Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7668
Title: Ресторанне господарство Херсонщини в умовах пандемії Сovid-19: проблеми та перспекти
Other Titles: Ресторанное хозяйство Херсонщины в условиях пандемии Соvid-19: проблемы и перспективы
Restaurant economy of Kherson region in the conditions of pandemic Covid-19: problems and prospects
Authors: Шепель, Тетяна Володимирівна
Шепель, Татьяна Владимировна
Shepel, Tetiana
Живець, Алла Миколаївна
Живец, Алла Николаевна
Zhyvets, Alla
Keywords: ресторанне господарство
заклади громадського харчування
пандемія
респіраторна хвороба СOVID-19
карантин
локдаун
ресторанное хозяйство
заведения общественного питания
пандемия
респираторная болезнь СOVID-19
restaurant government
mortgage a huge food
pandemic
sickness COVID-19
quarantine
lockdown
Issue Date: Sep-2021
Publisher: ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»
Citation: Шепель Т. В. Ресторанне господарство Херсонщини в умовах пандемії Сovid-19: проблеми та перспекти / Т. В. Шепель, А. М. Живець // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2021. – № 32. – С. 96-105.
Abstract: UK: У статті висвітлено сучасний стан та актуальні проблеми сфери гостинності Херсонщини, а саме ресторанного бізнесу в чинних складних епідеміологічних умовах. Сфокусовано увагу на перепрофілюванні закладів харчування. Зорієнтовано увагу споживача на формат адресної доставки та впевненості в безпеці ресторанного продукту. Досліджено стан та динаміку основних закладів ресторанного господарства Херсонської області, виділено концепції, які користуються найбільшою популярністю серед споживачів. Розглянуто особливості виробничо-торговельної діяльності закладів харчування в умовах карантину. Визначено сучасні тренди інноваційних інтернет-технологій для підтримки лояльності клієнтів під час карантину. Розроблено науково-практичні підходи до організації ефективного управління розвитком підприємств ресторанного господарства на основі виявлених можливостей. Визначено переваги соціальних медіаресурсів як вагомих важелів управління для подолання тимчасової кризи у сфері ресторанного бізнесу.
RU: В статье освещены современное состояние и актуальные проблемы сферы гостеприимства Херсонской области, а именно ресторанного бизнеса в действующих сложных эпидемиологических условиях. Сфокусировано внимание на перепрофилировании заведений. Ориентировано внимание потребителя на формат адресной доставки и уверенности в безопасности ресторанного продукта. Исследованы состояние и динамика основных заведений ресторанного хозяйства Херсонской области, выделены концепции, которые пользуются наибольшей популярностью среди потребителей. Рассмотрены особенности производственно-торговой деятельности учреждений питания в условиях карантина. Определены современные тренды инновационных интернет-технологий для поддержки лояльности клиентов во время карантина. Разработаны научно-практические подходы к организации эффективного управления развитием предприятий ресторанного хозяйства на основе выявленных возможностей. Определены преимущества социальных медиаресурсов как весомых рычагов управления для преодоления временного кризиса в сфере ресторанного бизнеса.
EN: The article highlights the current state and current problems in the hospitality industry of Kherson region, namely the restaurant business in the current complex epidemiological conditions. The problem of restoring the effective operation of hotel and restaurant businesses after the removal of quarantine restrictions imposed as a result of the spread of the COVID-19 pandemic actualizes the search for effective tools. The dynamics of mortgages in the Kherson region and determined in which areas there was the greatest decline in the last three years. The focus is on the re-profiling of mortgaged food. The consumer’s attention is focused on the format of address delivery and confidence in the safety of the restaurant product. The state and dynamics of the main restaurants of the Kherson region are studied and the concepts that are most popular among: vacationers, tourists, guests and locals are identified The study analyzes the role of innovative programs in the crisis management system and the possibility of using them to overcome the effects of the crisis. Features of production and trade activity of food establishments in the conditions of quarantine are considered. Modern trends of innovative Internet technologies to support customer loyalty during quarantine are proposed. Alternative approaches to the organization of activity and safety of clients of restaurant business enterprises in the Kherson region in the conditions of the COVID-2019 pandemic are defined. Scientific and practical approaches to the organization of effective management of the development of restaurant enterprises on the basis of the identified opportunities are proposed. The advantages of social media resources as important levers of management for overcoming the temporary crisis in the restaurant business are determined. Prospects and directions of transformation of development models for customer retention are developed. Alternative approaches to the organization of activity and safety of clients of restaurant business enterprises in the Kherson region in the conditions of the COVID-2019 pandemic are formed. The results of the study allowed to identify the main adaptation mechanisms of the further functioning of the restaurant industry and to determine its main prospects for development in a pandemic COVID-19.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7668
Other Identifiers: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/32_2021/16.pdf
DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.32-14
Appears in Collections:№ 5 (32)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shepel.pdf649,88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.