Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8432
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorРешетнікова, Ольга Валеріївна-
dc.contributor.authorReshetnikova, Olga-
dc.contributor.authorДаниленко, Вікторія Іванівна-
dc.contributor.authorDanylenko, Viktoria-
dc.contributor.authorДядик, Тетяна Василівна-
dc.contributor.authorDiadyk, Tatiana-
dc.date.accessioned2022-05-17T09:04:18Z-
dc.date.available2022-05-17T09:04:18Z-
dc.date.issued2022-02-
dc.identifierhttp://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1058/1022-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/178-1-
dc.identifier.citationРешетнікова О. В. Доцільність формування глобалізації бренду в сучасному середовищі міжнародного маркетингу / О. В. Решетнікова, В. І. Даниленко, Т. В. Дядик // Економічний простір. – 2022. – № 178. – С. 7-11.en_US
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8432-
dc.description.abstractUK: У статті досліджено доцільність формування глобалізації бренду в сучасному середовищі міжнародного маркетингу. Виявлено, що бренд являється одним із значущих нецінових засобів управління конкурентоспроможністю на міжнародному ринку. Зазначено, що основними передумовами успішності брендів на глобальному рівні є: унікальний маркетинговий інструментарій; функціональні особливості бренду; гнучкість дій компанії; сучасна комунікаційна стратегія; врахування культурних особливостей країни та її державної символіки. Здійснено порівняльну оцінку вартості найуспішніших світових та вітчизняних брендів. Відзначено, що для успіху бренду важливими є маркетингові рішення компанії. Установлено основні проблеми для українського бізнесу на світовому ринку. Розроблено інструменти адаптації вітчизняних компаній до світових тенденцій розвитку брендів.en_US
dc.description.abstractEN: The article examines the feasibility of brand globalization in the modern environment of international marketing. Success in competition in foreign markets depends not only on the quality and price of products, but also on the use of marketing tools, among which a special place is occupied by branding technologies. For export-oriented companies, branding is one of the main elements of market activity. It was found that the brand is one of the significant non-price means of competitiveness management in the international market. As a result of the impact of globalization, the value of brands is growing, there is a need to create new and expand them into new product markets. It creates additional competitive advantages of the international company – the owner of the brand – in the field of product, pricing, distribution and communication policy. The main prerequisites for the success of brands at the global level are: unique marketing tools; brand functional features; flexibility of the company's actions; modern communication strategy; taking into account the cultural features of the country and its state symbols. A comparative assessment of the value of the most successful global and domestic brands. It is noted that the company's marketing decisions are important for the success of the brand. The issue of domestic brands entering the global market is quite relevant, because to increase the level of competitiveness at the global level, export-oriented business must operate under its own brand. It is established that the main problems for Ukrainian business on the world market are the following: non-acceptance of Ukrainian brands by foreign consumers; unpreparedness of some brands for certification and standardization; lack of support for brands at the consumer level, because the support of the product is carried out only to the level of distributors; lack of effective support for exporters at the state level. To overcome these problems, domestic companies should use such tools to adapt to global development trends as the constant introduction of innovative technologies in production processes, focus on social issues, strengthening consumer interests, transforming the values of the organization to increase internal and external competition.-
dc.language.isouken_US
dc.publisherДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»en_US
dc.subjectбрендen_US
dc.subjectбрендингen_US
dc.subjectглобалізаціяen_US
dc.subjectміжнародний маркетингen_US
dc.subjectекспортen_US
dc.subjectbranden_US
dc.subjectbrandingen_US
dc.subjectglobalizationen_US
dc.subjectinternational marketingen_US
dc.subjectexporten_US
dc.titleДоцільність формування глобалізації бренду в сучасному середовищі міжнародного маркетингуen_US
dc.title.alternativeExpediency of brand globalization formation in the modern international marketing environmenten_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:№ 178

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Reshetnikova.pdf388,28 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.