Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8297
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Баженков, Євген Володимирович | - |
dc.contributor.author | Bazhenkov, Ievhen | - |
dc.date.accessioned | 2022-04-25T09:52:03Z | - |
dc.date.available | 2022-04-25T09:52:03Z | - |
dc.date.issued | 2021-12 | - |
dc.identifier | http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1043 | - |
dc.identifier | DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/176-27 | - |
dc.identifier.citation | Баженков Є. В. Застосування методології форсайту в освітній галузі України / Є. В. Баженков // Економічний простір. – 2021. – № 176. – С. 150-154 | en_US |
dc.identifier.uri | http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8297 | - |
dc.description.abstract | UK: У статті розглянуто інвестиційно-інноваційний напрямок розвитку національної економіки через визначення важливості трансформаційних процесів освітньої галузі. Досліджено значення сучасних підходів методології форсайт-технології, представлено основні проблеми, які виявляються за допомогою методології форсайту. Окреслено завдання стратегічного управління освітньої галузі в трансформаційних умовах та європейського вектору розвитку України. Дано визначення поняттю «форсайт». Представлено відмінності методології форсайту у освітній галузі від футурології та стратегічного прогнозування й планування, визначені рівні застосування методології форсайту. Проілюстровано основні напрямки застосування методології форсайту. Скорельовано етапи застосування методології форсайту та проаналізовано позитивні та негативні площини застосування методології форсайту. Дано оцінку методології форсайту. | en_US |
dc.description.abstract | EN: The article considers the investment and innovation path of the national economy. The importance of transformation pro-cesses in the field of education is determined. One of the most effective and efficient tools for identifying the main paths of strate-gic development has been identified. The importance of modern approaches to foresight technology methodology is studied. The main cases when the foresight methodology is used are analyzed. The tasks of strategic management in the educational sphere in the conditions of transformation and the European vector of Ukraine 's development are determined. The definition of "Forsyth" is given. The main international scientists who have made a significant contribution to the formation and development of the theory and methodology of foresight are listed. The definition of "Foresight Methodology" from the point of view of the United Nations Industrial Development Organization. The differences between the foresight methodology in the field of education from futurology (research of the future), as well as from strategic forecasting and planning are determined. An assessment of the suit-ability of the foresight methodology for use in the strategic management of the education sector in order to strategically forecast its development. The reasons for replacing forecasting with foresight methodology are identified. The main areas of application of foresight methodology are illustrated. The initial stages of development of the foresight methodology are noted. The levels of application of the foresight methodology are listed. The main problems that can be identified using the foresight methodology are investigated. The effectiveness of the application of the foresight methodology in the field of education and its effectiveness for assessing the strategic directions of its development are analyzed. The main stages of application of foresight methodology in projects related to the education sector are listed. The positive and negative aspects of the application of foresight methodol-ogy in projects related to the educational field are analyzed. An assessment of the foresight methodology and its significance in the field of education is given. | - |
dc.language.iso | uk | en_US |
dc.publisher | ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» | en_US |
dc.subject | управління | en_US |
dc.subject | європейський вектор | en_US |
dc.subject | розвиток | en_US |
dc.subject | методи | en_US |
dc.subject | освітня галузь | en_US |
dc.subject | методологія форсайту | en_US |
dc.subject | educational field | en_US |
dc.subject | foresight methodology | en_US |
dc.subject | methods | en_US |
dc.subject | European vector | en_US |
dc.subject | development | en_US |
dc.subject | management | en_US |
dc.title | Застосування методології форсайту в освітній галузі України | en_US |
dc.title.alternative | Application of forsite methodology in the educational industry of Ukraine | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Розташовується у зібраннях: | № 176 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Bazhenkov.pdf | 361,49 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.