Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7640
Назва: | Забезпечення гендерної рівності та демократичні перетворення у ЗВО України згідно з цілями сталого розвитку: гендерний портрет ДВНЗ ПДАБА |
Інші назви: | Ensuring gender equality and democratic transformations in higher education institutions of Ukraine according to the objectives of sustainable development : gender portrait Ofprydniprovska state academy of civil engineering and architecture |
Автори: | Савицький, Микола Васильович Savytskyi, Mykola Євсєєва, Галина Петрівна Yevsieieva, Halyna Бабенко, Валентина Андріївна Babenko, Valentina Волкова, Світлана Петрівна Volkova, Svitlana Лисенко, Галина Іванівна Lysenko, Halyna |
Ключові слова: | ЗВО України; гендерний портрет цілі сталого розвитку вища освіта гендерна рівність гендерний паритет gender equality gender portrait higher education higher education institutions of Ukraine gender parity sustainable development goals |
Дата публікації: | сер-2021 |
Видавництво: | ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» |
Бібліографічний опис: | Забезпечення гендерної рівності та демократичні перетворення у ЗВО України згідно з цілями сталого розвитку: гендерний портрет ДВНЗ ПДАБА / М. В. Савицький, Г. П. Євсєєва, В. А. Бабенко та ін // Український журнал будівництва та архітектури. – 2021. – № 4. – С. 114-127. |
Короткий огляд (реферат): | UK: Постановка проблеми.Приєднання України до світових демократичних процесів визнання рівних прав та можливостей кожної людини у рамках глобального процесу забезпечення сталого розвитку започаткувало інклюзивний процес адаптації цілей сталого розвитку та встановлення стратегічних рамок національного розвитку України на період до 2030 року. Актуалізація для науково-педагогічної спільноти ЗВО України політики забезпечення рівних прав та можливостей набула особливого значення, відповідно до визначених цілей сталого розвитку, сприяла оновленню гендерних портретів Заклади вищої освіти, що дозволяють оцінити реальну ситуацію в навчальному закладі, пріоритетні проблеми, потреби та інтереси жінок і чоловіків, шляхи забезпечення ґендерного балансу, соціальної справедливості та сталого розвитку. ЗВО України формують основні гуманістичні поняття, такі як: гендерна культура, дотримання засад гендерної рівності, запобігання гендерній дискримінації в різних її формах, залучені до розроблення та реалізації перспективних програм із забезпечення гендерної рівності, до наукових досліджень з гендерної тематики. Мета − дослідження щодо дотримання принципів гендерної рівності в освітній сфері як фактора демократичних перетворень у ЗВО України, створення гендерного портрета ДВНЗ ПДАБА, та на основі цього формування засад гендерної рівності та гендерної культури в освітньому середовищі академії. Висновки.Україна, яка розвивається не відокремлено від світового розвитку і світової політичної та гендерної думки, наближається до гендерного паритету. Питома вага працюючих жінок із вищою освітою та науковими ступенями у загальній чисельності зайнятих в Україні − одна з найбільших у світі (30,4 % 3-тє місце). В той самий час, хоча сьогодні в Україні та світі стає все менше суто чоловічих та суто жіночих професій, наявні деякі гендерні викривлення. У сфері освіти, медицині, культурі, економіці працюють в основному жінки, а в промислових, технічних галузях – більшість чоловіків. Гендерний аудит у ПДАБА підтверджує цю тенденцію й на деяких факультетах. Зокрема, на економічному переважають жінки як серед студентів, так і серед викладачів, на відміну від технічних факультетів, де більше чоловіків. Серед докторів наук, професорів, особливо у точних науках – так само. Аналіз гендерного портрета ПДАБА в цілому свідчить про відносний гендерний паритет як у студентському середовищі, так і серед професорсько-викладацького складу, в керівних структурних підрозділах. Як бачимо, Україна як демократична держава поступово впроваджує ідею егалітарності в усіх сферах і, зокрема, в системі вищої освіти, що характеризує рівень демократизації держави. EN: Formulation of the problem. Ukraine's accession to the global democratic processes of recognition of equal rights and opportunities for everyone within the global process of sustainable development has launched an inclusive process of adapting the Sustainable Development Goals and establishing strategic frameworks for Ukraine's national development until 2030. The actualization of the policy of equal rights and opportunities for scientific and pedagogical community of higher education institutions of Ukraine has become especially important, in accordance with the defined goals of sustainable development, contributed to updating gender portraits of educational institutions to assess the real situation in the institutions, priority issues, needs and interests of women and men, ways to ensure gender balance and social justice. Higher education institutions of Ukraine form basic humanistic concepts, such as: gender culture, adherence to the principles of gender equality, prevention of gender discrimination in its various forms, involved in the development and implementation of promising programs to ensure gender equality, research on gender issues. The purpose. The aim is to study the observance of the principles of gender equality in education as a factor of democratic transformation in higher education institutions of Ukraine, to create a gender portrait of Prydniprovska State Academy of Civil Engineering and Architecture, and on this basis to form the principles of gender equality and gender culture in PSACEA educational environment. Conclusions. Ukraine, which is developing inseparably from world development and world political and gender thought, is approaching gender parity. The share of working women with higher education and scientific degrees in the total number of employed in Ukraine is one of the largest in the world 30.4% (3rd place). At the same time, although there are fewer and fewer purely male and purely female professions in Ukraine and the world today, there are some gender distortions. In the field of education, medicine, culture, economy, mostly women work, and in industrial and technical fields − most men. The gender audit in the PSACEA confirms this trend in some faculties, including economics, where women predominate among both students and teachers, in contrast to technical faculties, where men predominate. Among doctors of sciences, professors, especially in exact sciences, men still prevail. The analysis of the gender portrait of PSACEA as a whole shows the relative gender parity, both in the student environment and among the teaching staff, in the leading structural units. As we can see, Ukraine, as a democratic state, is gradually introducing the idea of egalitarianism in all spheres and, in particular, in the system of higher education, which characterizes the level of democratization of the state. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7640 |
Інші ідентифікатори: | DOI: 10.30838/J.BPSACEA.2312.310821.114.795 http://uajcea.pgasa.dp.ua/article/view/244767 |
Розташовується у зібраннях: | № 4 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
SAVYTSKYI.pdf | 407,65 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.