Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8820
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Кириленко, Володимир Іванович | - |
dc.contributor.author | Kyrylenko, Volodymyr | - |
dc.contributor.author | Чалюк, Юлія Олексіївна | - |
dc.contributor.author | Chaliuk, Yuliia | - |
dc.date.accessioned | 2022-09-01T11:28:51Z | - |
dc.date.available | 2022-09-01T11:28:51Z | - |
dc.date.issued | 2022-07 | - |
dc.identifier | /www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/35_2022/24.pdf | - |
dc.identifier | DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.35-21 | - |
dc.identifier.citation | Кириленко В. І. NEET–молодь у системі соціально-економічних відносин / В. І. Кириленко, Ю. О. Чалюк // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2022. – № 35. – С. 148-158 | en_US |
dc.identifier.uri | http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8820 | - |
dc.description.abstract | UK: У статті розглянуто молодь у віці від 15 до 24 років, яка не вчиться, не працює і не набуває професійних навичок. В зарубіжній літературі це молоде покоління називають NEET (Not in Employment, Education or Training). Представники цієї групи населення відірвані від сфери освіти та ринку праці, що в майбутньому може призвести до проблем з працевлаштуванням та становленням їх як повноцінних членів суспільства. Соціально-економічні характеристики NEET молоді вказують на те, що найбільш значущими причинами потрапляння до неї є невідповідність здобутої освіти вимогам ринку праці та її низький рівень. NEET є одним із ключових показників ефективності ринку праці в розвинених країнах. Він характеризує становище молоді, ступінь її маргіналізації та відчуження від суспільства. Зростання частки молоді NEET та її висока стабільність з часом може охопити людей старшого віку та стати довгостроковою соціальною проблемою. | en_US |
dc.description.abstract | EN: The article examines young people aged 15 to 24 years who do not study, work or acquire professional skills. In foreign literature, this young generation is called NEET (Not in Employment, Education or Training). Representatives of this group of the population are cut off from the sphere of education and the labor market, which in the future may lead to problems with employment and their formation as full members of society. Socio-economic characteristics of NEET young people indicate that the most significant reasons for entering it are the non-compliance of education with the requirements of the labor market and its low level. NEET is one of the key indicators of labor market efficiency in developed countries. It characterizes the degree of their marginalization and alienation from society. The growing share of NEET and its high stability over time can reach older people and become a long-term social problem. The Covid-19 pandemic has exacerbated the problems of socially disadvantaged young people around the world. UN experts identify young people as one of the most vulnerable. Social distancing, the transition of educational institutions to distance learning have affected the mental health of young people. The younger generation can be seen as a resource for the future quantitative and qualitative staffing of the economy and the most actively producing and receptive to innovation part of society. Despite the significant scientific results of the above authors, according to the authors, modern economics is insufficiently systematized scientific concepts that characterize socially inactive youth, there is no data on successful examples of foreign youth support programs and recommendations for their adaptation in Ukraine. The world community is concerned about the large number of young people who do not work, study and do not seek to improve their skills. That is why reducing the number of NEET youth is part of the 2030 Agenda for Sustainable Development. The following were selected as an indicator of progress: Goal 1. End poverty; Goal 8. Decent work and economic growth; Goal 10. Reduce inequality. | - |
dc.language.iso | uk | en_US |
dc.publisher | ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» | en_US |
dc.subject | соціальна ексклюзія | en_US |
dc.subject | принцип адвокації | en_US |
dc.subject | молодіжне безробіття | en_US |
dc.subject | працевлаштування молоді | en_US |
dc.subject | економічно неактивна молодь | en_US |
dc.subject | NEET-молодь | en_US |
dc.subject | молодь | en_US |
dc.subject | principles of advocacy | en_US |
dc.subject | young people | en_US |
dc.subject | NEET | en_US |
dc.subject | youth unemployment, | en_US |
dc.subject | youth employment | en_US |
dc.subject | economically inactive youth | en_US |
dc.subject | social exclusion | en_US |
dc.title | NEET–молодь у системі соціально-економічних відносин | en_US |
dc.title.alternative | NEETS in the system of socio-economic relations | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Розташовується у зібраннях: | № 2 (35) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Kyrylenko.pdf | 572,11 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.