Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9846
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПономаренко, Ігор Віталійович-
dc.contributor.authorPonomarenko, Ihor-
dc.contributor.authorЛитовченко, А. Г.-
dc.contributor.authorLytovchenko, Anna-
dc.date.accessioned2023-02-13T08:28:21Z-
dc.date.available2023-02-13T08:28:21Z-
dc.date.issued2022-11-
dc.identifierhttp://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/36_2022/15.pdf-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.36-13-
dc.identifier.citationПономаренко І. В. Особливості формування маркетингових комунікацій з поколінням Z / І. В. Пономаренко, А. Г. Литовченко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2022. – № 36. – С. 83-86.en_US
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9846-
dc.description.abstractUK: У статті досліджено особливості побудови маркетингових стратегія для покоління Z в умовах діджиталізації. Розкрито основні передумови трансформації структури суспільства внаслідок демографічних процесів. Встановлено взаємозв’язок між інтенсивністю запровадження інновацій та здатністю нових поколінь оперативно пристосовуватись до передових технологій. Визначено наявність в сучасному світі двох поколінь споживачів молодших вікових груп, покоління Z та альфа, які у перспективі займуть лідируючі позиції серед споживачів основних груп товарів та послуг. Розкрито основні передумови переходу певної частини представників генерації Z до працездатного віку та формування платоспроможного попиту на продукцію брендів внаслідок отримання достатнього рівня доходів. Представлено особливості взаємодії між компаніями та представниками покоління Z, які використовуються для побудови ефективних маркетингових стратегій у цифровому середовищі.en_US
dc.description.abstractEN: The article examines the peculiarities of building marketing strategies for Generation Z in the conditions of digitalization. The main prerequisites for the transformation of society structure as a result of demographic processes are revealed. The relationship between the intensity of the introduction of innovations and the ability of new generations to quickly adapt to advanced technologies has been established. Two generations existence of younger age groups consumers, Generation Z and alpha, which in the future will occupy leading positions among consumers of the main groups of goods and services, has been determined. The main prerequisites for the transition of Generation Z certain part representatives to the working age and the formation of a solvent demand for brand products due to obtaining a sufficient level of income have been revealed. Features of interaction between companies and representatives of Generation Z, which are used to build effective marketing strategies in the digital environment, are presented. The expediency of using a personalized approach to each of this generation representatives has been determined, which contributes to the formation of a positive attitude towards the brand and provides an opportunity to establish interaction in the long term. The importance of using relevant content to form effective communications with representatives of Generation Z has been proven, primarily photo and video content. It has been established that the primary social media for engaging with Generation Z are TikTok and Instagram, as well as YouTube. The feasibility of using a digital marketing tools system to reach the maximum possible number of potential users of younger age groups has been proven. The need for constant cooperation with representatives of Generations Z and alpha is substantiated, which opens up significant prospects for brands in future periods of time due to the formation of loyalty among the consumers’ specified group. It has been established that the reorientation to the digital environment and the introduction of innovative technologies have led to the emergence of virtual influencers, who are very popular among representatives of Generation Z.-
dc.language.isouken_US
dc.publisherДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»en_US
dc.subjectкомунікаціїen_US
dc.subjectконтентen_US
dc.subjectоптимізаціяen_US
dc.subjectпокоління Zen_US
dc.subjectцифровий маркетингen_US
dc.subjectсоціальні мережіen_US
dc.subjectцільова аудиторіяen_US
dc.subjectcommunicationsen_US
dc.subjectcontenten_US
dc.subjectoptimizationen_US
dc.subjectgeneration Zen_US
dc.subjectdigital marketingen_US
dc.subjectsocial networksen_US
dc.subjecttarget audienceen_US
dc.titleОсобливості формування маркетингових комунікацій з поколінням Zen_US
dc.title.alternativeFeatures of forming marketing communications with generation Zen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:№ 3 (36)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Ponomarenko.pdf180,86 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.