Please use this identifier to cite or link to this item:
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/921
Title: | Основи вибору стратегії формування корпоративної культури на машинобудівних підприємствах України |
Other Titles: | The concept of internal audit in the period of adaptation international standards of accounting and auditing |
Authors: | Андросова, Олена Федорівна Androsova, Olena |
Keywords: | корпоративна культура стратегія основні властивості принципи реалізація ефективність corporate culture strategy main properties principles implementation efficiency |
Issue Date: | Sep-2018 |
Citation: | Андросова О. Ф. Основи вибору стратегії формування корпоративної культури на машинобудівних підприємствах України / О. Ф. Андросова // Економічний простір. – 2018. – № 137. – С. 106-114 |
Abstract: | UK: В статті розглянуто основи вибору стратегії формування корпоративної культури на машинобудівних підприємствах України. Виявлено типи корпоративних стратегій, як основу формування стратегії корпоративної культури; опрацьовано різновиди типів і видів стратегії корпоративної культури, основні властивості стратегії, принципи та ефективність побудови і реалізації стратегії від них. Розроблено етапи корпоративної стратегії диверсифікованої та бізнес-стратегії однопрофільної компанії. Розглянуто бізнес-стратегію для однопрофільної компанії та її елементи, види. Представлено механізм вироблення стратегії для однопрофільної компанії, а також види бізнес-стратегії, їх конкурентні переваги
та недоліки. Стратегія формування корпоративної культури на машинобудівних підприємствах є новим явищем, входить поступово, тому виникають проблеми у її формуванні. Неможливо запланувати стратегію на постійний період існування підприємства. Ситуація на машинобудівних підприємствах змінюється дуже швидко й потребує більш швидкої адаптації стратегії. EN: The article considers the basics of choosing the strategy of forming corporate culture at the machine-building enterprises of Ukraine. The types of corporate strategies as the basis for the formation of the strategy of corporate culture are revealed; types of types and strategies of corporate culture, key features of the strategy, principles and effectiveness of the construction and implementation of the strategy from them have been worked out. The stages of corporate strategy of a diversified and business strategy of a one-profile company are developed. A business strategy for single-member companies and its elements, types is considered. The mechanism of strategy development for a one-company company, as well as types of business strategy, their competitive advantages and disadvantages are presented. Strategy of formation of corporate culture at machine-building enterprises is a new phenomenon, it is included gradually, therefore there are problems in its formation. It is impossible to plan a strategy for a permanent period of existence of the enterprise. The situation at the machine-building enterprises is changing very quickly and requires a faster adaptation of the strategy. |
URI: | http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/921 |
Other Identifiers: | DOI 10.30838/P.ES.2224.250918.190.231 http://economicspace.pgasa.dp.ua/article/view/170440/170152 |
Appears in Collections: | № 137 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Androsova.pdf | 884,27 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.