Please use this identifier to cite or link to this item:
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7742
Title: | Приведений до цапфи коефіцієнт тертя роликових підшипників із сферичними роликами |
Other Titles: | Приведенный к цапфе коэффициент трения роликовых подшипников со сферическими роликами The coefficient over of friction roller bearing brought to pin with spherical rollers |
Authors: | Кроль, Роман Миколайович Кроль, Роман Николаевич Krol, Roman Бондаренко, Л. М. Бондаренко, Л. Н. Bondarenko, L. M. |
Keywords: | аналітична залежність коефіцієнт тертя лінійний контакт точковий контакт сферичні ролики підшипник аналитическая зависимость коэффициент трения сферические ролики линейный контакт точечный контакт подшипник analytical dependence bearing linear contact point contact coefficient of friction spherical rollers |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» |
Citation: | Кроль Р. М. Приведений до цапфи коефіцієнт тертя роликових підшипників із сферичними роликами / Р. М. Кроль, Л. М. Бондаренко // Строительство, материаловедение, машиностроение : сб. науч. тр. / Приднепр. гос. акад. стр-ва и архитектуры. – Днепр, 2018. – Вып. 103. – С. 134-139. – (Подъёмно-транспортные, строительные и дорожные машины и оборудование). |
Abstract: | UK: Постановка проблеми. У формулу, що визначає опір від тертя в ходових частинах кранів входить
коефіцієнт тертя підшипників, приведений до цапфи колеса та його величина коливається від 11 = 0,01...0,015 для
шарикових підшипників до д/с 0,015...0,020 для роликових. Крім того, у підшипниках ходових коліс може обертатися як
внутрішня обойма так і зовнішня, що не враховується як при призначенні коефіцієнта // так і при визначенні у
підшипниках. Оскільки в усіх кранів потужність на їх переміщення складає 30...40 90 від потужності на підйом вантажу, то
вдосконалення конструкцій вузлів кочення дозволить знизити енерговитрати на переміщення. Метою статті є аналітичне
визначення приведеного до цапфи коефіцієнту тертя роликових підшипників із сферичними роликами. Висновок:
приведений до цапфи коефіцієнт тертя роликового підшипника із сферичними роликами при обертанні внутрішньої обійми
вище їх значень для роликових підшипників із циліндричними роликами більше, чім у 3...4 рази; при обертанні зовнішньої
обійми ця різниця збільшується до 5,6...7,5 разів та наближується, за рахунок ковзання роликів по внутрішній обоймі, до
підшипників ковзання із відповідними змазками; вважаючи на більші величини коефіцієнта тертя при обертанні зовнішньої
обійми використовувати такі підшипникові вузли не рекомендується: вважаючи на великі величини коефіцієнтів тертя
приведених до валу вважати обгрунтованою рекомендацію до використання таких підшипників у тихохідних важко
навантажених підшипникових вузлах. RU: Постановка проблемы. В формулу. определяюшую сопротивление от трения в ходовых частях кранов входит коэффициент трения подшипников. приведенный к цапфе колеса и его величина колеблется от /1 = 0,01...0,015 для шариковых подшипников до // = 0,015...0,020 для роликовых. Кроме того, в подшипниках ходовых колес может вращаться как внутренняя обойма так и наружная, что не учитывается как при назначении коэффициента // так и при определении в подшипниках. Поскольку во всех кранах мощность на их передвижение составляет 30...40 % от мощности на подъем груза, то усовершенствование конструкции узлов качения позволит снизить энергозатраты на передвижение. Целью статьи является нахождение аналитически приведенного к цапфе коэффициента трения роликовых подшипников СО сферическими роликами. Вывод: приведенный к цапфе коэффициент трения роликового подшипника со сферическими роликами при вращении внутренней обоймы выше их значений для роликовых подшипников с цилиндрическими роликами больше, чем в 3...4 раза: при вращении наружной обоймы эта разница увеличивается до 5,6...7,5 раз и приближается, за счет скольжения роликов по внутренней обойме, до подшипников скольжения с соответствующими смазками; ввиду большой величины коэффициента трения при вращении наружной обоймы применять такие подшипниковые узлы не рекомендуется: ввиду большой величины коэффициентов трения приведенных к валу считать обоснованной рекомендацию к применению таких подшипников в тихоходных тяжело нагруженных подшипниковых узлах. EN: Raising of problem. \n a formula, qualificatory resistance from a friction the coefficient of friction of bearing, resulted to the pin of wheel and his size hesitates from 4: =0,01...0,015 for the ball-shaped bearing to ,,=0,015...0,020 for a roller, is included in working parts of faucets. In addition, in bearing of working wheels can be revolved as an internal holder, that is not taken into account as at setting of coefficient 4/ so at determination in bearing. As in all faucets power on their movement makes 30...40% powers up grade load, the that improvement of construction of knots of woobling will allow to bring down power expenses on a movement. Purpose is development the friction over of the roller bearing analytically brought to the pin of coefficient with spherical rollers. Conclusion: the coefficient over of friction of the roller bearing brought to the pin with spherical rollers at the rotation of internal holder higher than their values for the roller bearing with cylindrical rollers more than in 3...4 time at the rotation of outward holder this difference increases to 5,6...7,5 times and approached, due to skidding of rollers on an internal holder, to the slide waies with the corresponding greasing; because of large size of coefficient of friction at the rotation of outward holder applying such bearing knots is not recommended; because of large size of coefficients of friction resulted to the billow to consider reasonable recommendation to application of such bearing in the slow heavily loaded bearing knots. |
URI: | http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7742 |
Appears in Collections: | Вып. 103 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.