Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9282
Назва: | Аналіз напружено-деформованого стану купола-оболонки місячного модуля |
Автори: | Савицький, Микола Васильович Savytskyi, Mykola Шехоркіна, Світлана Євгеніївна Shekhorkina, Svitlana Сопільняк, Артем Михайлович Sopilniak, Artem Шляхов, Костянтин Валерійович Slyakhov, Kostiantyn Сіренок, Кирило Олександрович Sirenok, Kyrylo |
Ключові слова: | реголіт внутрішні зусилля купол-оболонка місячний житловий модуль dome-shell internal forces lunar living module regolith |
Дата публікації: | жов-2022 |
Видавництво: | ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» |
Бібліографічний опис: | Аналіз напружено-деформованого стану купола-оболонки місячного модуля / М. В. Савицький, С. Є. Шехоркіна, А. М. Сопільняк та ін. // Український журнал будівництва та архітектури. – 2022. – № 4. – С. 82-88 |
Короткий огляд (реферат): | UK: Постановка проблеми. Сьогодні проблематикою вивчення можливостей будівництва баз та поселень на поверхні Місяця займаються провідні дослідники світу. Для забезпечення захисту екіпажу довготривалих місій необхідна розробка житлових модулів. Ефективним рішенням для будівництва на Місяці стане застосування місцевого ґрунту (реголіту) для виробництва бетону та арматури. Наразі вже є дані щодо фізико-механічних властивостей таких матеріалів, проте відсутні дослідження роботи монолітних несних конструкцій з їх застосуванням. Мета статті − оцінення напружено-деформованого стану куполів-оболонок житлових модулів, розташованих на поверхні Місяця, з урахуванням фізико-механічних характеристик будівельних матеріалів із сировини місцевого походження (реголіту) та умов середовища. Висновки. З використанням положень мембранної теорії оболонок та скінченноелементного моделювання отримано дані щодо напружено-деформованого стану тонкостінних куполів-оболонок для зведення місячних житлових модулів на 8, 10 та 12 членів екіпажу. На основі отриманих даних щодо внутрішніх зусиль визначено необхідну товщину та площу армування оболонки модуля. Проведено порівняльний аналіз результатів визначення внутрішніх зусиль та конструктивних параметрів розглянутих куполів-оболонок. Установлено, що відхилення величин внутрішніх зусиль біля опорного кільця в меридіональному напрямку, внутрішніх зусиль у зоні верхівки купола, а також площа поперечного перерізу арматури та товщина оболонки для всіх розглянутих варіантів не перевищує 10 %. Виняток становлять дані щодо внутрішніх зусиль біля опорного кільця в кільцевому напрямку від внутрішнього тиску для купола-оболонки на вісьмох членів екіпажу, від усіх типів навантажень для варіанта на 10 та 12 членів екіпажу, що пов’язано з відмінностями обраних методів аналізу. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9282 |
Інші ідентифікатори: | EN: Problem statement. Today, the world's leading researchers are engaged in investigating the possibilities of
building bases and settlements on the surface of the Moon. To ensure the protection of the crew for long-duration missions,
the development of residential modules is required. An effective solution for construction on the Moon is the use of local
soil (regolith) for the production of concrete and reinforcement. For today, there are already data on the physical and
mechanical properties of such materials, but the studies of the performance for monolithic load-bearing structures made of
them are limited. The purpose of the article is to assess the stress-strain state for dome-shells of living modules located on
the surface of the Moon, taking into account the physical and mechanical characteristics of building materials from local
raw materials (regolith) and environmental conditions. Conclusions. Using the membrane theory’ methods of shells and
finite element modeling, data on the stress-strain state of thin-walled shell domes for the construction of lunar living
modules for 8, 10, and 12 crew members were obtained. On the basis of the data obtained on internal forces, the required
thickness and reinforcement area for the module’ shell were determined. A comparative analysis of the results of
determining the internal forces and the structural parameters for the dome-shells considered was carried out. It was
established that the deviation of the internal forces values near the support ring in the meridional direction, the internal
forces in the area of the dome’ top, as well as the cross-sectional reinforcement area and the shell thickness for all
considered options do not exceed 10 %. Exceptions are the data on the internal forces near the support in the ring direction
caused by the internal pressure for the 8-crew shell dome, and caused by all types of loads for the 10- and 12-crew variant,
which is due to differences in the chosen analysis methods. DOI: 10.30838/J.BPSACEA.2312.250822.82.881 http://uajcea.pgasa.dp.ua/article/view/265992 |
Розташовується у зібраннях: | № 4 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
SAVYTSKYI.pdf | 556,25 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.