Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/822
Назва: Науково-практичні засади оцінювання системи соціальної відповідальності бізнесу на підприємстві
Інші назви: Scientific and practical evaluation principles of the system of social responsibility of business at the enterprise
Автори: Попадюк, Олена
Popadyuk, Olena
Ключові слова: соціальна відповідальність бізнесу
методика оцінювання рівня соціальної відповідальності бізнесу
сфери соціальної відповідальності бізнесу
показники соціальної відповідальності бізнесу
інтегральний показник
corporate social responsibility
method of evaluation of the level of corporate social responsibility
components of corporate social responsibility
indicators of corporate social responsibility
integral indicator
Дата публікації: лют-2018
Бібліографічний опис: Попадюк О. В. Науково-практичні засади оцінювання системи соціальної відповідальності бізнесу на підприємстві / О. В. Попадюк // Економічний простір. – 2018. – № 130. – С. 177-187.
Короткий огляд (реферат): Uk: В статті розглянуто сучасні підходи до оцінювання рівня соціальної відповідальності бізнесу. Проведено дослідження еволюції оцінки соціальної відповідальності бізнесу в світі та Україні. Доведено, що оцінювання СВБ підприємства як основи прийняття рішень на національному та регіональному рівнях стримується насамперед відсутністю єдиної методології такого оцінювання, яке дало б змогу отримати об'єктивні індикатори розвитку СВБ, проводити порівняння, аналізувати еволюцію СВБ. Запропоновано методику оцінювання соціальної відповідальності бізнесу в Україні. Визначено сфери та конкретний перелік оціночних показників соціальної відповідальності підприємств із врахуванням їх специфічних особливостей. Кожній із сфер СВБ відповідає окремий блок показників, що дозволяє уникнути надмірного інформативного обтяження основного показника при забезпеченні достатньо комплексного підходу до характеристики особливостей СВБ. Усі часткові показники СВБ для забезпечення інформаційної односпрямованості поділяються на стимулятори та дестимулятори, тобто зв'язок рівня СВБ зі стимуляторами – прямий, а з дестимуляторами – зворотний. Результати розрахунку інтегрального показника рівня СВБ дозволяють виділити підприємства з високим, вищим за середній, середнім, нижчим за середній і низьким рівнями розвитку СВБ та окремих її складових. Пропонована методика оцінювання системи соціальної відповідальності бізнесу є максимально простою у використанні, включає обмежену кількість найважливіших для характеристики СВБ показників; базується на кількісно вимірюваних показниках, які дозволяють проводити максимально об'єктивні порівняння; ґрунтується на загальнодоступній і достовірній інформації; охоплює всі сфери СВБ (економічну, трудову, екологічну, споживчу, філантропічну, ділову), що дозволяє визначити як інтегральні оцінки СВБ, так і часткові (за кожною із сфер); є максимально наближеною до загальновизнаних міжнародних систем оцінювання та звітності ISO 26000, G3.1, AA 1000 SES, індекс людського розвитку тощо.
EN: The article considers modern approaches to assessing the level of corporate social responsibility (CSR). The study of the evolution of the assessment of social responsibility of business in the world and in Ukraine has been conducted. It has been proved that the estimation of enterprise's CSR as the basis for decision making at the national and regional levels is constrained primarily by the lack of a unified methodology for such an assessment that would provide objective indicators for the development of CSR, conduct comparisons, and analyze the evolution of CSR. Author has offered the method of evaluation of social responsibility of business in Ukraine. Areas and a specific list of estimated indicators of social responsibility of enterprises are determined taking into account their specific features. Each of the areas of CSR corresponds to a separate set of indicators, which avoids excessive informational encumbrance of the main indicator, while ensuring a sufficiently integrated approach to the characteristics of CSR features. All partial indexes of CSR for information unidirectionality are divided into stimulators and stimulants, that is, the relationship between the level of CSR with stimulants - direct, and with the stimulant - the reverse.The results of the calculation of the integral index of the level of CSR allows to identify enterprises with high, higher than average, average, lower than the average and low levels of CSR development and its separate components. The proposed method for evaluating the system of social responsibility of the business is simple to use, includes a limited number of key indicators for CSR characterization; is based on quantitatively measurable indicators, which allow to make objective comparisons; based on publicly available and reliable information; covers all spheres of CSR (economic, labor, ecological, consumer, philanthropic, business), which allows to define both integral assessments of CSR and partial (for each of the areas); is close to the generally accepted international assessment and reporting systems ISO 26000, G3.1, AA 1000 SES, human development index etc.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/822
Розташовується у зібраннях:№ 130

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Popadyuk.pdf564,64 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.