Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8468
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorІльченко, Вікторія Миколаївна-
dc.contributor.authorIlchenko, Viktoriia-
dc.date.accessioned2022-05-24T10:31:01Z-
dc.date.available2022-05-24T10:31:01Z-
dc.date.issued2022-02-
dc.identifierhttp://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1067/1028-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/178-7-
dc.identifier.citationІльченко В. М. Соціальне підприємництво як індикатор свідомості суспільства / В. М. Ільченко // Економічний простір. – 2022. – № 178. – С. 46-50.en_US
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8468-
dc.description.abstractUK: Істотно зростає інтерес до соціального підприємництва як до нового напрямку наукових досліджень, так і до практичного виду діяльності. Суспільство все більше і більше потребує нових форм соціально спрямованої діяльності, однією з яких є соціальне підприємництво. Соціальні підприємництва змінюють життя людей, сприяють поліпшенню середовища їх існування, підвищують добробут, формують умови доступу соціально незахищених верств населення до благ сучасного світу. Соціальне підприємництво не виключає прибутковості, але на першому місці є вирішення соціальних проблем або створення соціальної цінності для допомоги суспільству. Для цього використовуються ефективні бізнес-моделі, які забезпечують сталий розвиток підприємству. У багатьох країнах соціальні підприємництва є індикатором найбільш прогресивного та «людяного» бізнесу.en_US
dc.description.abstractEN: Significantly growing interest in social entrepreneurship as a new direction of research and practical activities. Social entrepreneurship should be positioned as an indicator of society's consciousness – they change people's lives, improve their living environment, increase welfare, create conditions for access of vulnerable groups to the benefits of the modern world. Social entrepreneurship does not exclude profitability, but in the first place there is the solution of social problems or the creation of social value to help society. To do this, use effective business models that ensure sustainable development of the enterprise. In many countries, social entrepreneurship is an indicator of the most progressive and "human" business. In Ukraine, social entrepreneurship is a fairly new field of activity that is of great interest among various groups of concerned citizens and entrepreneurs. In today's reality, social entrepreneurship is becoming one of the important and effective tools for solving social problems, both for civil society and small and medium-sized businesses in Ukraine and a leader in various sectors of the economy of any developed country.In the absence of regulatory framework and recognition of the status of a social enterprise, it is extremely difficult for this business to "survive". Therefore, to intensify social entrepreneurship it is necessary to: conduct active government incentives with various funds, provide preferences in taxation and lending, provide risk insurance, provide information support, pursue an awareness-raising policy among the population about the benefits of social enterprise, media, education in the field of social innovation, to involve successful social entrepreneurs in the exchange of experience in solving problems, especially during a pandemic and economic crisis. Social entrepreneurship and socially responsible business suffer the most from economic uncertainty and the lack of an effective state anti-crisis management policy. Social transformations in the field of social entrepreneurship include digital technological transformation, improving the quality and increasing social ties, exchanging experiences and ideas among incubators, fundraisers and support agents. All this will allow to overcome modern challenges and reach a new economic level.-
dc.language.isouken_US
dc.publisherДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»en_US
dc.subjectсоціальне підприємництвоen_US
dc.subjectмалий бізнесen_US
dc.subjectмісіяen_US
dc.subjectіндикаторen_US
dc.subjectкризаen_US
dc.subjectsocial entrepreneurshipen_US
dc.subjectsmall businessen_US
dc.subjectmissionen_US
dc.subjectindicatoren_US
dc.subjectcrisisen_US
dc.titleСоціальне підприємництво як індикатор свідомості суспільстваen_US
dc.title.alternativeSocial entrepreneurship as an indicator consciousness of societyen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:№ 178

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ilchenko.pdf277,39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.