Please use this identifier to cite or link to this item:
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/756
Title: | Управління комерціалізацією інноваційних бізнес-ідей |
Other Titles: | Management of innovative business ideas commercialization |
Authors: | Кравченко, Тетяна Іванівна Kravchenko, Tetyana |
Keywords: | бізнес-ідея інноваційна продукція ціннісна пропозиція бізнес-модель команда стартапу business idea innovative products promotion of innovative products value proposition business model startup team |
Issue Date: | Nov-2017 |
Citation: | Кравченко Т. І. Управління комерціалізацією інноваційних бізнес-ідей / Т. І. Кравченко // Економічний простір. - 2017. - № 127. - С. 138-149. |
Abstract: | UK: У статті сфокусовано увагу на дослідженні методології комерціалізації
інноваційних бізнес-ідей та створенні ефективної системи управління цим
процесом. На підставі проведеного аналізу та вивчення сучасних методів
комерціалізації бізнес-ідей виділено чотири етапи розробки ціннісної пропозиції:
визначення сегментів адресатів; збір інформації з метою визначення потреб /
бажань / страхів адресатів; визначення конкурентних переваг інноваційної
продукції; формулювання ціннісної пропозиції. Визначено правила
формулювання ціннісної пропозиції для різних адресатів – потенційних
споживачів та інвесторів. Наведено приклад використання ціннісної пропозиції як
елементу Elevator Pitch. Систематизовано підходи до розробки ефективної бізнес-
моделі як одного з основних елементів стратегії управління процесом просування
інноваційної продукції на ринок, узагальнено ключові елементи, що визначають
її зміст. Запропоновано рекомендації для підтримання оптимального складу
бізнес-моделі. Визначено особливості побудови збалансованої стартап-команди,
виокремлено якості, які повинні бути притаманні повинні членам команди
стартапу. EN: Main focus of the article is a Research on the methodology of commercialization of innovative business ideas and creation of a solid management system for it. Based on the analyses and research of the modern approaches for the commercialization of business ideas 4 stages of value proposition creation were identified: segmentation of the focus groups, data collection for identification of the focus groups' needs/wishes/fears, identification of the innovative product's advantages, value proposition formulation. Rules for formulation of the value proposition are identified for different focus groups – both for potential customers and investors. Usage of the value proposition as an element of Elevator Pitch was presented as an example. Effective business model is one of the key elements of the whole strategy for the process management to promote innovative product to the market. Therefore approaches of its design are structured and key components are generalized. Recommendations are proposed for the optimal business model structure. Specifics for building the balanced startup team are identified; special qualities for each team member are highlighted. |
URI: | http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/756 |
Appears in Collections: | № 127 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kravchenko.pdf | 376,11 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.