Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8095
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Подскребко, Олександр Сергійович | - |
dc.contributor.author | Podskrebko, Oleksandr | - |
dc.contributor.author | Іванченко, Надія Олександрівна | - |
dc.contributor.author | Ivanchenko, Nadiia | - |
dc.date.accessioned | 2022-02-21T11:46:03Z | - |
dc.date.available | 2022-02-21T11:46:03Z | - |
dc.date.issued | 2021-11 | - |
dc.identifier | http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1009 | - |
dc.identifier | DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/175-24 | - |
dc.identifier.citation | Подскребко О. С. Аналіз ринку цифрових відеоігор та його вплив на економіки / О. С. Подскребко, Н. О. Іванченко // Економічний простір. – 2021. – № 175. – С. 130-135 | en_US |
dc.identifier.uri | http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8095 | - |
dc.description.abstract | UK: У статті розглянуто ігрову індустрію як одну з важливих ніш у світовій економіці. Визначено, що ігрова індустрія пов’язана з розробленням новітніх технологій, а саме центральних процесорів та інших компонентів цифрових при-ладів, що, своєю чергою слугує потужним розвитком економіки. Розглянуто ланцюжок цінностей ігрової індустрії як шість пов’язаних між собою рівнів. Зазначено, що найбільшими споживачами відеоігор є такі країни, як США, Китай, Японія, де прибутки від ринку відеоігор суттєво впливають на стан економіки. Проведено аналіз низки проблем, з якими стикається ігрова індустрія в Україні: видавництво ігор, нерозвиненість внутрішнього ігрового ІТ-ринку, від-тік висококваліфікованих кадрів за кордон, піратство, відсутність цільового законодавства, що було б пов’язане з видавництвом. Приведено перспективи розвитку індустрії. | en_US |
dc.description.abstract | EN: This article examines the gaming industry as one of the important niches that occupies one of the most important places in the world economy. The world's game publishers outperform some established corporations in economic potential, and even compete with business giants. It is noted that the gaming sector of the economy is associated with the production, promotion and sale of computer games and consists of a large number of specialties that employ people around the world. It is determined that the gaming industry is associated with the development of new technologies, namely the development of CPUs and other components of digital devices, which in turn serves as a powerful development of the economy. The article analyzes the clas-sification of games by access conditions and gives examples. The main players in the gaming industry market in Ukraine and the world in terms of gross turnover for 2019 have been identified. The value chain of the gaming industry is considered as six interrelated levels. The largest consumers of video games are countries such as the United States, China, Japan, where profits from the video game market significantly affect the state of the economy. An analysis of a number of problems faced by the gam-ing industry in Ukraine: game publishing, underdeveloped domestic gaming IT market, the outflow of highly qualified personnel abroad, piracy, there is no targeted legislation that would be related to publishing. The state does not regulate the publishing process and the localization of foreign innovations, although the gaming industry is a profitable business. The category of mobile games is quite developed in Ukraine. This is a very promising niche of the gaming market, which does not require high quality staff and modern technological base. The annual increase in the development potential of IT companies in Ukraine, the low level of competition in the domestic market and the significant number of graduates of the programming specialty provide opportunities for the growth of the video game market. It should also be noted about the promotion of e-sports, because every year it catches the eye of more and more new people who are potential consumers. So today e-sports is a huge media market, for many marketing companies it is a great chance to promote their products. | - |
dc.language.iso | uk | en_US |
dc.publisher | ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» | en_US |
dc.subject | ланцюжок цінностей | en_US |
dc.subject | новітні технології | en_US |
dc.subject | кіберспорт | en_US |
dc.subject | ринок цифрових відеоігор | en_US |
dc.subject | gaming industry | en_US |
dc.subject | ігрова індустрія | en_US |
dc.subject | modern technologies | en_US |
dc.subject | e-sports | en_US |
dc.subject | digital video game market | en_US |
dc.subject | value chain | en_US |
dc.title | Аналіз ринку цифрових відеоігор та його вплив на економіки | en_US |
dc.title.alternative | Analysis of the digital video games market and its impact on the economy | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Розташовується у зібраннях: | № 175 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Podskrebko.pdf | 425,41 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.