprise. Therefore, the organization and methodology of risk assessment of marketing audit requires more detailed research, study and analysis. At the same time, it is in the international environment that the audit process becomes more complicated, and the number of risks increases due to the company’s activities in the new uncertain environment. The analysis of risks of marketing audit in the international marketing environment allowed to reveal such its main directions, as: audit of environment, both macro, and micro; marketing goals and strategies; the main components of the marketing complex according to the scheme 4 P (product, price, place, promotion); as well as the organization of the marketing structure of the company. Depending on these areas, possible risks are classified and methods for their assessment are determined. The study proposes to identify them according to the characteristics of the elements of the main directions of marketing audit and the distribution of controlled, partially controlled and uncontrolled. Accordingly, risk assessment methods are proposed that combine both statistical and marketing approaches. Controlled elements of marketing audit can be assessed by calculation and analytical methods, factors of a partially controlled environment by statistical and probabilistic methods, and factors of a fully controlled environment – only by expert methods. When implementing a marketing strategy, it is advisable to assess the risks at all stages of its development, which will immediately minimize both the number and probability of individual risks. At the same time, it is in the international environment that the sales process, that is the implementation of the tactical implementation of the marketing strategy, will play a leading role. In this case, the company is recommended to conduct a separate audit of sales tools for the effectiveness of its use in a particular environment.-
dc.language.isouken_US
dc.subjectмаркетинговий аудитen_US
dc.subjectймовірність ризикуen_US
dc.subjectневизначене середовищеen_US
dc.subjectміжнародний ринокen_US
dc.subjectекспертна оцінкаen_US
dc.subjectmarketing auditen_US
dc.subjectrisk probabilityen_US
dc.subjectuncertain environmenten_US
dc.subjectinternational marketen_US
dc.subjectexpert assessmenten_US
dc.titleМетодологія і організація оцінювання ризиків маркетингового аудиту в міжнародному торговельному середовищіen_US
dc.title.alternativeMethodology and organization of marketing audit risk assessment in the international trading environmenten_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:№ 171

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Umanska.pdf293,84 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.