Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8877
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСтанкевич, Ірина Володимирівна-
dc.contributor.authorStankevych, Iryna-
dc.contributor.authorСакун, Ганна Олександрівна-
dc.contributor.authorSakun, Hanna-
dc.contributor.authorКозир, А. О.-
dc.contributor.authorKozyr, Anastasiia-
dc.date.accessioned2022-09-12T07:15:13Z-
dc.date.available2022-09-12T07:15:13Z-
dc.date.issued2022-02-
dc.identifierhttp://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/34_2022/25.pdf-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.34-23-
dc.identifier.citationСтанкевич І. В. Нові підходи до підвищення конкурентоспроможності освітніх послуг у сфері вищої освіти / І. В. Станкевич, Г. О. Сакун, А. О. Козир // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2022. – № 34. – С. 139-144.en_US
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8877-
dc.description.abstractUK: Сучасна вища освіта характеризується високою конкуренцією освітніх послуг. Функціонування ВНЗ у ринковому середовищі передбачає його підприємницьку активність, яка націлена на широке залучення споживачів освітніх послуг. Стратегія ВНЗ полягає у тому, щоб, на основі аналізу чинників зовнішнього середовища та складників свого конкурентного потенціалу перетворити його на реальні конкурентні переваги у вигляді конкурентоспроможних освітніх послуг та програм. У роботі розглянуто інноваційні підходи до управління конкурентоспроможністю вищого навчального закладу на ринку освітніх послуг. Доведено, що у ринкових умовах конку- рентної боротьби кожен ВНЗ має реалізовувати свою індивідуальну систему менеджменту, диверсифікувати набір та зміст освітніх послуг, упроваджувати маркетингові аспекти освітньої та наукової діяльності для залучення споживачів та підвищення конкурентоспроможності у сучасних умовах розвитку освітнього ринку.en_US
dc.description.abstractEN: Modern higher education is characterized by high competition provided educational services. The functioning of the university in a market environment implies its entrepreneurial activity, which is aimed at the wide involvement of consumers of educational services. The strategy of the university is to transform it into real competitive advantages in the form of competitive educational services and programs based on the analysis of environmental factors and the components of its competitive potential. The innovation policy strategy defines the general direction of the vision, mission, long-term goals of the innovation policy of the university, based on the philosophy of its development and the needs of consumers of educational services, based on his intellectual potential as the basis of life. In its innovation development policy, each university needs to determine why and how it should develop at the present time in order to realize the vision, mission and achieve the desired goals in the future. The paper considers innovative approaches to managing the competitiveness of a higher educational institution in the educational services market. It has been proved that in competitive market conditions, each university must implement its own individual management system, diversify the range and content of educational services, master the marketing aspects of educational and scientific activities in order to attract consumers and increase competitiveness in the modern conditions of educational market development. The paper also substantiates that the problems of ensuring the competitiveness of universities and the choice of a strategy for their activities in the conditions of regional competition is an important issue not only within the framework of a single higher educational institution, but also for the region and the state as a whole. Solving the tasks of optimizing the activities of educational institutions as independent units in the market of educational services as a result will contribute to the harmonious development of both a single university and the higher education system as a whole, which will inevitably have a positive impact on the overall level of training of qualified specialists in this field of activity.-
dc.language.isouken_US
dc.publisherДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»en_US
dc.subjectконкурентоспроможністьen_US
dc.subjectосвітаen_US
dc.subjectпослугиen_US
dc.subjectвищий навчальній закладen_US
dc.subjectякістьen_US
dc.subjectінноваціїen_US
dc.subjectмаркетингen_US
dc.subjectменеджментen_US
dc.subjectбізнес-функціїen_US
dc.subjectспоживачen_US
dc.subjectcompetitivenessen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectservicesen_US
dc.subjecthigher education institutionen_US
dc.subjectqualityen_US
dc.subjectinnovationen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectmanagementen_US
dc.subjectbusiness functionsen_US
dc.subjectconsumeren_US
dc.titleНові підходи до підвищення конкурентоспроможності освітніх послуг у сфері вищої освітиen_US
dc.title.alternativeNew approaches to increase the competitiveness of educational services in higher educationen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:№ 1 (34)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Stankevych.pdf275,55 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.